اپل تمرکز وپژه‌ای بر واقعیت مجازی دارد!

کد خبر: 828203

اپل تمرکز خاصی بر مقوله واقعیت افزوده با iOS 11 و همراه ARKit داشته است. از مدیرعامل اپل سوالاتی در همین زمینه و در زمان گزارش درآمد فصلی ،پرسیده شده است. جدا از این سوالات، مسائلی در مورد سخت افزار واقعیت افزوده مطرح شده که البته او با توضیح اینکه همه چیز به تجربه کاربر بستگی دارد از آن رد شده است.

اپل تمرکز وپژه‌ای بر واقعیت مجازی دارد!

اپل مگ: «درمورد شرایط در‌آمدزایی از طریق حوزه واقعیت افزوده و مجازی، تمرکز ما روی تجربه‌های کاربران است. ما باید مطمئن شویم که تجربه‌ای که به کاربر می‌دهیم عالی باشد و اینطور فکر می‌کنیم که اگر این کار را درست انجام دهیم، درآمد و سود بدنبالش خواهد آمد. اپل به شکل خیلی گسترده‌ای در حال تمرکز روی تجربه کاربری است.»

تیم کوک از دید واقعیت افزوده، از وجود افراد خارق العاده در اپل و کارشان روی چیزهای شگفت انگیز حرف زد و اینکه اپل در جایگاه یکتایی است که رهبری این تکنولوژی را بر عهده دارد.

اپل تمرکز وپژه‌ای بر واقعیت مجازی دارد!

«من خیلی عمیق به واقعیت افزوده نگاه می‌کنم. نه فقط برای امروز و اپلیکیشنی که در اپ استور قرار دارد بلکه برای چیزی که به آن تبدیل خواهد شد و کارهایی که می تواند انجام دهد، من فکر می‌کنم این حوزه خیلی عمیق است و اپل در جایگاهی واقعا خاصی قرار گرفته که واقعیت افزوده را رهبری کند.»

واقعیت افزوده یک تکنولوژی است که عملکرد انسانی را تقویت می‌کند نه اینکه آن را محدود کند. کوک اضافه کرده که این موضوع نه تنها موجب محدودیت نوع بشر نمی گردد بلکه به انسان‌ها کمک شایانی نیز می‌کند. او این طور ادامه داد که قابلیت استفاده از آنها در هر مکان دلخواهی، چیزی است که در مورد برنامه‌های حوزه واقعیت افزود‌ه‌ بسیار جالب توجه است. بیشتر از ۱۰۰۰ برنامه واقعیت افزوده هم اکنون بر روی اپ استور قرار دارند که در دسته بندی‌هایی مانند فروشگاهی، بازی، سرگرمی و تجاری گسترده شده‌اند.

برنامه‌هایی را در اپ استور می‌بینم که مرا مشتاق می کند تا دوباره به کلاس درس برگردم و درس بخوانم ، چون که واقعیت افزوده به طور کل قواعد بازی را عوض کرده است. تیم کوک اضافه کرده است که زیبایی آن در این است که واقعیت افزوده یک شریان اصلی و پیشرو است و در حال حاضر اپل تنها شرکتی است که به دلیل یکپارچه بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌تواند آن را ارائه بدهد. او در ادامه به مقایسه ARKit با رونمایی از اپ استور اولیه در سال ۲۰۰۸ و رشد متعاقب آن پرداخت :

«معرفی این ویژگی درست مانند زمانی است که ما در سال ۲۰۰۸ اپ استور را راه انداختیم و همچون شلیک کردن گلوله به حوزه نرم افزار شور و حرارتی دو چندان به آن بخشیدیم. این حسی است که واقعیت افزوده به من می‌دهد و من فکر می‌کنم از اینجا به بعد، این حوزه بزرگتر نیز می گردد.»

اگرچه تیم کوک شدیدا روی نرم افزار و تجربیات فعلی واقعیت افزوده اپل تمرکز کرده است. شایعات پیشتر اعلام کرده بودند که اپل در حال توسعه دادن واقعیت افزوده حتی در سطحی فراتر از آیفون است، و چیزی شبیه به عینک واقعیت مجازی هوشمند در حال ساخت دارد. کارهای مربوط به ساخت عینک مجازی فعلا در مراحل ابتدایی به سر می‌برد، که همراه با موانع بیشماری است که باید رفع شوند. پس فعلا نمی توان تاریخ انتشاری برای آن در نظر گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها