دستکش‌های ویژه رطوبت پوست ورزشکاران را می‌گیرند

کد خبر: 649246

یکی از مشکلات ورزشکاران علاقه مند به ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی یا کوهنوردی در زمستان، یخ نوردی و...سرد و خشک شدن پوست دستشان است.

روزنامه ایران: یکی از مشکلات ورزشکاران علاقه مند به ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی یا کوهنوردی در زمستان، یخ نوردی و...سرد و خشک شدن پوست دستشان است.
در همین راستا تاکنون فناوری تلاش‌های زیادی در این عرصه داشته و تلاش کرده تا راهی برای گرم کردن دست ورزشکاران در هوای سرد پیدا کند که استفاده از باتری برای گرم نگه داشتن دست و نیز دستکش‌هایی که بدون درآوردن آنها بتوان از صفحه لمسی گوشی استفاده کرد، بخشی از این راهکارها بوده است اما تاکنون کسی به فکر مرطوب نگه داشتن دست این ورزشکاران نبوده است. هر چند با دستکش‌های فناورانه امروزی، ورزشکاران دیگر سرمای طاقت فرسای دست‌هایشان را تجربه نمی کنند ولی خشکی پوست یکی از مواردی است که در ارتفاع بالا بشدت آنها را اذیت می کند.
با توجه به این موضوع کمپانی فناوری Roxy طی همکاری با شرکت Biotherm که در زمینه سلامت و مراقبت از پوست فعالیت دارد راهکاری ویژه ارائه داده است. کمپانی Biother تاکنون محصولات متنوعی از جمله دستکش،ژاکت‌های ویژه اسکی، وسایلی برای گرم نگه داشتن گردن در هوای سرد و... ارائه داده است و اکنون طی این همکاری، با تکنولوژی Cosmetotextile دانه‌های بسیار ریزی را برای رطوبت رسانی در پارچه دستکش‌ها و گرم نگهدارنده‌های گردن جاسازی کرده است. این تکنولوژی با تزریق میکروکپسول‌های حاوی آنتی اکسیدان ویتامین E ،یک ماده ضد خارش و اگزما با نام Marine-Christe و نیز کمی روغن گیاهی کار می کند و سبب مرطوب ماندن پوست ورزشکار در هوای بسیار سرد می شود.
دانه‌های کوچک حاوی مواد مرطوب کننده‌ای که گفته شد، این لوسیون مرطوب کننده را به پارچه تزریق می کند و در اثر حرکت، این ماده آزاد شده و وارد پوست می شود. وقتی کاربر انگشتان یا گردن خود را تکان می دهد این دانه های ریز می شکنند و به تدریج مواد آزاد شده جذب پوست می شود تا پوست مرطوب بماند و کاربر بتواند حتی یک روز کامل بدون خشکی پوست در باد شدید بماند. البته هنوز قیمت و زمان ورود این فناوری به بازار مشخص نشده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها