چگونه در ویندوز 10 به شبکه وای‌فای متصل شویم؟

کد خبر: 733538

شاید شما هم به تازگی ویندوز 10 مایکروسافت را بر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود نصب کرده باشید و حال ندانید که چطور باید در این سیستم عامل به شبکه وای‌فای مد نظرتان متصل شوید. به منظور فراگیری این موضوع با کلیک همراه باشید.

چگونه در ویندوز 10 به شبکه وای‌فای متصل شویم؟

کلیک: در ویندوز 10 از نظر ظاهرای و عملکردی تغییراتی ایجاد شده که گاها ممکن است منجر به گیج شدن کاربر شود. یکی از مسائلی که ممکن است پس از نصب ویندوز 10 مشکلاتی برای شما ایجاد کند، مربوط به نحوه اتصال به شبکه وای‌فای است. ما در این مقاله به صورت گام به گام نحوه متصل شدن به شبکه وای‌فای را در سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت آموزش می‌دهیم. دقت داشته باشید که این روش می‌تواند به منظور اتصال به شبکه وای‌فای در هر دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 استفاده شود.

پیش از شروع به کار، باید چند نکته را بدانید. اولین نکته مربوط به نام شبکه وا‌ی‌فایی است که قصد اتصال به آن را دارید. به طور پیش فرض نام شبکه وای‌فایی که به آن متصل می‌شوید با نام خود مودم شما یکی خواهد بود، اما اگر نام آن را قبلا تغییر داده باشید باید به دنبال همان نام اختصاصی مد نظرتان بگردید. نکته دوم در رابطه با پسوورد یا رمز عبور اتصال به شبکه وای‌فای مد نظرتان است که حتما باید آن را دانسته به خاطر داشته باشید.

خلاصه نحوه اتصال به شبکه وای‌فای در ویندوز 10

با فشردن همزمان دکمه ویندوز و کلید A وارد بخش Action Centre شوید. بر روی گزینه Wi-Fi کلیک کنید تا قابلیت وای‌فای دستگاه فعال شود. بر روی این گزینه راست کلیک کرده و سپس گزینه Go to Settings را انتخاب نمایید. در لیست پیش رویتان شبکه وای‌فای مد نظر را انتخاب کنید. رمز عبور شبکه وای‌فای مد نظرتان را وارد کرده و منتظر بمانید تا به شبکه متصل شوید.

آموزش قدم به قدو نحوه اتصال به شبکه وای‌فای در ویندوز 10

به طور معمول آیکون وای‌فای در بخش سمت راست تسک‌بار (Taskbar) سیستم عامل شما قابل مشاهده است. منظور از تسک‌بار نواری است که در بخش زیرین صفحه نمایش و رابط کاربری ویندوز خود مشاهده می‌کنید. با کلیک کردن بر روی آیکون وای‌فای واقع شده در این بخش لیستی از شبکه‌های وای‌فای در دسترس شما نمایان می‌شود.

اگر این آیکون در بخش سمت راست تسک‌بار ویندوز شما قرار ندارد، دکمه‌های ویندوز و A را به طور همزمان از صفحه کلید خود بفشارید تا وارد بخش Action Centre شوید. در این شرایط آیکون مربوط به شبکه‌های وای‌فای را در لیست ارائه شده مشاهده خواهید کرد. اگر چنانچه مانند تصویر زیر همچنان آیکون وای‌فای را مشاهده نکردید، بر روی گزینه‌ آبی زنگ Expand کلیک کنید تا لیست کلی مربوط به تنظیمات این بخش ارائه شود. در این شرایط بدون تردید آیکون بخش اتصال وای‌فای را مشاهده خواهید کرد.

چگونه در ویندوز 10 به شبکه وای‌فای متصل شویم؟

چگونه در ویندوز 10 به شبکه وای‌فای متصل شویم؟

با انتخاب گزینه وای‌فای به صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر راه پیدا می‌کنید. در این قسمت لیستی از شبکه‌های وای‌فای موجود در محدوده شما ارائه شده است. با انتخاب شبکه وای‌فای مد نظرتان می‌توانید به آن متصل شوید. بنابراین ابتدا یک بار بر روی شبکه وای‌فای مد نظرتان کلیک کنید تا انتخاب شود. حال تیک مربوط به گزینه Connect automatically را بزنید. انتخاب این گزینه منجر می‌شود که دستگاه شما پس از این به طور اتوماتیک به شبکه وای‌فای انتخاب شده متصل شود. حال گزینه Connect را انتخاب کنید.

چگونه در ویندوز 10 به شبکه وای‌فای متصل شویم؟

هنگامی که گزینه Connect را انتخاب می‌کنید، می‌بایست رمز عبور شبکه وای‌فای مد نظر را وارد کنید. دقت داشته باشید که اگر شبکه وای‌فای مد نظر رمز عبور نداشته باشد فرآیند اتصال به آن بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد. پس از وارد کردن رمز عبور شبکه وای‌فای بر روی گزینه Next کلیک کنید.

چگونه در ویندوز 10 به شبکه وای‌فای متصل شویم؟

در این مرحله پنجره دیگری نمایان می‌شود که مجددا از شما درخواست وارد کردن یک رمز عبور را می‌کند. این رمز عبور در واقع رمز عبوری است که شما حق تعیین کردن آن را دارید تا سایر افرادی که قصد اتصال به شبکه وای‌فای و ارتباط برقرار کردن با دستگاه شما را دارند، با وارد کردن آن امکان این امر را داشته باشند. با در نظر نگرفتن هیچ رمز عبوری برای این قسمت، سایر افراد متصل شده به شبکه وای‌فای مشابه شما می‌توانند بدون هیچ رمز عبور مجزایی با دستگاه شما همگام‌سازی شوند. نهایتا با انتخاب گزینه Next فرآیند اتصال به شبکه وای‌فای مد نظر انجام می‌شود و با توجه به انتخاب گزینه Connect automatically در مرحله قبل، از این پس شما به طور اتوماتیک به این شبکه متصل خواهید شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها