ماجرای نذر امین زندگانی در غسالخانه چه بود؟

کد خبر: 991907

برنامه روز گذشته «خرم شهر» میزبان امین زندگانی و حجت الاسلام صادقیان رئیس حوزه علمیه تبریز بود.

ماجرای نذر امین زندگانی در غسالخانه چه بود؟

خبرگزاری مهر: به نقل از شبکه سلامت سیما، «خرم شهر» برنامه‌ای گفتگو محور است که در ایام ماه مبارک رمضان هر روز با دعوت از یک مهمان روایتی متفاوت از زندگی ارائه می‌کند. این برنامه روایتگر قصه آدم‌های متفاوت در جامعه است؛ افرادی که کمتر شناخته شده هستند.

این برنامه گفتگومحور با اجرای محمدحسین امیدی هر روز ساعت ۱۹ به صورت زنده پخش می‌شود.

امین زندگانی مهمان اول برنامه روز گذشته ۱۴ اردیبهشت «خرم شهر» بود و مجری از او خواست در خیال پردازی خود به دهه ۷۰ برگردد و مثلاً دبیرستانی است و بین دو راهی قرار می‌گیرید که ادامه تحصیلش در دبیرستان باشد یا به حوزه علمیه برود.

زندگانی گفت: شما علاقه من را به حضور در حوزه علمیه می‌دانستید، چون همین اتفاق برایم رخ داده است و همیشه به دنبال شناخت درون خودم هستم، زمانی که دانشگاه رفتم متوجه شدم دانشگاه کشف درونی را که می‌خواستم به من نمی‌دهد، پیگیر مسیری بودم که به خودم نزدیک شوم به همین دلیل دوستان روحانی بسیاری دارم. اگر امروز در این دوراهی قرار گرفته بودم حوزه علمیه را قبول می‌کردم.

زندگانی درباره حضور در غسالخانه گفت: با فراخوانی که در سراسر کشور انجام شده بود یک گروه جهادی متشکل از ۱۵۰ نفر طلبه جوان برای غسل و کفن کرونایی‌ها اعلام آمادگی کردند. آن‌ها حدود ۴۵ تا ۵۰ روز به خانه نرفته‌اند و خانواده خود را ندیدند. من با این دوستان دیدار داشتم که از آن بسیار خرسندم، چون مدتی بود جوانانی این قدر خاص ندیده بودم.

بازیگر سریال «مختارنامه» عنوان کرد: این عزیزان در شرایط سخت کار می‌کنند با ۲ ماسک، لباس گان و رطوبت فعالیت می‌کنند که کار سخت و سنگینی است. آن روز من اعلام کردم که ۷ نفر را غسل می‌دهم، اما خوشبختانه فقط یک نفر در بخش کرونایی بود که دوستان غسل داده بودند و تا زمانی که من آنجا بودم کسی را نیاوردند.

مهمان دوم برنامه رمضانی «خرم شهر» حجت الاسلام صادقیان رئیس حوزه علمیه تبریز بود که رهبر انقلاب نام او را به عنوان الگو عنوان کردند.

در بخش ابتدایی حجت السلام صادقیان درباره حال و هوای مسجدی شدن خود در دوران نوجوانی صحبت کرد و یادآور شد که رفت و آمدش در مساجد باعث شده تا حوزه علمیه را برای ادامه تحصیل انتخاب کند.

حجت الاسلام صادقیان گفت: پس از اعلام شیوع کرونا در ایران اعلام آمادگی کردیم و طلاب بسیجی تبریز در تب سنجی ورودی شهرها، فاصله گذاری در شهرها، کارگاه تولید ماسک و حتی توزیع بسته‌های معیشتی مشارکت کردند.

وی ادامه داد: این روز‌ها نیز روحانیون و طلبه‌های استان آذربایجان شرقی پیشقدم و در کنار مردم با حضور جهادی در توزیع اقلام بهداشتی، گندزدایی و ضدعفونی پمپ‌بنزین‌ها و معابر پای کار آمدند تا در ریشه‌کنی این بیماری سهیم باشند؛ اقدامی که خود آنان خدمت در این عرصه را وظیفه شرعی و توفیق الهی می‌دانند.

رئیس حوزه علمیه بزرگ طالبیه تبریز گفت: فتوای رهبر انقلاب بر لزوم اجرای تغسیل و موازین شرعی فوتی‌های کرونا، لازم و واجب کرد که مسائل شرعی در ارتباط با متوفیان کرونایی، مانند سایر فوتی‌ها و حتی با دقت بیشتر انجام شود. فوتی‌های کرونا به صورت غریبانه تدفین می‌شوند، اطرافیان و سایر بستگان در کنارشان نیستند، بنابراین وظیفه ماست که در کنار این عزیزان باشیم و امور مربوط به تدفین را انجام دهیم.

حجت الاسلام صادقیان در پایان صحبت‌هایش با اشاره به تجلیل رهبر انقلاب از طلاب حوزه علمیه تبریز بیان کرد: رهبر انقلاب واقعاً ما را شگفت زده و غافلگیر کردند، رهبر انقلاب کلماتی را به کار بردند که اشک شوق در چشمان ما حلقه زد و شیرینی این اتفاق را همچنان حس می‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها