تلفن سانترال از تلفن آنالوگ تا ویپ

کد خبر: 1111326
تلفن سانترال از تلفن آنالوگ تا ویپ

تلفن سانترال یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات مجموعه‌های کاری محسوب می‌شوند. ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری، برای ارتباط بهتر با مشتریان، از این تلفن‌ها استفاده می‌کنند. با مراجعه به این مراکز، مشاهده می‌کنید که روی میز هر کارمند، حداقل یک تلفن سانترال وجود دارد. حال سوال اینجاست که این تلفن‌ها چه تفاوتی با مدل‌های آنالوگ دارند؟ ما در این مقاله به این پرسش مهم، پاسخ خواهیم داد.

در میان برندهای مختلفی که اقدام به طراحی و ساخت تلفن سانترال نموده‌اند، شرکت پاناسونیک با استقبال بیشتری از سمت مشتریان مواجه شده است. دلیل این استقبال هم کاملا روشن است: تلفن‌های سنترال پاناسونیک از کیفیت، ماندگاری، قیمت و قابلیت‌های مناسبی برخوردار بوده و نیازهای مجموعه‌های کاری را به صورت صد در صد، تامین می‌کنند. بنابراین ما نیز در ادامه، به بررسی تلفن‌های سانترال ساخت شرکت پاناسونیک خواهیم پرداخت.

تلفن سانترال چیست؟

تلفن سانترال به دسته‌ای از تلفن‌های رومیزی گفته می‌شود که در کنار یک دستگاه با عنوان باکس سانترال کار می‌کنند. این تلفن‌ها به صورت مستقیم به خطوط تلفن مخابرات وصل نمی‌شوند. بلکه بر اساس مدل آن‌ها، به یکی از خروجی‌های دستگاه سانترال متصل شده و بوق و دیتای خود را از این دستگاه دریافت می‌کنند. تلفن‌های سانترال از نظر ظاهری هم تفاوت‌‌های زیادی با مدل‌های خانگی و آنالوگ دارند. معمولا روی صفحه کلید این تلفن‌ها علاوه بر کلیدهای شماره‌گیر، کلیدهایی برای کنترل و مدیریت حرفه‌ای تماس نیز دیده می‌شوند.

همان‌طور که گفته شد، تلفن‌های سانترال پاناسونیک حرف اول را در بازارهای کشورمان می‌زنند. نکته مهمی که در رابطه با این تلفن‌ها باید به آن توجه داشته باشید این است که تلفن‌های سانترال پاناسونیک، تنها در کنار دستگاه‌های سانترال همین شرکت کار می‌کنند. بنابراین اگر مرکز تلفن خود را با استفاده از سرورهای سایر برندها راه‌اندازی کرده باشید، نمی‌توانید از تلفن سانترال پاناسونیک استفاده کنید.

تلفن سانترال با استفاده از یک شماره داخلی، به دستگاه سانترال وصل می‌شود. این خط داخلی امکان دسترسی به کلیه خطوط شهری مجموعه را روی همین تلفن سانترال، در اختیار کارمندان قرار می‌دهد. به عبارتی دیگر، کارمندان با استفاده از یک تلفن سانترال، می‌توانند تماس‌های تمامی خطوط شهری را پاسخ داده و از طریق هر کدام از آن‌ها، اقدام به شماره‌گیری و برقراری تماس نمایند.

تصور کنید که مجموعه کاری شما دارای 7 خط شهری است. بدون تلفن سانترال و مرکز تلفن، باید 7 دستگاه تلفن را در اختیار داشته باشید تا به همه این خطوط دسترسی پیدا کنید. این در حالیست که تلفن سانترال تنها با یک خط و شماره داخلی، تمام این خطوط را در اختیار شما قرار می‌دهد.

انواع تلفن سانترال پاناسونیک

دستگاه‌های سانترال پاناسونیک دارای خروجی‌های مختلفی هستند. در حقیقت، تلفن‌های سانترال پاناسونیک هم بر اساس همین خروجی‌ها دسته‌بندی می‌شوند. در حال حاضر، انواع سانترال‌های پاناسونیک، یک یا چند مورد از داخلی‌های زیر را در اختیار مجموعه‌های کاری قرار می‌دهند:

  1. داخلی آنالوگ
  2. داخلی هیبرید
  3. داخلی دیجیتال
  4. داخلی آی پی یا تحت شبکه

بر همین اساس، تلفن‌های سانترال پاناسونیک هم به تلفن‌های آنالوگ، تلفن‌های هیبرید، تلفن‌های دیجیتال و تلفن‌های تحت شبکه بخش‌بندی می‌شوند.

تلفن آنالوگ پاناسونیک

در صورتی که دستگاه سانترال شما از خروجی آنالوگ برخوردار باشد، می‌توانید از تلفن‌های آنالوگ (تلفن‌های معمولی که در منازل کاربرد دارند) در مجموعه کاری خود استفاده کنید. این تلفن‌ها از قابلیت‌های سایر تلفن‌های سانترال برخوردار نیستند؛ اما در عوض، قیمت مناسب‌تری دارند. بنابراین می‌توانید برای کارمندان ساده خود، از تلفن‌های آنالوگ استفاده کنید تا در هزینه‌های کلی مجموعه، صرفه جویی کرده باشید.

تلفن‌های آنالوگ پاناسونیک در دو مدل رومیزی و بیسیم طراحی و روانه بازار می‌شوند. شما می‌توانید هر کدام از این مدل‌ها را به خروجی آنالوگ دستگاه سانترال متصل کرده و از آن به عنوان یک تلفن سانترال استفاده کنید. توجه داشته باشید که تلفن‌های آنالوگ از کلیدهای مدیریت تماس، کنفرانس، مسدود کردن تماس‌های ورودی، قابلیت اتصال به هدست و ... برخوردار نیستند.

تلفن‌های هیبرید پاناسونیک

تلفن‌های هیبرید نوع خاصی از تلفن‌های سانترال پاناسونیک هستند که از طریق دو رشته سیم (اولی برای انتقال دیتا و دومی برای بوق) به دستگاه سانترال وصل می‌شوند. این تلفن‌ها از کلیدهای حرفه‌ای مدیریت تماس، کلیدهای شماره‌گیری سریع، امکان اتصال به هدست و ... برخوردار هستند. توجه کنید برای استفاده از این تلفن‌ها، باکس سانترال شما حتما باید از داخلی‌های هیبرید پشتیبانی نماید. مدل‌های KX-T7730 و KX-AT7730 از جمله محبوب‌ترین تلفن‌های هیبرید پاناسونیک محسوب می‌شوند.

133

تلفن‌های دیجیتال پاناسونیک

تلفن‌های دیجیتال به لحاظ شکل ظاهری، قابلیت‌ها و امکانات، شباهت زیادی به مدل‌های هیبرید دارند. این تلفن‌ها برای اتصال به باکس سانترال، از یک رشته سیم (برای انتقال همزمان بوق و دیتا) استفاده می‌کنند. تلفن‌های دیجیتال پاناسونیک در کنار باکس‌های سری‌‌های TDA و TDE قابل استفاده هستند. برخی از محبوب‌ترین مدل‌های دیجیتال پاناسونیک عبارتند از:

  1. KX-DT343
  2. KX-DT346
  3. KX-DT543
  4. KX-DT546
  5. KX-DT321
  6. KX-DT333

کلیدهای شماره‌گیر سریع، انتقال و هولد تماس، مسدود کردن تماس‌های ورودی (DND)، کیفیت صدای مناسب، قابلیت اتصال هدست و ... از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن دیجیتال پاناسونیک به شمار می‌روند.

تلفن تحت شبکه پاناسونیک

تلفن‌های تحت شبکه نسل جدیدی از تلفن‌های سانترال پاناسونیک محسوب می‌شوند که بر اساس تکنولوژی VoIP کار می‌کنند. این تلفن‌ها صدا را در بستر اینترنت منتقل کرده و در مراکز تلفن تحت شبکه پاناسونیک کاربرد دارند. این تلفن‌ها به دو سری NT و UT تقسیم‌بندی می‌شوند: سری NT از پروتکل SIP پشتیبانی نمی‌کنند و به همین خاطر، فقط در مراکز تلفن سری TDE و NS پاناسونیک قابل استفاده هستند.

134

این در حالیست که تلفن‌های سری UT از پروتکل SIP پشتیبانی می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود تا این تلفن‌ها در تمامی مراکز تلفن آی پی که از پروتکل SIP پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده باشند. تلفن‌های تحت شبکه پاناسونیک از لحاظ ظاهری و قابلیت‌ها، با دیگر مدل‌های سانترال متفاوت هستند.

خرید تلفن سانترال پاناسونیک

برای خرید تلفن‌های سانترال پاناسونیک، می‌توانید به نمایندگی‌ها و مراکز مجاز این شرکت از جمله فروشگاه ایده آل گستر مراجعه نمایید. ایده آل گستر بیش از دو دهه است که به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک در کشورمان، مشغول فعالیت بوده و عرضه انواع تلفن‌های سانترال پاناسونیک به صورت کاملا اورجینال، یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های فعالیت این شرکت محسوب می‌شود.

شرکت ایده آل گستر کلیه تلفن‌های سانترال عرضه شده به مشتریان را به مدت 1 سال و با سربرگ رسمی خود، گارانتی می‌نماید. علاوه بر این، کارشناسان فروش این شرکت آماده ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های تخصصی قبل از خرید، به شما عزیزان هستند.

دسترسی به فروشگاه سانترال

برای دسترسی به سانترال ایران و استفاده از خدمات متنوع این شرکت، سه راه پیش روی شما عزیزان، قرار دارد:

  1. مراجعه به وب سایت رسمی این شرکت به آدرس www.cantral.ir
  2. مراجعه حضوری به یکی از شعبه‌های ایده آل گستر (ویژه مشتریان عزیزی که در شهر تهران سکونت دارند)
  3. ارتباط تلفنی با کارشناسان فروش و مشاورین سانترال از طریق تماس با شماره تلفن ثابت 02181010

توجه: لطفا قبل از هر اقدامی در زمینه خرید هر یک از محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک، اطلاعات و مشاوره‌های لازم و تخصصی را از کارشناسان فروش ایده آل گستر، دریافت نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها