واکنش وزارت ارتباطات به مقایسه سرعت اینترنت ایران با افغانستان

کد خبر: 1129643

سخنگوی وزارت ارتباطات مقایسه سرعت اینترنت ایران با افغانستان را بی انصافی و نادرست عنوان کرد و گفت: گره مشکل اینترنت تا ۳ سال دیگر با توسعه شبکه فیبرنوری خانگی حل می شود.

واکنش وزارت ارتباطات به مقایسه سرعت اینترنت ایران با افغانستان

سید جمال هادیان در توییتی نوشت: این روزها دسترسی به شبکه پایدار و پرسرعت برای همه مردم از نان شب هم واجب‌تر است چرا که کار و زندگی آنها به این خدمت وابسته است.

وی ادامه داد: بدیهی است که هر وقت شبکه دچار اختلال یا افت سرعت شود مردم کلافه و ناراحت شده و انتقاد می‌کنند و حق هم دارند. بیشتر این انتقادات هم از شبکه اینترنت اپراتورهای موبایل است؛ شبکه‌ای که فشار زیادی را تحمل می‌کند چون شبکه ارتباطی ثابت خانگی قادر به ارائه خدمات پرسرعت و با کیفیت نیست.

هادیان افزود: اما اینکه گفته شود سرعت اینترنت ما معادل یا بدتر از افغانستان است واقعاً بی‌انصافی بوده و حرف نادرستی است.

وی تاکید کرد: سرعت اینترنت معمولاً با سایت اسپید تست و بر اساس میانگین تست سرعت کاربران یک کشور سنجیده می‌شود. پس این محاسبه به عوامل مختلفی بستگی دارد و همیشه دقیق نیست. در ضمن سرعت در کشور ما هم رشد داشته هر چند این رشد کم بوده ولی بسیاری از کشورها سرعتشان را بیشتر بهبود داده آمد.

وی با ذکر این سوال که حالا راه گذر از این وضعیت چیست؟ خاطر نشان کرد: راهی نیست جز تقویت زیرساخت‌های ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری(fttx)، البته این موضوع منافی تلاش برای بهبود وضعیت خدمات تلفن همراه نیست و تقویت زیرساخت‌های همراه و اختصاص لایه باند فرکانسی جدید هم در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات تاکید کرد: من چند ماهی است که در منزل از سرویس اینترنت فیبر نوری ftth استفاده می‌کنم. از کیفیت و سرعت آن بسیار راضی هستم. از امروز واگذاری ۵۰۰ هزار پورت پرسرعت این سرویس در برخی از شهرها آغاز می‌شود و به تدریج در طول سه‌چهار سال با واگذاری بیش از ۲۰ میلیون پورت به همه شهرهای کشور خواهد رسید.

به گفته هادیان، اجرای این کلان‌پروژه ملی بسیار سخت و زمان بر است اما عزم و اراده وزارت ارتباطات با همراهی همه بازیگران این حوزه در بخش خصوصی برای انجام این پروژه قطعی است. به عبارتی وزارت ارتباطات تصمیم گرفته تا گره مشکل اینترنت پایدار و پرسرعت را مثل کشورهای دیگر دنیا حل کند؛ با احداث «شبکه سراسری فیبر نوری منازل و کسب و کارها».

وی گفت: انتظار داریم با اجرای این پروژه، مردم عزیزمان به تدریج طعم شیرین سرعت‌های چند ده و چند صد مگابیتی را تجربه کنند و به تدریج سرعت‌های پایین برایشان خاطره شود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها