گوگل با ارتش آمریکا همکاری نمی‌کند

کد خبر: 823739

شرکت گوگل از تمدید قرارداد خود با آمریکا برای همکاری با پرو‌ژه‌ای به نام ماون انصراف داد.

گوگل با ارتش آمریکا همکاری نمی‌کند

باشگاه خبرنگاران: گوگل امروز اعلام کرد که این شرکت قصد تمدید قرارداد با وزارت دفاع آمریکا بر سر پروژه‌ای به نام ماون نخواهد داشت. دایان گرین، مدیرعامل فضای ابری گوگل در جلسه‌ای با کارمندان داخلی گوگل با موضوع پروژه هوش مصنوعی وزارت دفاع آمریکا به نام ماون این بحث را مطرح کرد که گوگل تا موعد قرارداد قبلی این شرکت با وزارت دفاع آمریکا یعنی سال 2019 در رابطه با این پروژه همکاری خواهد کرد.

گوگل با ارتش آمریکا همکاری نمی‌کند

پروژه ماون بر این اساس شروع به کار کرد که وزارت دفاع آمریکا قرار بود فیلم‌های گرفته شده توسط پهپادهای آمریکایی را توسط یک نرم افزار هوش مصنوعی متن باز مرور کند اما این فقط قدم اول این پروژه بود و در مرحله بعد قرار بود که این نرم‌افزار تبدیل به یک نرم‌افزار هوش مصنوعی ارتشی شود و در اختیار پنتاگون قرار بگیرد. این نرم افزار تحلیل و بررسی عکس‌های گرفته شده با استفاده از پهپادهای ارتش آمریکا را تسهیل کرده و موجب می‌شد زحمت نیروهای انسانی برای تجزیه و تحلیل آن‌ها به حداقل برسد.

کمپانی گوگل در ابتدا اعلام کرد که با جواب دادن به چند سوال برای تسهیل انجام کار دولت آمریکا و تحلیل داده‌های غیرمحرمانه جمع‌آوری شده توسط پهپادها با آن‌ها همکاری می‌کند اما پس از تقاضای استعفای چندین کارمند از این شرکت و امضای بیانیه اعتراض‌آمیز علیه پروژه ماون، شرکت گوگل پیروزمندانه اعلام کرد که گوگل وارد هیچ فعالیت شیطانی نمی‌شود و فقط تا انتهای این قرارداد با وزارت دفاع آمریکا همکاری می‌کند.

حالا شرکت گوگل اعلام کرده است پس از تمام شدن این همکاری نیم ساله با دولت آمریکا مجموعه‌ای جدید از دستورالعمل‌های اخلاقی برای توسعه هوش مصنوعی منتشر خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها