کشف ۷سیاره شبیه زمین حاوی آب/ برای رویارویی با فضایی‌ها آماده باشید

کد خبر: 635400

ناسا درکنفرانس خبری مهم خود از کشف ٧ سیاره مشابه زمین خبر داد. 3 مورد از این ٧ سیاره شرایط بسیار مساعدی برای حیات دارند.همچنین تخمین زده می شود درسطح همه آن ها، آب وجود داشته باشد.

سرویس فناوری فردا؛ روزنامه خراسان نوشت:

ناسا درکنفرانس خبری مهم خود از کشف ٧ سیاره مشابه زمین خبر داد. 3 مورد از این ٧ سیاره شرایط بسیار مساعدی برای حیات دارند.همچنین تخمین زده می شود درسطح همه آن ها، آب وجود داشته باشد. سیاره های کشف شده به دور ستاره کوتوله ای به نام Trappist-1 می چرخندکه٤٠ سال نوری با زمین فاصله دارد.

این ستاره کوتوله سرد تنها کمی از مشتری بزرگ تر است. میزان نورخورشید 2 هزاربرابر آن است. چنین کشفی در تاریخ کشفیات فضایی بی سابقه است.3مورد از سیاره های کشف شده شرایط بسیار مساعدی برای حیات دارند. به طوری که دانشمندان معتقدند این3 سیاره حاوی اقیانوس هایی از آب هستند و حیات از قبل در آن ها تشکیل شده است.
همچنین سیاره های کشف شده به کمک تلسکوپ فضایی اسپیتزرِ ناسا، مانند زمین ترکیبی صخره ای دارند و ابعادشان نیز شبیه کره خاکی ماست. دمای سطح ٦ مورد از سیاره های کشف شده نیز صفر تا١٠٠ درجه سانتی گراد تخمین زده می شود. تا به حال هیچ منظومه ای کشف نشده بود که این تعداد سیاره مشابه زمین (از لحاظ اندازه و شرایط) داشته باشد. دانشمندان ناسا ادعا می کنند طی بازه ای ١٠ ساله وجود حیات یا نبود آن را در هر یک از سیارات مشخص می کنند. این 7 سیاره بسیار به یکدیگر نزدیکند؛ به طوری که اگر در سطح یکی از سیارات قرار داشته باشید، به راحتی سیاره‌‌های دیگر را خواهید دید!
به گفته دانشمندان ناسا ،در هر 7 سیاره امکان وجود آب مایع وجود دارد. تمام این سیاره‌ها، روی مدارهای خود به دور ستاره کوتوله‌ای می‌گردند که کوچک‌تر و کم‌فروغ‌تر از خورشید ما ست. فاصله مدار این سیاره‌ها به ستاره‌شان، کمتر از فاصله عطارد به خورشید است. نزدیک‌ترین سیاره‌ها به ستاره این سیستم، مدار خود را در ۱.۵ و ۲.۴ روز تکمیل می‌کنند، سیاره‌ ششم، مدار خود را طی ۱۲ روز زمینی به اتمام می‌رساند. مدار بیرونی‌ترین سیاره، به‌طور کامل مشاهده نشده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود گردش این سیاره حدود ۲۰ روز به طول بینجامد.پروفسور گیلون از دانشگاه لیژ بلژیک به عنوان مسئول این پروژه تحقیقاتی در نشست ناسا اعلام کرد:انتظار داریم تا چند سال آینده، به اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با این منظومه دست پیدا کنیم و امیدواریم بتوانیم نشانه‌هایی از حیات موجودات زنده در این سیارات بیابیم.
وی افزود: هم اکنون 3 سیاره از این مجموعه شانس بیشتری برای داشتن حیات دارند.فاصله تمام این سیارات از ستاره این منظومه کمتر از فاصله عطارد به خورشید است و سیارات این منظومه به شدت متراکم و به هم نزدیک هستند.نکته جالب در رابطه بایکی از این سیاره ها به نام تراپیست-1 دی، این است که در بهترین فاصله از ستاره این منظومه قرار دارد و این فاصله، امکان وجود آب مایع در آن را فراهم می‌کند و شانس زیادی برای وجود حیات در آن به وجود می‌آورد.2 سیاره دیگر که نزدیک ترین فاصله از ستاره این منظومه را دارند روزهای به شدت گرم و شب‌های به شدت سردی دارند که البته این موضوع، امکان وجود حیات در آن ها را به حداقل می‌رساند.نزدیکی این منظومه به زمین، امیدها را برای دست یافتن نسل حاضر به حیات فرازمینی، به شدت افزایش داده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها