بدافزار وحشی به گوشی‌ها آسیب فیزیکی می زند

کد خبر: 761685

شرکت امنیتی کاسپراسکی بدافزار تازه ای را شناسایی کرده که حجم فعالیت های مخرب آن چنان زیاد است که می تواند به انفجار فیزیکی باتری و آسیب دیدن بدنه آن منجر شود.

بدافزار وحشی به گوشی‌ها آسیب فیزیکی می زند
خبرگزاری فارس:شرکت امنیتی کاسپراسکی بدافزار تازه ای را شناسایی کرده که حجم فعالیت های مخرب آن چنان زیاد است که می تواند به انفجار فیزیکی باتری و آسیب دیدن بدنه آن منجر شود.
به نقل از ارس تکنیکا، این بدافزار تقریبا هر اقدام آزاردهنده‌ای را بر روی گوشی‌هایی که در آن‌ها نفوذ کرده انجام می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارسال انبوه پیامک ناخواسته، اجرای حملات دی او اس، عضویت بی سروصدا در سرویس‌های ناخواسته، سرقت پول‌های دیجیتال خریداری شده توسط کاربران و ... اشاره کرد. بدافزار یادشده Loapi نام دارد و میزان فشاری که توسط آن به سخت افزار گوشی وارد می‌شود تا بدان حد شدید است که باعث داغ شدن شدید باتری و در نهایت انفجار آن می‌گردد. بدافزار مذکور از آسیب پذیری‌های موجود در سیستم عامل گوشی‌های همراه استفاده نکرده و در عوض خود را در سایت‌های آلوده مخفی کرده و کاربران را به شیوه‌هایی فریبنده وادار به بارگذاری خودش می‌کند. این بدافزار از طریق بازار‌های ثالث برنامه‌های موبایلی و همین طور پیامک‌های تبلیغاتی نیز منتشر می‌شود. کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که کاربران باید برای درامان ماندن از تبعات نصب این بدافزار از بارگذاری برنامه‌های مشکوک و آلوده از منابع غیر قابل اعتماد به طور جدی خودداری کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها