با این کار‌ها سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهید

کد خبر: 644133

هیچ چیز بیشتر از یک رایانه کند نمی‌تواند در کارهای روزمره اختلال ایجاد کند. گاهی تنها راه چاره خرید یک رایانه جدید است؛ اما در اغلب موارد با چند اقدام ساده می‌توان سرعت رایانه را افزایش داد. به گزارش ایرنا از پایگاه خبری تلگراف، در ادامه چند راهکار ساده برای افزایش سرعت رایانه ارائه می‌کنیم.

روزنامه ایران: هیچ چیز بیشتر از یک رایانه کند نمی‌تواند در کارهای روزمره اختلال ایجاد کند. گاهی تنها راه چاره خرید یک رایانه جدید است؛ اما در اغلب موارد با چند اقدام ساده می‌توان سرعت رایانه را افزایش داد. به گزارش ایرنا از پایگاه خبری تلگراف، در ادامه چند راهکار ساده برای افزایش سرعت رایانه ارائه می‌کنیم.
حذف برنامه‌های بدون استفاده - معمولاً کامپیوترها به همراه نرم‌افزارهایی ارائه می‌شوند که برخی از آنها اساساً مورد نیاز کاربر نیستند. برای حذف این برنامه‌ها کافی است در بخش Control Panel برنامه‌های اضافی را از فهرست برنامه‌های نصب شده روی سیستم انتخاب کرده و با استفاده از گزینه Uninstall آنها را حذف کنید.
پاک کردن فایل‌های موقت- این فایل‌ها هنگام انجام وظایف توسط رایانه ایجاد می‌شوند و ممکن است پس از اتمام کار روی هارد دیسک باقی بمانند و موجب کندی رایانه شوند. برای حذف این فایل‌ها از حافظه سیستم کافی است در پنجره My Computer درایو سیستم عامل را انتخاب کرده و در پوشه Windows پوشه موسوم به Temp را انتخاب کنید، سپس در بالای پنجره از منوی View گزینه Details را انتخاب کنید تا جزئیات فایل‌ها به نمایش درآید. اکنون می‌توانید تمام فایل‌های مربوط به روزهای گذشته را انتخاب و پاک کنید.
نصب درایو اس‌ اس‌ دی - مهم‌ترین علت کندی رایانه استفاده از هارد دیسک است. برای افزایش سرعت رایانه می‌توانید به جای هارد دیسک از یک درایو SSD برای ذخیره اطلاعات استفاده کنید. درایو SSD در واقع حافظه مبتنی بر فلش است که برق کمتری مصرف کرده و مقاومت بیشتری دارد.
افزایش فضای ذخیره‌سازی - وقتی 85 درصد از فضای ذخیره‌سازی پر می‌شود، سرعت رایانه کاهش پیدا می‌کند برای اجتناب از این مشکل بهتر است فضای ذخیره‌سازی سیستم را افزایش دهید. جلوگیری از اجرای برنامه‌های غیرضروری - اجرای برنامه‌های متعدد در زمان راه‌اندازی سیستم موجب کندی آن می‌شود. برای اجتناب از این رخداد در منوی Start گزینه Run را انتخاب کرده و عبارت msconfig را تایپ کنید تا فهرستی از برنامه‌هایی که در زمان راه‌اندازی سیستم اجرا می‌شوند، به نمایش درآید. برای حذف برنامه‌های ناخواسته از این فهرست کافی است علامت موجود در کنار نام برنامه‌ها را بردارید.
افزایش حافظه رم - حافظه موقت سیستم یا رم برای انجام محاسبات مورد نیاز برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه تعداد برنامه‌های اجرا شده روی سیستم بیشتر باشد، حافظه رم بیشتری هم لازم است و سرعت سیستم کاهش می‌یابد. با افزاش حافظه رم می‌توانید این مشکل را رفع کنید. معمولاً 4 گیگابایت حافظه رم برای انجام کلیه امور روزمره کافی است.

یکپارچه‌سازی هارد دیسک - یکپارچه‌سازی هارد دیسک امکان ذخیره‌سازی اطلاعات را به کارآمدترین صورت ممکن فراهم می‌کند. برای این منظور در پنجره My Computer روی هارد دیسک کلیک راست کرده و گزینه Properties‌ را انتخاب کنید. سپس در برگه Tools گزینه Defragment Now را انتخاب کنید. پاکسازی دیسک - ویندوز یک ابزار پاک‌سازی دیسک در اختیار کاربران می‌گذارد که امکان حذف فایل‌های اضافی را فراهم می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها