بازتاب آخرین اخبار سیاسی ایران و جهان از منابع معتبر داخلی

کد خبر: 1052830

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، تعداد منابع و مطبوعات خبری نیز افزایش می‌یابد بطوری که حتی مطالعه تیتر مهم‌ترین و تازه‌ترین اخبار سیاسی کاری دشوار و زمان برخواهد بود.

بازتاب آخرین اخبار سیاسی ایران و جهان از منابع معتبر داخلی

سیاست دنیایی پر از اخبار و حوادث متعدد است بطوری که تقریباً در هر لحظه از شبانه روز شاهد اظهارنظرات جدید سیاست مداران و یا تصمیمات جدید در این زمینه هستیم. این تصمیمات سیاسی می‌توانند نقش مهمی در وضعیت زندگی مردم و تحولات جهانی داشته باشند.

لزوم پرداختن به اخبار سیاسی در مطبوعات

با توجه به مقدمه ارائه شده و نیز اثرگذاری تصمیمات سیاسی در زندگی همه شهروندان یک کشور، لزوم پرداختن به آخرین اخبار سیاسی در مطبوعات داخلی و خارجی بیش از قبل نمایان شده است. اینکه بتوان تصمیم گیری‌های سیاستمداران را در زمینه‌ی سیاست داخلی و خارجی بصورت تخصصی کارشناسی کرد و یا اتفاقات مهم دنیای سیاست مورد بررسی و انتقاد قرار داد به یک رویه معمول تبدیل شده است. بطوریکه بخش اخبار سیاسی در رسانه‌ها، یکی از جذاب‌ترین و پربازدید ترین بخش‌ها در مطبوعات است.

معضلات دنبال کردن آخرین اخبار سیاسی در تمام رسانه‌های معتبر

همانطور که گفته شد زمینه سیاست برای اهالی رسانه، از گیرایی بالایی برخوردار است. شاید حیاتی‌ترین و حساس‌ترین بخش در چارچوب اخبار، بخش خبرهای مرتبط با سیاست داخلی و خارجی باشد.

با توجه به التفات فطری که مخاطبان از اخبار سیاسی دارند، تعداد زیادی روزنامه نگاران، خبرنگاران، تحلیلگران و مفسرین در این زمینه به فعالیت مشغول هستند. همچنین هر ساله فارغ‌التحصیلان رشته علوم سیاسی در دانشگاه‌ها نیز در زمینه تحلیلگری، روزنامه و خبرنگاری مشغول می‌شوند.

بر این اساس قیمت تولید محتوای سیاسی و بطبع آن،‌ بازتاب آن در مطبوعات بسیار بالا است. روزانه صدها خبر زمینه سیاست داخلی و خارجی همراه با نقدها و تحلیل‌هایی که برای هر کدام ارائه می‌شود صفحه نخست و اصلی مطبوعات مکتوب و آنلاین را پر می‌کنند که دنبال کردن هرکدام از آنها کاری سخت و خارج از توان مخاطبین یا بازدید کنندگان زمینه رسانه است.

خبرخوان گردآورنده خبرها در یک رسانه پویا

برای حل مشکل و رفع نیازهای مخاطبین که در قسمت‌های قبل به آن اشاره شد و نیز ایجاد سهولت در دسترسی به جدیدترین و پربازدیدترین اخبار روز، خبرخوان‌ها به وجود آمده‌اند.. خبرخوان‌ سامانه‌ای متکی به تکنولوژی است که آخرین اخبار سیاسی را از تمامی منابع ورسانه‌ها جمع آوری کرده و آنها را بصورت انسجام یافته و سیستماتیک به مخاطبان ارائه می‌دهد.

پربیننده‌ترین ترین اخبار سیاسی در یک خبرخوان

با توجه به شیوه کار و ساختار خبرخوان می‌توان گفت که قسمت مربوط به پربیننده‌ترین اخبار سیاسی، اقتصادی، ورزشی یا حوادث در یک خبرخوان، بیلبوردی زنده ایست که پربیننده‌ترین خبرهای سیاسی در بین تمامی رسانه‌ها را به مخاطبین خود ارائه می‌کند.

به عبارت دیگر در یک خبرخوان آخرین و تازه‌ترین خبرهای سیاسی، اقتصادی و ... از رسانه‌های مختلف جمع آوری می‌شود. زمانی که یک خبر در این بیلبورد زنده خبری تبدیل به پر بازدیدترین خبر یک خبرخوان می‌شود به معنای جذابیت و تاثیرگذاری این خبر در بین اهالی آن خبرخوان است. به همین دلیل این قسمت از هر خبر خوان سلیقه مخاطبین را در آن لحظه نشان می‌دهد.

لزوم انتخاب منابع خبری معتبر و رسمی برای یک خبرخوان

با توجه به پیدایش رسانه‌های خبری متعدد، امروزه ریشه و درستی اخبار دنیای رسانه ازاهمیت بسزایی برخورداراست بصورتی که خبر خوان‌ها باید برای انتخاب خبر در هر زمینه‌ای (سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث و ...) به منابع رسمی و معتبر مراجعه کنند و انجام این کار را به یک اصل اساسی و ضروری برای خود تبدیل کنند.

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر خبرخوان‌ها، ممکن است برخی از خبرخوان برای رفع نیازهای اقتصادی خود به باز نشر اخبار (در زمینه‌های مختلف ازجمله سیاست و تکنولوژی و...) از منابعی دست بزنند که حاضرند برای پوشش اخبارشان هزینه و آبونمان پرداخت نمایند. انجام اینکار رابطه مستقیم و بسزایی با کاهش کیفیت خبرخوان‌ها و نارضایتی مخاطبین دارد.

بطور مثال اگر بجای استفاده از خبرگزاری‌های رسمی و داخلی برای پوشش اخبار سیاسی یا منابع خبری ضعیف‌تر و آنهایی که تولیدی از خود ندارند (و تنها بازتاب کننده‌ی سایر منابع خبری هستند) را انتخاب کنند، درواقع باعث کاهش کیفیت محتوای خبری خود در آن زمینه شده‌اند.

پاتوق خبر یک خبرخوان با رعایت اصول حرفه‌ای و با اولویت مخاطب

با پیدایش چنین نیازهایی در دنیای رسانه‌ای کشور و عدم رعایت اصول حرفه‌ای در گزینش اخبار و انتخاب منابع معتبر و رسمی توسط خبر خوان‌های فعلی، پاتوق خبر به عنوان اولین خبرخوان حرفه‌ای خود را به مخاطبین معرفی کرده است.

گزارش لحظه‌ای اخبار سیاسی و سایر زمینه‌های خبری از منابع رسمی داخلی که در هر زمینه صاحب امتیاز و تولیدات روزانه و دست اول هستند این سامانه را به یک گردآورنده معتبر و قابل اعتماد اخبار در وب فارسی مبدل کرده است.

استفاده از هوش مصنوعی در دسته بندی و اصلاح اخبار، نمایش اخبار در بخش پربازدیدها (و نه انتخاب دستی توسط مدیران سامانه) بر اساس تعداد بازدیدهای خبر، همچنین بروز رسانی و پوشش زنده اخبار بلافاصله بعد از انتشار و تأیید آن توسط منابع رسمی و معتبر اصلی‌ترین ماموریت یک سیستم خبرخوان است.

تقسیم بندی اخبار در پاتوق خبر

اخباریکه در مورد آنها صحبت کردیم در دسته بندی‌های خرد و کلان طبقه بندی می‌شوند بطوریکه اخبار سیاسی، اخبار اقتصادی، اخبار ورزشی، اخبار اجتماعی، اخبار بین الملل و اخبار خودرو، حوزه‌های کلان و اخبار پرسپولیس، اخبار استقلال، اخبار بورس و ... حوزه‌های خرد را تشکیل می‌دهند. مخاطبین می‌توانند با انتخاب هر یک از دسته‌بندی‌های مورد علاقه خود به اخبار آن دسترسی داشته باشند.

دسترسی به پاتوق خبر

برای دسترسی به پاتوق خبر کافیست آدرس زیر را در مرورگر موبایل یا کامپیوتر خود جست و جو کرده و وارد سایت شوید.

در صفحه اصلی پربیننده‌ترین اخبار سیاسی، اقتصادی، ورزشی و کلاً حوزه‌های کلان را در چند ساعت اخیر مشاهده خواهید و در صفحه مربوط به هر دسته‌بندی شما همواره به آخرین خبرها و پربیننده‌ترین آنها در شبانه روز گذشته دسترسی خواهید داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها