رله حفاظتی ترانسفورماتور چیست؟

کد خبر: 1101104

در این نوشته ضمن معرفی شرکت لیان الکتریک ویرا که از پیشگامان عرصه فروش و تعمیرات تجهیزات حفاظتی و کنترلی است، شما را با انواع رله حفاظتی و ضرورت به کار گیری آن در صنایع و نیروگاه های انتقال قدرت آشنا خواهیم نمود.

رله حفاظتی ترانسفورماتور چیست؟

معرفی شرکت لیان الکتریک ویرا

شرکت لیان الکتریک ویرا به همراه کادری مجرب و حرفه­ای در زمینه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی فعالیت می­نماید. دپارتمان­های فروش و بازرگانی این مجموعه به عنوان مجری فرایند فروش به همراه کادر فنی متبحر، تمامی تلاش خود را در جهت تامین کالا از برترین سازندگان جهان معطوف نموده­اند. این  شرکت توانسته است با ارائه به­روز­ترین تجهیزات حفاظتی و کنترلی، کنترل دورها و سافت استارترهای هوشمند یکی از تامین کنندگان اصلی برای شرکت­های توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب و صنعت نفت و گاز باشد. این مجموعه موفق شده است ضمن همکاری با شرکت اسپانیایی Fanox ، شرکت نیوزیلندی AuCom و شرکت انگلیسی Invertek در جهت افزایش بهره­وری صنعت برق کشور گام­های مهمی بردارد. این نکته از این نظر حائز اهمیت است که حتی تحریم­های اقتصادی موجود نیز به هیچ عنوان بر روی تامین کالا و خدمات پس از فروش از جانب شرکت لیان الکتریک ویرا تاثیر گذار نبوده است. احترام به حقوق مشتری و ارائه ایده­های نو در زمینه فروش از اصول اولیه کادر این مجموعه می­باشد تا در افزایش بهره­وری و نهایتا رضایت مشتریان خود سهیم باشند.

990

لیان الکتریک در زمینه آشنا سازی مخاطبان با انواع تجهیزات الکترونیکی و الکترومکانیکی تلاش وافری انجام می دهد. علاوه بر آن از تکنسین ها و کارشناسان قوی و با تجربه جهت انجام انواع تعمیرات استفاده می کنند که تعمیرات اینورتر و تعمیرات سافت استارتر از جمله آن هاست.

انواع رله حفاظتی

رله ها نوعی کلید الکتریکی هستند که در آن ها به جای آنکه کلید یک مدار توسط انسان قطع و وصل شود، توسط یک مدار الکتریکی دیگر این اتفاق می افتد و از جهت فناوری ساخت به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. رله های الکترومکانیکی
  2. رله های استاتیک
  3. رله های دیجیتال

لازم به ذکر است که امروزه دو نوع اول این محصول به تدریج در حال جایگزین شدن با نوع سوم است. که دو دلیل عمده برای این اتفاق وجود دارد؛

  1. رله دیجیتالی از لحاظ کنترلی دارای مزیت نسبت به دو نوع اول است و قابلیت برنامه ریزی دارد. چرا که در نوع دیجیتال پردازنده ای وجود دارد که می تواند خطاهای پدید آمده را آنالیز کرده و بر مبنای نوع خطا، پاسخ مناسب را ارائه دهد. بنابراین رله می تواند در این نوع خود چند کاره باشد و چند عملکرد مختلف را بتواند عرضه کند.
  2. دلیل دوم آنکه نوع دیجیتال قابلیت آن را دارد که جایگزین چند رله از انواع دیگر گردد و به طور همزمان کارایی همه آن ها را داشته باشد و این امر سبب می گردد که فضای کمتری را در سیستم اشغال نماید.

991

نحوه کارکرد رله حفاظتی در ترانسفورماتور

کارکرد ترانسفورماتور انتقال جریان الکتریکی از یک مدار به مدار دیگر توسط القای الکترومغناطیسی و به وسیله سیم پیچ ها می باشد. این محصول در پست های فشار قوی و نیروگاه‌ها کاربرد دارد. برق تولید شده در نیروگاه برای آنکه به دست مصرف کننده برسد باید بارها کاهش ولتاژ پیدا کند. برای این منظور لازم است که بعد از ژنراتورها از ترانسفورماتور استفاده نماییم.

ترانسفورماتور ممکن است با خطراتی مواجه شود. از قبیل:

  1. اتصال کوتاه
  2. اتصال شبکه
  3. اضافه بار و ...

نقش رله در این بخش حیاتی است که می تواند از ترانسفورماتور محافظت نماید. کارکرد رله به این ترتیب است که هر قسمتی از سیستم الکتریکی که دچار خطا و یا اتصال می شود را بتواند به سرعت از مدار خارج کند به طوری که بتواند دو هدف را همزمان تامین نماید:

  1. کوچکترین قسمت مدار از کل سیستم حذف شود، بنابراین با سطح خاموشی کمتری مواجه گردیم.
  2. خطر پیش آمده کاملا از بین رفته و نتواند به سایر بخش ها سرایت نماید.

بنابراین استفاده از رله حفاظتی ماندگاری و ضریب اطمینان سیستم انتقال برق را افزایش می دهد و در صورت نبود این قطعه اشکال پیش آمده به سرعت گسترش پیدا می کند. رله های شرکت  ABB  که از با کیفیت ترین محصولات هستند انواع مختلفی دارند. رله های مورد استفاده می تواند انواع مختلفی داشته باشد که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می نماییم؛

  1. رله اضافه جریان
  2. رله اتصال زمین
  3. رله اتصال زمین محدود
  4. رله دیفرانسیل
  5. رله ولتاژ
  6. رله دیستانس
  7. رله فرکانس
  8. رله سنکرونیزم

و ...

992

برندهای رله عرضه شده توسط شرکت لیان الکتریک ویرا

در این بخش به معرفی برندهایی از رله خواهیم پرداخت که شما می توانید از طریق ارتباط با مشاوران و کارشناسان بخش فروش لیان الکتریک آن ها را تهیه نمایید. برندهای عرضه شده توسط شرکت لیان الکتریک از جمله برترین و به‌روزترین نمونه های جهانی در زمینه فرآیندهای اتوماسیونی و کنترل موتور می باشند که عبارتند از:

  1. رله های حفاظتی ABB
  2. رله های حفاظتی Fanox که دارای انواع مختلفی از جمله رله مولتی فانکشن، رله نشتی زمین، رله ثانویه، رله های کنترلی و اندازه گیری و غیره می باشد.
  3. رله های حفاظتی اشنایدر (SCHNEIDER) که دارای دو نوع SEPAM و MiCOM می باشد.
  4. رله های حفاظتی زیمنس (SIEMENS)

آدرس شرکت: تهران، جنت آباد جنوبی، مجتمع اداری مریم، پلاک ۱۲، واحد ۱۰۹

شماره های تماس: +98 2191077077 |  +98 2191011011

ایمیل شرکت: info@lianelectric.com

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها