گوگل مپس در برنامه های ایرانی قطع شد

کد خبر: 826600

قطع یکباره گوگل مپس روی کسب‌و کارهای اینترنتی ایرانی‌ها تقریبا با یک تغییر سراسری اساسی در مدل سرویس‌دهی API‌های گوگل مپس همزمان شده است. از ۱۱ ژوئن دسترسی مجاز برنامه‌نویسان به این API‌ها منوط به داشتن بیلینگ اکانت است.

گوگل مپس در برنامه های ایرانی قطع شد

فارس: صاحبان کسب‌وکارهای ایرانی که در سرویس‌هایشان از نقشه گوگل استفاده می‌کنند اخیرا از مسدود شدن امکان استفاده از قابلیت‌های این سرویس خبر داده‌اند.

بنابر گفته این کسب‌وکارها، محدودیت‌های جدید روی API گوگل مپس تنها برای سرویس‌های دارای دامنه دات آی آر ایجاد شده و از این رو در گفته‌های غیررسمی از این محدودیت به عنوان تحریم جدید گوگل یاد شده است.

گوگل مپس در برنامه های ایرانی قطع شد

API مخفف Application Programming Interface به معنی رابط برنامه نویسی برنامه است و به توسعه‌ دهندگان یا همان برنامه‌نویسان امکان استفاده از قابلیت‌های برنامه‌های دیگر در برنامه‌هایشان را می‌دهد.

اما قطع یکباره این سرویس گوگل برای کسب‌و کارهای ایرانی‌ها با یک تغییر اساسی در مدل سرویس‌دهی API گوگل مپس برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها تقریبا همزمان شده است. گوگل از این اقدام به عنوان بزرگترین تغییرات یاد می‌کند.

پیش از این گوگل اعلام کرده بود که از 11 ژوئن تمامی توسعه‌دهندگان برای دسترسی مجاز به API‌های گوگل مپس باید بیلینگ اکانت (billing account) داشته باشند. این تغییرات همچنین نیازمند داشتن کردیت کارت است.

با توجه به اینکه این محدودیت پیش از زمان اعلام شده از سوی گوگل اعمال شده به طوری که هنوز هم یک روز تا رسیدن به زمان آغاز تغییرات سراسری گوگل باقی مانده و تاکنون هم گوگل توضیح رسمی دراین باره نداده است، اظهارنظر قطعی درباره اینکه قطع این سرویس برای کسب‌وکارهای ایرانی به دلیل تحریم‌های بیشتر یا تغییرات سراسری سرویس‌دهی گوگل بوده فعلا ممکن نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها