روبات احساساتی؛میزبان مسافران در فرودگاه «گلاسکو»

کد خبر: 603867

با نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال نو میلادی و کریسمس، بازار سفر هم در کشورهای مختلف داغ شده است و به همین دلیل فرودگاه‌ها تلاش دارند تا زمینه رفاه مسافران را بیش از پیش فراهم کنند.

روزنامه ایران: با نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال نو میلادی و کریسمس، بازار سفر هم در کشورهای مختلف داغ شده است و به همین دلیل فرودگاه‌ها تلاش دارند تا زمینه رفاه مسافران را بیش از پیش فراهم کنند.
در این راستا پس از فرودگاه ژنو و آمستردام که تاکنون به ترتیب از روبات‌های «لئو» و«اسپنسر» بهره گرفته‌اند حالا مسافران در فرودگاه گلاسکو اسکاتلند شاهد حضور روباتی اندرویدی به نام «گلادیس» هستند.روبات «گلادیس» درواقع همان pepper معروف ژاپنی است که می‌تواند احساسات را درک کرده و واکنش نشان دهد ولی این بار لباس ویژه کریسمس را به تن دارد. مسئولان فرودگاه گلاسکو این روبات را در سالن انتظار فرودگاه قرار داده‌اند تا مسافرانی که کارت پرواز را به دست دارند و منتظر نشسته‌اند سرگرم شوند.
این روبات انسان نما برای مسافران آوازهای مربوط به کریسمس را می‌خواند و هنگام مواجه شدن با کودکان تعدادی قصه معروف کوتاه را در آستین دارد و برای آنها شروع به قصه گویی می‌کند. «مارک جانستون»مسئول فرودگاه گلاسکو در این باره گفت:ما همیشه به دنبال راهکارهایی نوین و ابتکاری بوده‌ایم تا برای مسافران خاطرات خوشی رقم بزنیم. ما در سال 2015 هم از هولوگرام Holly استفاده کردیم و آن را در گوشه و کنار فرودگاه قرار دادیم. این هولوگرام می‌توانست به‌عنوان دستیار مجازی، توصیه‌هایی به مسافران داشته باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها