علت اختلال امروز اینترنت در آمریکا و اروپا مشخص شد

کد خبر: 1017144

امروز صبح دسترسی به دهها وب سایت در آمریکا، اروپا و بخش‌هایی از آسیا مختل شد که علت این مساله مشکل فنی در شرکت آمریکایی سنچری لینک بود.

علت اختلال امروز اینترنت در آمریکا و اروپا مشخص شد

خبرگزاری مهر: به نقل از ورج، شرکت آمریکایی سنچری لینک یکی از شرکت‌های بزرگ مخابراتی در این کشور است که خدمات مخابراتی، شبکه ای، امنیتی، کلود و غیره ارائه می‌دهد. سنچری لینک بیش از ۴۲۸۰۰ کارمند دارد و درآمد آن در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۲۳.۴۴ میلیارد دلار بوده است.

بنا بر اعلام خود این شرکت نقص فنی موجب از دسترس خارج شدن بسیاری از آدرس‌های آی پی و اسامی دامنه سایت‌های گوناگونی شد که از سنچری لینک خدمات دریافت می‌کردند. بنا بر اعلام شرکت یادشده تمامی مشکلات فنی ایجاد شده تا ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه ظهر برطرف شدند.

مشکلات فنی این شرکت علاوه بر ناممکن کردن دسترسی به دهها وب سایت، استفاده از خدمات کلود آن را نیز ناممکن کرد و با توجه به استفاده بسیاری از سایت‌ها از این خدمات کلود آنها نیز به طور کامل یا نسبی از دسترس خارج شدند.

سنچری لینک بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرده و از کاربران خود عذرخواهی کرده است. نقش مذکور تمامی دیتاسنترهای این شرکت را هم برای ساعت‌ها تحت تأثیر قرار داد. از جمله سایت‌های مهمی که در آمریکا و غرب اروپا و شرق آسیا به همین علت از دسترس خارج شدند می‌توان به Discord، Hulu، Feedly، Xbox Live و غیره اشاره کرد.

سنچری لینک یک بار هم در سال ۲۰۱۸ با نقص فنی گسترده مواجه شده بود و در نتیجه این مشکل خدمات تماس تلفنی اضطراری پلیس آمریکا از طریق شماره ۹۱۱، بسیاری از خودپردازها و سایت‌های مختلف از دسترس خارج شده بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها