چرا «زیرخاکی» سریال شبکه یک شد؟

کد خبر: 991947

مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم دلیل پخش سریال "زیرخاکی" از شبکه سیما را اعلام کرد؛ البته در جریان این توضیحات، تکلیف "نیوجرسی" روشن شد.

چرا «زیرخاکی» سریال شبکه یک شد؟

خبرگزاری تسنیم: بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم درباره استقبال مخاطب از مجموعه "زیر خاکی" گفت: خدا را شکر سریال توانسته نظر مخاطب را جلب کند و فضای خوبی دارد مشاهدات ما حاکی از آن است که مردم سریال را دنبال می‌کنند و بازخوردهای مثبتی از کار داشتیم. "زیرخاکی" جزو کارهای مهمی است که در مرکز سیما فیلم تولید شده و سریال با مضمون انقلابی و با لحنی مفرح روایت‌گر فضای انقلاب در سال 1357 است. این سریال به حضور مستشاران و نظامی‌های آمریکایی در ایران نیز می‌پردازد اما به ساواک به طور ویژه پرداخته است.

وی افزود: با توجه به تخصص جلیل سامان که در کارنامه کاری خود آثار تاریخ معاصر از جمله نفس، پروانه و ارمغان تاریکی را دارد در "زیرخاکی" هم تلاش شده تا با لحنی متفاوت وقایع انقلاب 1357 روایت شود. زحمات بسیار گروه سازنده مجموعه و تهیه‌کننده رضا نصیری نیا برای تولید سریال بسیار قابل توجه است، به طور مثال در این کار هیچ صحنه و قسمتی را شاهد نیستیم که نیاز به بازسازی تاریخی نداشته باشد.

مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم درباره چگونگی ارائه آثار تولید شده در مرکز سیما فیلم به شبکه‌ها و نحوه ارائه سریال "زیرخاکی" به شبکه یک سیما گفت: قرارداد نگارش سریال "زیرخاکی" در سال 1397 با مرکز سیما فیلم منعقد و در ابتدای سال 1398 کار وارد تولید شد و از میانه‌های سال 1398 شبکه یک سیما تقاضا داشت سریال در کنداکتور پخش این شبکه قرار بگیرد و ریاست شبکه هم نامه رسمی برای مرکز سیما فیلم ارسال داشت، به همین جهت "زیرخاکی" در کنداکتور شبکه یک قرار گرفت.

*واگذاری تولید "نیوجرسی" به شبکه سه

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته دو کار طنز گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم برای تولید در برنامه قرار داشت که "زیرخاکی" و "نیوجرسی" بودند؛ طبق تقاضای شبکه سه تولید "نیوجرسی" به این شبکه واگذار شد. در این بین اما "زیرخاکی" به طور کامل در سیما فیلم تولید شد و بعد از پایان قسمت عمده‌ای از کار و انجام مراحل فنی و بر اساس تقاضای شبکه یک برای پخش در اختیار این شبکه قرار گرفت.

ملک محمدی درباره پخش آثار تولید شده در مرکز سیمافیلم توسط شبکه‌های مختلف سیما توضیح داد: زمان پخش مجموعه و شبکه موردنظر، تصمیم کلان سازمانی است؛ این که یک سریال متناسب با مقتضیات آنتن و فضایی که دارد از کدام شبکه پخش شود اهمیت دارد و مسائل حاشیه‌ای که این روزها در برخی رسانه ها به آن اشاره شده است در تصمیمات کلان هیچ جایی ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها