مقایسه برنامه نویسی اندروید و IOS ( نکات مهم)

کد خبر: 1103687

برنامه نویسی اندروید یا IOS

پرسشی که بسیاری از افراد که به تازگی وارد  حوزه برنامه نویسی موبایل شده‌اند از ما می‌پرسند، این است که  اصولا کدام مسیر و زبان برنامه نویسی موبایلی را در شروع کار خود انتخاب کنند؟ تفاوت بین  برنامه نویسی آی او اس و اندروید در چیست؟

در جواب این دسته از کاربران نیاز دانستیم تا یک مقاله  کاربردی درباره این که چه نوع سیستم عاملی را برای توسعه نرم افزارهای خود انتخاب کنیم برای شما آماده کنیم که به صورت کامل در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دنیای امروز ما به سرعت  در حال تغییر و تحول است؛ بنابراین  که اگر نتوانیم با این سرعت خود را هماهنگ کنیم، شکست بزرگی در انتظار ما خواهد بود.

در این مقاله تمام تلاش ما این اسا تا به سؤالات شما درباره این دو پلتفرم بسیار محبوب پاسخ دهیم.

 

 عناوینی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

  1. آمارهای جهانی از این رقابت چه می‌گویند؟
  2. با مخاطبین این پلتفرم‌ها بیشتر آشنا شویم؟
  3. آمار رقابت سنگین این دو پلتفرم در ایران به چه صورت است؟
  4. راه‌های درآمدی این حوزه‌ها به چه صورت است؟
  5. یادگیری کدام پلتفرم‌ها ساده‌تر است؟
  6. آینده هر کدام از این پلتفرم‌ها چگونه است؟
  7. چرا باید برنامه نویسی اندروید را یادگیریم؟
  8. چگونه بهترین مسیر را برای برنامه نویسی اندروید پیدا کنیم؟

 

آمار جهانی درباره اندورید و iOS  چه می‌گوید؟

آمار جهانی در سال 2021 نشان می‌دهد که حدود 72.45% درصد مردم  دنیا در حال استفاده از پلتفرم‌های اندرویدی هستند و  تنها 26.74% درصد  از این جمعیت از پلتفرم‌های IOS استفاده می‌کنند.  همچنین بقیه پلتفرم‌ها هم کمتر از 1 درصد بازار جهانی را در دست دارند؛ بنابراین باید گفت اندروید همچنان با اختلاف زیادی صدرنشین این حوزه است.

 

هرکداوم از پلتفرمها چه نوع مخاطبانی دارند؟

یکی از موارد مهمی که لازم است بررسی کنیم نوع مخاطبینی است که از هریک از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. برای آن که بتوانیم دقیقتر درباره این موضوع صحبت کنیم ما نیاز داریم تا از دید متفاوت‌تری به نگاه کنیم و درباره دو مبحث مهم کمی بیشتر صحبت کنیم.

 

 

پرسونا مخاطب

در یک کلام پرسونای مخاطب یعنی شخصیت مشتریان شما. یعنی ما برای کسب و کار یا برای خدمتی که  ارائه می دهیم، مشخص کنیم فردی که مشتری این سرویس ما خواهد بود، چه خصوصیات اخلاقی مهمی دارد، بازه سنی او چقدر است؟ چه علایقی دارد؟

پیشنهاد ما :آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید

فرهنگ اجتماعی

مشخصا هر فرد در یک فرهنگ خاص به دنیا آمده و  زندگی کرده است؛ پس با درنظرگرفتن فرهنگ و ذهنیت اجتماعی او می‌توان درک بهتری نسب به دیدگاه او به دست آورد.

حالا بر اساس این دو فاکتور بررسی شده می‌توان تعیین کرد که نیاز کخاطان هدف ما به چه صورت است؟ یکبار دیگر تاکید می‌کنم نیاز جامعه هدف. چرا؟  زیرا بر اساس مطالب بالاتر، فرهنگ‌ها متفاوت و نیاز افراد نیز متفاوت هستند.

جامعه هدف استفاده کنندگان اندروید عامه مردم یک جامعه هستندکه تعداد بسیار زیادی از مردم را می تواند پوشش دهد. اما جامعه هدف برنامه نویسی IOS برای افرادی است که سطح مالی نسبتا خوب و روبه بالایی دارند، همچنین تعداد آنها به نسبت اندروید بسیار کمتر است.

یک نکته بسیار مهمی که لازم دانستیم در این قسمت به آن بپردازیم این است که اگر بازار هدف شما ایران باشد، می‌توانید بر اساس فرهنگ مردم ایران ، این موارد را  مورد بررسی قرار دهید.

سعی کنید برای این نوع از فرهنگ برنامه خود را توسعه دهید چرا که هر فرهنگ با توجه به گذشته خود نوع خاصی از طراحی را می‌پسندد؛ بنابراین اگر شما کاملا به سبک خارج از ایران برنامه‌ها را طراحی کنید و توسعه دهید این حالت  شاید نتواند نصب بالایی را برای شما یا کارفرمای شما داشته باشد.

https://novindevelopers.com/

در ایران وضعیت این دو سیستم عامل به چه صورت است؟

طبق آخرین آمار گزارش شده است در کشور ما بیش از 86% مردم از اندروید و فقط 12% از IOS  در حال استفاده هستند. در واقع یعنی یک بازار بسیار بزرگ و پرمخاطب برای اندروید و جامعه برنامه نویسان بزرگی که می‌توانند شما را در مسیر یادگیری بسیار بهتر راهنمایی کنند.

 

تفاوت برنامه نویسی IOS و اندروید از لحاظ درآمد

یکی از جذابترین بخش هایی که می‌توان درباره آن صحبت کرد، بحث شیرین درآمد از برنامه نویسی موبایل است. بسیاری از افراد بر این باورند که درآمد برنامه‌نویسان IOS از برنامه نویسان Android بیشتر است.  اما با بررسی آمار و کمی تحقیق متوجه می‌شویم که میزان درآمد افرادی که در حوزه برنامه نویسی اندروید کار می‌کنند به مراتب بیشتر از آی او اس است. چرا؟ در ادامه به جزئیات بیشتری در ارتباط با این موضوع می پردازیم.

در این قسمت چند دلیل کلی تر را بیان می‌کنیم و در ادامه به موارد مهم دیگر می‌پردازیم. همانطور که گفتیم برنامه نویسی اندروید می‌تواند برای شما به مراتب درآمد بسیار بیشتری داشته باشد. دلیل بسیار مهم این است که بازار کار و جامع هدف  برنامه نویسی اندروید بسیار بیشتر از جامع هدف و بازار کار برنامه نویسی IOS است.

بنابراین  اگر در فکر استخدام شدن در مجموعه‌ای هستید، شما فرصت‌های شغلی بیشتری برای اندروید به نسب IOS خواهید داشت. اگر شما به فکر فروش اپلیکیشن خود هستید، به ‌دلیل  تعداد زیاد  کاربرانی که از اندروید استفاده می‌کنند می‌توانید اپلیکیشن طراحی شده  خود را به تعداد بیشتری از افراد بفروشید.

 

راه‌های درآمدی هر حوزه به چه صورت است؟

به طور کلی چقدر می‌توانیم از هر یک از حوزه ها به درآمد برسیم و این درآمدها از چه  روش هایی امکان‌پذیر است؟

 

درآمد از فروش اپلیکیشن و بازی های اندروید و IOS

این نوع از درآمد ممکن است یک درآمد غیر فعال برای شما باشد. یعنی کافی است شما فقط یک بار اپلیکیشن خود را توسعه دهید و در مارکت‌های ایرانی همچون بازار و … برای فروش بگذارید .

پس از آن قطعا دیگر نگران فروش آن نخواهید بود. اگر  اپلیکیشن شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد، نرم افزار بازار برای شما بازاریابی انجام خواهد داد. (رتبه بالاتر در جستجوها)

 

درآمد از فریلنسینگ

این مدل از کسب درآمد شباهت بسیار زیادی به حالت استخدامی دارد. اما با این تفاوت که شما به صورت پروژه‌ای با شرکت‌ها و افراد به صوت دورکاری، کار می‌کنید .

اما حالت  استخدام شدن بر اساس توافقاتی که با شرکت‌ها دارید می‌تواند کاملا متفاوت باشد. این نوع روش کسب درآمد از اندروید می‌تواند گزینه ای به مراتب مناسب‌تر برای شما باشد.

دلیل این موضوع بسیار ساده است، چون  در حال حاضر حجم زیادی از درخواست‌ها برای پروژه‌های اندرویدی است؛ بنابراین می‌توانید تعداد بیشتری پروژه دریافت کنید.

 

برگرفته شده از سایت آموزش برنامه نویسی اندرید نوین دولوپرز و دانشجویار. برای اطلعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها