معرفی برترین اپلیکیشن‌های تماس تصویری

کد خبر: 475690

در دنیای دیجیتالی و عصر تکنولوژی امروز استفاده از برنامه هایی جهت ایجاد تماس تصویری در میان مردم از محبوبیت چشمگیری بر خوردار است.

معرفی برترین اپلیکیشن‌های تماس تصویری
باشگاه خبرنگاران جوان: این روزها با پیشرفت روزانه تکنولوژی و بهبود سرعت اینترنت در دنیا، اپلیکیشن‌های ارتباطی هم روز به روز در حال افزایش هستند. این اپلیکیشن‌ها که با هر بار به‌روز رسانی امکانات متفاوت و جدیدتری هم به کاربران خود عرضه می‌کنند دائم در تلاشند تا از سایر رقبای خود جلو بزنند و کاربران و طرفداران بیشتری برای خود جمع کنند. از طرفی گرایش کاربران هم به این قبیل اپلیکیشن‌ها در حال افزایش است چراکه برقراری ارتباط تصویری به‌ویژه با خارج از کشور بدون این برنامه‌ها بسیار پرهزینه است و می‌توان به کمک اینترنت درصد چشمگیری از این هزینه را کاهش داد.
Skype نام این اپلیکیشن را بی‌شک می‌توان در هر فهرست این‌چنینی پیدا کرد. اسکایپ یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای گفت‌وگوی آنلاین، ارسال و دریافت پیامک و انتقال فایل‌های تصویری رایگان از طریق اینترنت محسوب می شود که می تواند مكالمات صوتي و تصويري شما را در لحظه به ٦ زبان ترجمه كند.
این اپلیکیشن روی پلتفرم‌های مختلف نظیر ویندوز، اندروید، iOS و در دستگاه‌های گوناگون مانند موبایل، تبلت و تلویزیون هوشمند نصب می‌شود. درواقع به طور کلی می‌توان گفت مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می‌کنید. مهم این است که می‌توانید اسکایپ را در همه دستگاه‌ها با هر سیستم‌عاملی نصب کنید.
حدود چهار سال پیش مایکروسافت اسکایپ را به مبلغ 8.5 میلیارد دلار خرید و اسکایپ به طور رسمی یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت شد. این معامله یکی از بزرگ‌ترین خریدهای شرکت‌های اینترنتی محسوب می‌شود.
اگر شما و دوستتان هردو برنامه اسكايپ را روی دستگاه‌تان نصب کرده‌اید و از آن استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد به طور نامحدود و رايگان با هم صحبت كنيد. اگر هم دوست شما اسكايپ نداشته باشد بازهم شما می توانید از اسکایپ خودتان به موبايل او زنگ بزنيد كه هزينه مكالمه با كشورهاي مختلف متفاوت است.
یکی از امکانات جالب توجه برنامه اسکایپ این است که اگر كسي كه مي‌خواهيد با او صحبت كنيد جواب نداد مي‌توانيد براي او پيغام تصويري يا صوتي ضبط كنيد و بفرستيد. اسكايپ امكان گفت‌و‌گوي نوشتاري نيز دارد كه این امکان هم مانند مكالمه اگر دستگاه مقصد هم با اسكايپ باشد رايگان است و اگر با شماره مخابراتي تماس گرفته باشید بسته به كشور متفاوت است.
برترین اپلیکیشن‌های تماس تصویری
علاوه بر اينها با اسكايپ مي‌توانيد هر فايلي را با هر حجمي براي دوستان خود ارسال كنيد. همچنين اگر با كامپيوتر در حال صحبت هستيد مي توانيد صفحه كامپيوتر را به دوست خود نشان دهيد تا اگر مشكلي بود با ديدن صفحه كامپيوتر شما را راهنمايي كند. حتي مي‌توانيد اين كار را گروهي هم انجام دهيد و يك تيم صفحه كامپيوتر شما را ببينند.
اسكايپ يك امكان خيلي جالب ديگر هم دارد؛ مترجم همزمان. اسكايپ مي تواند مكالمات صوتي و تصويري شما را در لحظه به ٦ زبان ترجمه كند و نوشتار شما را به ٥٠ زبان برگرداند. همچنين در اين سيستم از يك هوش مصنوعي استفاده شده كه هرچه بيشتر از آن استفاده كنيد بيشتر ياد مي‌گيرد و در دفعات بعدی نتیجه بهتری می‌دهد.
سال گذشته مایکروسافت با به‌روزرسانی نسخه اندرویدی اسکایپ امکان جدیدی را به کاربران خود داد که بر اساس آن بعد از اتصال یک تماس تصویری، شما می‌توانید اپلیکیشن جدید را باز کنید و در حال کار‌کردن با آن به تماس ویدیویی نیز بپردازید. اسکایپ در حالت مالتی تسکینگ نیز برای شما محدودیت ایجاد نکرده و می‌توانید تصویر مخاطب مقابل را به هر گوشه از صفحه نمایش خود انتقال دهید و در کنار مکالمه، بازی و یا کار کنید.
Facetime
این برنامه برخلاف اسکایپ اپلیکیشنی انحصاری و مخصوص آی‌دیوایس‌ها است. حتی در ابتدا لپ‌تاپ‌های اپل هم از این قابلیت بی‌بهره بودند که استیو جابز در سال 2010 همزمان با معرفی سیستم عامل Lion اعلام کرد که از این پس دستگاه‌های مک هم مجهز به فیس‌تایم می‌شوند و این قابلیت دیگر منحصر به موبایل نیست.
کیفیت تماس ویدئویی با فیس‌تایم بسیار عالی و مطلوب است البته به شرط وجود پهنای باند وسیع و استفاده از حجم زیاد اینترنت؛ این اپلیکیشن برای مکالمه تصویری بین دو دستگاه اپل بدون شک بهترین گزینه انتخابی خواهد بود.
برترین اپلیکیشن‌های تماس تصویری
شرکت اپل سال گذشته با هدف بالا‌بردن میزان امنیت قابلیت ورود دومرحله‌ای را برای برنامه فیس‌تایم ارائه ارائه کرد که در حقیقت دارای یک پروسه تاییدیه دو مرحله ای است. پیش از این اگر کاربری قصد وارد‌شدن به فیس‌تایم را برای اولین بار داشت کافی بود نام کاربری و رمز عبورش را وارد کند اما از سال 2014 اپل قوانین سفت و سخت‌تری در نظر گرفت.
به این صورت که پس از وارد‌کردن آی‌دی و پسورد یک کد 4 رقمی برایتان ارسال خواهد شد که باید آن را در مرحله دوم راه‌اندازی وارد کنید. این ویژگی به منظور اضافه‌کردن یک لایه امنیتی بیشتر و مقابله با اقدامات هکری ارائه شده است.
Oovoo
یکی از ویژگی‌های بارز این برنامه و علت مطرح‌شدنش در حوزه برنامه‌های تصویری و حتی کشیدن مخاطبان به سمت خود این است که این برنامه با پایین‌آوردن کیفیت و به تبع آن بالارفتن سرعت، میزان قطع و وصلی تماس‌ها را هم کاهش داد. بسایری از کاربران هستند که ترجیح می‌دهند کیفیت تماس ویدئویی‌شان کمتر از حد مطلوب باشد ولی در عوض تماس آنها قطع و وصل نشود.
برترین اپلیکیشن‌های تماس تصویری
حجم کم و سبک‌بودن نرم‌افزار در حال اجرا، امکان ارسال تصاویر و صوت‌های از قبل ضبط‌ شده، ارسال ایمیل‌های صوتی و تصویری به ادد لیست‌های خود از ویژگی‌های این برنامه است. بهترین امکان این اپلیکیشن این است که شما می‌توانید تماس ویدئویی گروهی به طور همزمان با 12 نفر داشته باشید. oovoo با همه دیوایس‌ها و سیستم‌عامل‌ها همخوانی دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها