شش دقیقه پرواز با هاوربورد 20 هزار دلاری!

کد خبر: 476077
شش دقیقه پرواز با هاوربورد 20 هزار دلاری!

به گزارش سرویس فناوری فردا : چندین سال است که انسان درگیر ایده هاوربوردهاست ، چه در داستان های تخیلی و چه نوآوری هایی در دنیای واقعی. اما به تارگی شرکت هوا فضای Arca موفق به ساخت وسیله ای شده که آن را "هاوربورد واقعی" می خواند. ArcaBoard به نظر نزدیک ترین محصول به آنچه از هاوربورد در ذهن ما وجود دارد می باشد.

برخلاف آنجه تا کنون دیده ایم ، مانند هاوربوردهای مغناطیسی لکسوس، این هاوربورد به معنای واقعی در فاصله ای حدود 30 سانتی متر از زمین شناور شده و حرکت می کند.

شرکت Arca کار خود را به عنوان یک NGO آغاز کرد و قراردادهایی با آژانس فضایی اروپا داشته است و در مدت فعالیتش پهپادهای پیشرفته ای را طراحی و عرضه کرده و حالا از ساخت و عرضه ArcaBoard خبر می دهد.

این تخته شناور برای این که بتواند در هوا شناور شود از 36 فن الکتریکی بهره می برد که نیرویی معادل 272 اسب بخار و 195 کیلوگرم فشار را تولید می کنند. باتری های تامین کننده این انرژی برای افراد سبک وزن طول عمری حداکثر شش دقیقه ای و برای افراد سنگین وزن تر طول عمری سه دقیقه ای دارند.

پس این وسیله هنوز نمی تواند شما را به مقصد برساند! بخصوص اگر در نظر بگیریم که حداکثر سرعت این هاوربورد 20 کیلومتر در ساعت است.

کنترل این هاوربورد یا از طریق وزن فرد یا از طریق اپلیکیشن بلوتوثی بر روی پلتفزم های اندروید یا iOS انجام می شود. این اپلیکیشن سیستم تعادلی هاوربورد را فعال می کند و فرامین جهت یابی را از طریق حرکات دست دریافت می کند.

این هاوربورد شبیه به یک اسکیت بورد غول پیکر است که از جنس کامپوزیت است و ابعاد آن 145x76x15 سانتی متر است. در ضمن فکر حمل کردن آرکابورد در کوله پشتی تان را هم نکنید چون این هاوربورد 82 کیلوگرم وزن دارد و به گفته کریس لانگ، یکی از مدیران ارشد آرکا ، برای حمل ArcaBoard به دو نفر نیاز است.

بنابراین با توجه به این که آرکابورد در هر بار شارژ می تواند حدود 2 کیلومتر راه بپیماید ، قیمت حدود 20 هزاردلاری آن کمی زیاد به نظر می رسد. برای شارژ مجدد باتری باید شش ساعت زمان بگذارید. البته با تهیه ArcaDock که 4500 دلار قیمت دارد، می توانید این زمان را به 35 دقیقه کاهش دهید.

انتظار نداشتید که دستیابی به چنین وسیله ای ارزان باشد؟ در حال حاضر شرکت آرکا برای ArcaBoard و ArcaDock سفارش می پذیرد و آمادگی دارد سفارشات را از آوریل سال 2016 تحویل خریداران بدهد. آرکا بورد در سه رنگ سبز، بژ و آبی تولید و عرضه خواهد شد.

Arcaboard
ArcaBoard
ArcaBoard
ArcaBoard
ArcaBoard
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها