افزایش کیفیت تصاویر و فیلم‌های دوربین و کاهش حجم آن ها در iOS 11

کد خبر: 708302

اپل در iOS 11 دو کدک جدید HEVC (برای ویدیو) و HEIF (برای تصویر) ایجاد کرده است که می توانند حجم فیلم های ضبط شده و تصاویر دوربین را به میزان زیادی کاهش دهند و در عین حال کیفیت آن ها را نیز ارتقا دهند.

افزایش کیفیت تصاویر و فیلم‌های دوربین و کاهش حجم آن ها در iOS 11
کلیک: اپل در جدیدترین نسخه iOS یعنی iOS 11 فرمت جدید HEVC برای ویدیو و فرمت HEIF را برای تصاویر ایجاد کرده است. این دو فرمت می توانند حجم تصاویر و فیلم های دوربین گوشی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و در عین حال کیفیت آن ها را نیز به میزان قابل توجهی افزایش دهند. حجم ویدیوهایی که با فرمت HEVC ضبط می شوند، تقریبا نصف حجم ویدیوهایی است که با فرمت های متداول ضبط می شوند. در ضمن فرمت HEIF با سایر گوشی ها نیز سازگار خواهد بود.
اپل
اپل در جدیدترین نسخه iOS در ویژگی Live Photo هم تغییراتی ایجاد کرده است. کاربران iOS 11 می توانند تصاویر را تریم کنند (تریم کردن تصاویر موجب می شود آن ها به صورت روان تری در کنار هم نمایش داده شوند) و سپس تصویری را که در میان سایر تصاویر بیشتر به چشم می خورد، به عنوان تصویر اصلی یا Key Photo انتخاب کنند. در ضمن افکت نوردهی دراز مدت نیز در این نسخه از iOS معرفی شده است که باعث می شود تصاویر بدون نیاز به استفاده از سه پایه در هنگام عکاسی، در طول زمان ثابت و بدون تغییر باقی بمانند. در iOS 11 شرایط برای عکاسی نیز بهتر شده است؛ زیرا در این نسخه از iOS کیفیت تصاویری که در محیط های کم نور گرفته می شنوند، بهتر شده است و عملکرد ویژگی های تثبیت تصویر اپتیکال، حالت HDR و ویژگی True Tune Flash (این ویژگی های از گوشی آیفون ۵S در گوشی های آیفون ایجاد شده است و عملکرد آن به صورتی است که هنگامی که کاربران دکمه دوربین را می زنند، فلش دوربین دمای رنگ محیط را اندازه گیری می کند و پس از تشخیص دمای نور، از رنگ مناسب تصویر استفاده می کند تا تصویر بهترین کیفیت خود را به دست آورد) و همچنین کیفیت کلی تصاویر نیز بهبود یافته است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها