وردپرس ، ابزار آسان طراحی کردن ! (آموزش های جامع ساخت سایت )

کد خبر: 1116787

طراحی قالب وبیت

در حالی که کل دنیا در حال پیشرفت کردن است و به دستاورد های زیادی رسیده است ، ما هنوز نمیدانیم برای بیزینس های بزرگ یا کوچک ، چه نوع وبسایتی دقیقا مناسب است . هم از نظر زمان طراحی وبسایت ، هم هزینه های طراحی ، کیفیت طراحی و ....
 
 
ما در این مقاله تمصمیم گرفته ایم که به شما اطلاعات جامعی بدهیم که بدون نیاز به تحقیق دیگری ، بتوانید برای طراحی سایت خود تصمیم بگیرید . در حرفه طراحی وبسایت ، ما نیازمندیم که از ابزار ها و لوازم کم هزینه تر استفاده کنیم . به عنوان مثال ، اینکه شما با پول کم بخواهید یک سایت کدنویسی شده را داشته باشید ، ( که تازه اون هم هزینه های پشتیبانی و ... زیادی در بر دارد  ) غیر معقول به نظر میرسه . چرا که اکثرا ترجیح میدهند سایت باکیفیت و بسیار متناسبی را داشته باشند . که در نهایت هم به درامد مطلوب خود از وبسایت برسند . برای کسب اطلاعات بیشتر ، فونت جو را تا انتهای این مقاله همراهی کنید . همچنین برای یادگیری آموزش های مرتبط با طراحی سایت ، برنامه نویسی و ... میتوانید به وبیت مراجعه کنید .
 
 

روش های طراحی سایت ، متناسب با شرایط شما !

1 - ساخت سایت با کمک زبانهای برنامه نویسی (پی اچ پی ، سی شارپ ، پایتون و ... )

اکثر بیزینس های بزرگ و ثروتند (کسب و کار هایی که هزینه زیادی را برای طراحی سایت در نظر میگیرند ) اولویت اولشون معمولا استفاده از کدنویسی است ! بدین معناست که آنها به داشتن قدرت ، سرعت ، امنیت بیشتر برای وبسایت شان تمایل بسیار زیادی دارند . زبان های برنامه نویسی متعددی برای طراحی وبسایت وجود دارند که مورد استفاده قرار میگیرند . اما چندین ابزار و زبان باید در کنار هم استفاده بشوند تا بهترین سایت ها را طراحی نمود . به عنوان مثال برای طراحی صفحات سایت ، شما میتوانید از جاوااسکریپت ، برای حرفه ایی تر کردن آنها استفاده کنید . اینکه شما اگر از کدنویسی برای طراحی سایت خود استفاده نکنید ، به این معنا نیست که شما نه امنیت خوبی دارید و نه میشه روی سرعت و کیفیت سایت حساب کرد ! (کاملا اشتباس :-D )

 

2 - مزایای طراحی سایت wordpress:

 

روش های دیگری هم برای ساختن سایت وجود دارد که هزینه کمتری در بر دارد . گاهی اوقات این روش ها ممکن است در برخی چیز ها از روش کدنویسی جلوتر باشند . بزارید این موضوع رو با فرض مثالی براتون توضیح بدم . فرض کنید که شما یک سایت توسط کدنویسی ساخته اید . یکی از رقیبان تان هم سایتی دارد که توسط سیستم های مدیریت محتوا ساخته شده اند . حال میخواهید برخی از آپشن های هر دو سایت رو بررسی کنیم . در بحث سرعت دقیقا نمیتوان نظر قطعی داد . یعنی سرعت سایت خودش نیاز به یک مهندسی معکوس دیگر دارد که بتوانید سرعت سایت خود را به حداکثر برسانید . در چیز های دیگر مانند امنیت باید بگم که امنیت سایت های کدنویسی شده (بستگی به برنامه نویس دارد ) قوی تر از امنیت سایت هایی است که با سیستم های محتوا ساخته شده اند  !

 

وردپرس ، همان پلت فرم همیشه کاربردی

CMS ها یا سیستم های مدیریت محتوا ، همان چیزی است که در سال های قبل مورد نیاز بشر بود . فکر کنید الان پلت فرم هایی مانند وردپرس ، جوملا و ... وجود نداشتند ! چه اتفاقی میوفتاد ! خصوصا برای ما ایرانیا که از پس هزینه های طراحی سایت بر نمی آییم . سیستم های تولید محتوا به بازار روانه شدند تا هم کار برنامه نویس و طراح وبسایت آسان تر شود و هم کار هزینه های طراحی سایت به شدت افت کند . جالب اینجاست کیفیت ، برعکس هزینه ها ، رشد نمایی داشته است . (باز هم بستگی به هنر برنامه نویس و طراح وبسایت داره )

 

وردپرس هم یکی از این سیستم های تولید محتواست که محبوبیت بیشتر نسب به بقیه این پلت فرم ها دارد . وردپرس همه جور امکانات را به سایت اضافه میکند و در همه اینها زحمت طراحی سایت واقعا کم میشود . (حداقل در مقایسه با کدنویسی کردن ) وبیت یکی از منابع آموزشی طراحی سایت است که هر نوع آموزشی را از مبتدی تا پیشرفته در وبلاگ خود منتشر میکند . جالب اینجاست که آموزش های وبیت کاملا رایگان است . به عنوان مثال شما میتوانید  بروی آموزش رایگان وردپرس کلیک کنید تا هر آنچه که لازم است درباره وردپرس بدانید را مشاهده کنید .

 
طراحی سایت وردپرس

 

طراحی سایت حرفه ای:

برخی ها می پرسند که ، سایت هایی که توسط وردپرس طراحی می شوند ، تا چه مقدار میتوانند حرفه ایی عمل کنند ! اصلا بگذارید اینطوری بگویم که اکثر مردم یک ریشه غلط در باورهایشان در مورد طراحی سایت دارند . اولا که تعداد مردم سنتی در ایران بیشتر از تعداد جمعیت تکنولوژی دوست هستند ! دوما هر کسی که میخواهد سایت طراحی کند ، فکر میکند وردپرس چون ضعیف است ، هزینه های کمتری دارد . باید اضافه کنم که هیچ برهان و خلفی وجود ندارد که بخواهیم بگیم سایت های وردپرسی به درد نمیخورند ! تنها تفاوت اصلی سایت های وردپرسی و کدنویسی روش ساخت شون هست (البته تفاوت های جزئی بسیاری دارند ، اما به طور کلی مهم ترین تفاوت شون روش طراحی سایته ! )

 

همانطور که در بالا تر گفتیم ، حرفه ایی بودن سایت به روش ساخته شدن آن بستگی ندارد . وردپرس از این جهت که دارای هزاران هزار افزونه قدرتمند است ، بسیار محبوب تر و حرفه ایی تر شده است . علاوه بر افزونه ها ، هر چیزی که فکرش را بکنید در وردپرس وجود دارد . یعنی حتی میتوانید با نصب یک قالب و دمو ، سایتی شبیه دیجی کالا داشته باشید ! (به همین راحتی ) . قبل تر با وبیت آشنا شدیم . شما میتوانید در وبیت اکثر افزونه های وردپرسی را به صورت رایگان پیدا کنید . همچنین در این وبسایت ، کلی قالب وردپرسی رایگان مانند قالب موزیک وردپرس رایگان و مذهبی وجود دارد . شما می توانید با مراجعه به سایت وبیت کلی آموزش رایگان و جالب همانند آموزش ساخت فهرست وردپرس یاد بگیرید و سطح دانش وردپرسی خود را بالا ببرید

 
طراحی قالب وردپرس
 
 

چه سایت هایی را میتوان با وردپرس طراحی کرد ؟

1 - سایت فروشگاهی :  این نوع از وبسایت ها ، بیشتر حالت یک ویترین از محصولات را دارند که هدف اصلی آنها ، فروش محصولات است . با استفاده از وردپرس میتوانید فروشگاه های آنلاین حرفه ایی را طراحی کنید .

 

2 - سایت شرکتی :  هدف و عملکرد این سایت ها بیشتر فروش خدمات است ! یعنی شرکت ها و کسب وکار ها با استفاده از سایت شرکتی خود ، مشتریان خود را پرزنت میکنند .

 

3 - سایت موزیک ، رسانه : در این وبسایت ها ، هر رسانه ایی را میتوانید پیدا کنید ، بیشتر به صورت صوتی و تصویری ! هدف این وبسایت ها کسب درامد از روش های مختلفی مانند تبلیغات است .

 

4 - سایت خبری : اغلب ماها با اینطور وبسایت ها سروکار داشته ایم . سایت های خبری هم تمرکز اصلیشون بروی کسب درامد از طریق تبلیغات و .. است .

 

5- سایت چندمنظوره یا تاپیک آزاد : این نوع سایت ها میتوانند علاوه بر فروشگاهی بودن ، شرکتی هم باشند . یا اینکه یک سایت چند صفحه ایی برای معرفی خود داشته باشیم . اینطور سایت های دیگری وجود دارد که با وردپرس میتوان انها را طراحی کرد .

 

جمع بندی :

در این مقاله ، ابتدا یاد گرفتیم که از چه روش هایی برای طراحی سایت استفاده کنیم تا مقرون به صرفه تر باشد ! علاوه بر این برای شما مزایا و تفاوت های طراحی سایت کدنویسی شده با سیستم های تولید محتوا را بیان کردیم . بعد از این مطالب سایت بسیار مهمی را به عنوان مرجع برای شما معرفی کردیم . تا به یادگیری های خود بهبود و سرعت ببخشید . انواع سایت های موجود بروی سرورهای جهانی را بیان کردیم که بسیار متنوع تر هم میتواند باشد . به طور کلی سعی کردیم مقاله کاملا جامعی را داشته باشیم تا شما بعد از خواندن این مطالب ، جواب همه سوالات خود را گرفته باشید . اگر باز هم سوالی در ذهن خود دارید که جوابی برایش پیدا نکردید ، از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید !

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها