رادیو پنهان را در اندروید اینگونه فعال کنید

کد خبر: 776984

ممکن است عجیب‌و‌غریب به‌نظر بیاید که تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ها یک رادیو FM در گوشی‌های‌شان کار بگذارند و از وجود آن شما را باخبر نسازند. در واقع این موضوع به دلیل ویژگی استاندارد قابلیت دسترسی به رادیو در کوآلکام LTE است که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است.

رادیو پنهان را در اندروید اینگونه فعال کنید
آی تی رسان: یک ویژگی کمی ناشناخته وجود دارد که در دل اسمارت‌فون‌ها پنهان شده است. استفاده از این ویژگی در قدیم و حتی همین الان هم رایج بوده و هست. اما اکثر مردم نمی‌دانند که آن‌ها نیز بر روی موبایل خود می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند. رادیو FM قابلیتی است که از گذشته در گوشی‌های موبایل وجود داشت و امروزه هم در تلفن‌های هوشمند دیده می‌شود. بر روی تعداد زیادی از تلفن‌های هوشمند این ویژگی به‌صورت پنهان و غیرفعال بوده که در این مطلب نحوه فعال‌سازی آن را آموزش خواهیم داد. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید… رادیو در موبایل شما قفل شده است! ممکن است عجیب‌و‌غریب به‌نظر بیاید که تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ها یک رادیو FM در گوشی‌های‌شان کار بگذارند و از وجود آن شما را باخبر نسازند. در واقع این موضوع به دلیل ویژگی استاندارد قابلیت دسترسی به رادیو در کوآلکام LTE است که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. گرچه تولیدکنندگان می‌توانند رادیو FM را به‌طور پیش‌فرض فعال کنند، اما صاحبان هم قادر هستند که این‌کار را خودشان انجام دهند. البته بهتر است بدانید اپل و اپراتور Verizon از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. دلیل این که سازندگان این ویژگی را به‌طور پیش‌فرض فعال نمی‌کنند را نمی‌دانیم؛ اما نظریه‌هایی درباره آن وجود دارد. به‌عنوان مثال بعضی از کمپانی‌ها می‌گویند که رادیو FM قابلیت بزرگی نیست که کاربران را به خود جذب کند تا تلفن‌های هوشمند به فروش برسند. منتقدان باور دارند که انگیزه مالی برای فعال کردن رادیو در گوشی‌های جدید وجود ندارد.
نحوه فعال‌کردن رادیو در گوشی اگر از دیوایس‌هایی استفاده می‌کنید که از مودم مذکور بهره می‌برند٬ پس فعال کردن این قابلیت برای‌تان دشوار نخواهد بود و تنها نیاز به برنامه NextRadio و یک آنتن جانبی خواهید داشت؛ بنابراین اپ NextRadio را دانلود و نصب کنید. در صورتی که دستگاه شما از رادیو پشتیبانی نکند، به شما پیغام خطا داده خواهد شد که البته در این صورت کاربر می‌تواند از این نرم‌افزار برای استریم کردن رادیو با اینترنت استفاده کند. اگر برنامه مودم را شناساسی کرد٬ پس فقط به چیزی شبیه آنتن نیازمندید. تقریبا هرچیز سیم‌مانند که به دستگاه شما وصل شود٬ مانند یک آنتن عمل خواهد کرد. در ضمن با متصل کردن هدفون به گوشی حتما لازم نیست صدای رادیو را از داخل گوشی‌ها بشنوید. اگر دستگاه از این ویژگی پشتیبانی نکند٬ چه کاری باید انجام داد؟ اگر موبایل‌تان از NextRadio پشتیبانی نمی‌کند٬ شما کار زیادی نمی‌توانید برای فعال‌کردن رادیو FM انجام دهید. در واقع در این موقع بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، استفاده از خدمات آنلاین نرم‌افزار بوده که توسط آن به رادیو آنلاین دسترسی خواهید داشت.
مزایای رادیو FM در واقع اگر شما بتوانید بدون اتصال به اینترنت از رادیو استفاده کنید، دیگر نیاز به مصرف دیتا نخواهید داشت و به طور رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید. البته NextRadio مقدار کمی از داده را استفاده می‌کند تا آثار هنری آلبوم و آرم‌های ایستگاه را دانلود کند. امکان غیرفعال کردن این مورد در برنامه وجود دارد. همچنین شما می‌توانید به بسیاری از ایستگاه‌ها با برنامه‌های استریم کننده به‌صورت محلی دسترسی داشته باشید. برای مثال حالتی را در نظر بگیرید که در منطقه زندگی شما تا چند ساعت آینده گردباد می‌آید و این خبر از طریق هواشناسی رادیو محلی پخش می‌شود. اگر از رادیو آنلاین اینترنتی که محلی نیست استفاده کنید، احتمال این که متوجه این خبر نشوید، وجود خواهد داشت.
چند ترفند برای استفاده از چیپ FM اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بر روی تلفن همراه خود چیپ FM دارید، به نکاتی که در ادامه اشاره کرده‌ایم، توجه کنید: ۱-گوشی خود را قبل از رخ‌دادن یک وضعیت اضطراری شارژ کنید: اگر شک دارید که وضعیتی اضطراری برای شما پیش خواهد آمد٬ موبایل هوشمند خود را حتما شارژ نمایید تا در این صورت حداقل به اخبار و اطلاعات بیشتر در رادیو دسترسی داشته باشید. ۲- از رادیو برای صرفه‌جویی در باتری استفاده نمایید: استفاده از امواج رادیو برای شما به‌صرفه‌تر از استفاده از اینترنت خواهد بود. استفاده از امواج رادیو به شما در مصرف داده‌ها و حتی انرژی باتری دستگاه کمک می‌کند. ۳- آگاه باشید که از چه دستگاه‌هایی پشتیبانی می‌شود: اگر صبورانه منتظر هستید که اپراتور خود قابلیت رادیو FM را در دستگاه‌تان قرار دهد٬ می‌توانید با بهره‌گیری از خبرنامه NextRadio از این دسته اخبار مطلع شوید. این بخش به شما اجازه می‌دهد تا لیست دستگاه‌هایی را که به تازگی پشتیبانی می‌شوند٬ ببینید.
آیا شما رادیو FM را روی اسمارت‌فون خود فعال کرده‌اید؟ اکنون که می‌دانید چه‌طور از رادیو FM مخفی شده در دیوایس‌تان استفاده کنید٬ چقدر از آن بهره می‌گیرید؟ لطفا تجربه خود را با ما و باقی دوستان به اشتراک بگذارید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها