چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟

کد خبر: 834264

آپدیت کردن گوشی و یا تبلت اندرویدی به شما مزیت استفاده از جدیدترین ویژگی های گوگل و آخرین به روز رسانی های امنیتی را می دهد. در این مطلب قصد داریم تا یک بار برای همیشه پاسخ سوال چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟ را برای شما بیان کنیم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟

نت نوشت: آپدیت کردن گوشی و یا تبلت اندرویدی به شما مزیت استفاده از جدیدترین ویژگی های گوگل و آخرین به روز رسانی های امنیتی را می دهد. در این مطلب قصد داریم تا یک بار برای همیشه پاسخ سوال چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟ را برای شما بیان کنیم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟

چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟ اگر سازنده ی دستگاه شما، برای اسمارت فون یا تبلت شما آپدیت جدیدی را آماده کرده باشد، شما می توانید این آپدیت جدید را به راحتی از قسمت تنظیمات گوشی و یا تبلت خود دریافت کنید. فقط دقت داشته باشید که آمدن نسخه ی جدید اندروید به این معنی نیست که گوشی شما هم حتما آن نسخه ی جدید را دریافت خواهد کرد. این موضوع کاملا بسته به نوع دستگاهی است که شما از آن استفاده می کنید. معمولا پس از دو سال که از انتشار یک اسمارت فون می گذرد، دیگر به ندرت برای آن دستگاه آپدیت جدیدی از اندروید ارائه می شود و به روز رسانی های جدیدتر به طور مخصوص برای دستگاه های جدیدتر ارائه می شوند. شرکت های سازنده ی تلفن های همراه پس از گذشت چند سال از انتشار یک محصول، دیگر الزامی برای پشتیبانی از آن دستگاه ندارند. حتما برای شما هم حالب است که بدانید در هر شرایطی که باشید و گوشی خود را هر مدت زمانی است که در اختیار دارید چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟

معمولا از تقسیم بندی نسخه های اندروید برای دستگاه های مختلف انتقاد می شود. همانطور که میدانید هم اکنون نسخه ی اندروید Oreo (اندروید ۸، آخرین ورژن موجود اندروید) مدت هاست که معرفی شده است، اما طبق آماری که چندی پیش توسط توسعه دهندگان اندروید منتشر شد، فقط ۱٫۱ درصد از دستگاه های اندرویدی به آخرین نسخه ی اندروید مجهز شده بودند و هنوز بیش از ۵۰ درصد دستگاه ها دارای نسخه های ۶ و ۷ اندروید می باشند.

ورژن اندروید گوشی شما چیست؟ در ادامه برای پاسخ به سوال چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟ اول از همه باید از ورژن اندرویدی که دستگاه شما با آن کار می کند مطلع شوید. وارد تنظیمات گوشی خود شده و در قسمت About phone (درباره ی تلفن) نسخه ی اندروید خود را مشاهده کنید. در این قسمت می توانید model number دستگاه خود را هم مشاهده کنید که می تواند در فهمیدن نحوه ی آپدیت کردن اندروید دستگاه برای کاربران حرفه ای تر مفید باشد. با جستجو در وبسایت های سازنده و carrier (حامل) دستگاه خود، می توانید از نحوه ی کارکرد هر آپدیت اندروید بر روی دستگاه خود مطلع شوید. اگر شما گوشی های Google Nexus یا Pixel داشته باشید، حتما می دانید که دستگاه شما آپدیت های اندروید را مستقیما از خود گوگل، بدون دخالت هیچ حاملی دریافت می کند و پس از انتشار هر نسخه ی جدیدی از اندروید، شما اولین افرادی خواهید بود که آن به روز رسانی را (چه آپدیت سیستم عامل باشد و چه آپدیت امنیتی باشد) دریافت می دارید.

بهترین و جدیدترین فیلم ها و سریال های ایرانی در غیر این صورت، اگر شما از دستگاه های اندرویدی دیگری به جز محصولات خود گوگل استفاده می کنید، بسته به تاریخ انتشار گوشی شما، دستگاهتان در صف دریافت به روز رسانی ها قرار می گیرد. به روز رسانی ها معمولا ابتدا برای دستگاه های جدیدتر ارائه شده و پس از ان نوبت به قدیمی ترها می رسد. همان طور که گفتیم، اگر دستگاه شما خیلی قدیمی شده باشد، دیگر احتمالا هیچ وقت آپدیت جدیدی از اندروید را دریافت نخواهید کرد. در قسمت system updates در تنظیمات دستگاه خود می توانید از آخرین به روز رسانی های اندروید و آپدیت های امنیتی موجود برای دستگاهتان مطلع شوید.

از اطلاعات خود BACKUP (پشتیبان) تهیه کنید یکی از اقدامات مهم برای پاسخ صحیحی به سوال چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟ این است که پشتیبان تهیه کنید! البته خود من تا به حال بر روی گوشی های مختلفی عمل به روز رسانی و آپدیت نسخه ی اندروید را انجام داده ام و تا به حال با از دست رفتن اطلاعات در حین آپدیت اندروید مواجه نشده ام. در واقع در طی عملیات به روز رسانی اندروید نباید اطلاعات شما آسیب ببینند و یا از دست بروند، ولی هیچ ضمانتی در این باره وجود ندارد. اگر نمی خواهید ریسک کنید، قبل از شروع عملیات آپدیت اندروید گوشی خود، از عکس ها و مخاطبین و اپ ها و هر اطلاعات مهم دیگری که در حافظه ی داخلی اسمارت فونتان ذخیره شده است پشتیبان تهیه کنید. برای این کار، به غیر از قسمت پشتیبان گیری خود اندروید، اپ های کاربردی دیگری هم وجود دارند که کار شما بسیار ساده می کنند. می توانید از اپ easy backup که من شخصا چندین سال است از آن استفاده می کنم بهره ببرید.

دقت کنید که دستگاه شما به اندازه ی کافی فضای خالی داشته باشد پس از پشتیبان گیری، حتما دقت کنید که دستگاه شما برای دانلود آپدیت اندروید جدید و نصب آن دارای فضای خالی باشد. برای خالی کردن فضا شاید مجبور باشید تا برخی از برنامه ها، عکس ها و اطلاعات کم اهمیت تر خود را پاک کنید.

تنظیمات خب در ادامه برای پاسخ به چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟ وارد Settings دستگاه خود شوید. اگر در استفاده از دستگاه اندرویدی تازه کار هستید، باید بدانید که تنظیمات گوشی یا تبلت شما معمولا دارای یک لگوی پیچ و مهره یا چرخ دنده می باشد. آیکون تنظیمات را می توانید از صفحه ی اصلی پیدا کنید و یا در نوار notification به آن دسترسی داشته باشید. پس از آن که وارد صفحه ی تنظیمات شدید، به پایین لیست آن مراجعه کنید. در آنجا با منوی About Phone یا About Tablet یا About Device (درباره ی گوشی یا تبلت یا دستگاه) مواجه می شوید (البته منوی تنظیمات برخی از دستگاه ها چند صفحه ای می باشد. در این دستگاه ها ابتدا وارد بخش General یا system شده و در آن جا به دنبال About Phone بگردید). از منوی About Phone به دنبال گزینه ی Software Update (به روز رسانی نرم افزار) و یا چیزی مشابه آن باشید و در آن گزینه ی "جستجو برای به روز رسانی" را انتخاب کنید. در دستگاه های جدید هواوی، از تنظیمات، منوی system را یافته و از آنجا هم گزینه ی system update را انتخاب می کنید. سپس با لمس گزینه ی check for updates دستگاه شما به دنبال آخرین آپدیت های موجود برای سیستم عامل خود می گردد.

دقت کنید که برخی از دستگاه ها فقط با اتصال اینترنت Wi-Fi به دنبال آپدیت های جدید اندروید میگردند و از بسته ی اینترنت شما استفاده نمی کنند. ضمنا معمولا حجم آپدیت های اندروید بالا می باشد، پس بهتر است تا از اینترنت Wifi استفاده کنید. اگر آپدیتی پیدا شد، مطمئن شوید که مراحل قبل (پشتیبان گیری از اطلاعات و خالی کردن حافظه) را انجام داده اید و سپس به آپدیت کردن اندروید دستگاه خود بپردازید. فقط یک نکته ی مهم را در نظر داشته باشید: حتما باتری دستگاه شما قبل از شروع عملیات به روز رسانی بالاتر از ۵۰ درصد باشد. سعی کنید برای حفاظت از باتری دستگاهتان، در حالت شارژ شدن گوشی خود را آپدیت نکنید. در طول عملیات آپدیت اندروید، دستگاهتان را به حال خود رها کنید، گوگل کار خود را به خوبی بلد است!

آپدیت کردن دستی اندروید قبل از هر توضیحی در پاسخ به سوال چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟ باید بگویم که اگر شما یک کاربر حرفه ای دستگاه های اندرویدی نیستید، از آپدیت کردن دستی صرف نظر کنید! این کار برای کاربران معمولی اصلا توصیه نمی شود. اما حرفه ای ترهایی که از دستگاه های پیکسل گوگل (Pixel, Pixel XL, Pixel 2, Pixel 2 XL) استفاده می کنند، می توانند به طور دستی دستگاه خود را به ورژن جدیدتری از اندروید فلش کنند.

البته همانطور که گفتیم، گوشی های گوگلی زودتر از همه آپدیت های اندروید را دریافت می کنند و با مراحلی که در بالا گفتیم می توانید به سادگی این آپدیت های اندروید را نصب کنید. اما این آپدیت ها شامل ورژن هایی می شوند که به خوبی تست شده و آماده ی انتشار عمومی باشند. در واقع نسخه های بتا و پیش نمایش سیستم عامل (مثل اندروید p) به طور رسمی برای هیچ دستگاهی منتشر نمی شوند، اما شما می توانید system image مناسب دستگاه خود را دانلود کرده و سپس به طور دستی با استفاده از ADB دستگاه خود را با این image فلش کنید. توجه داشته باشید که نسخه های بتا معمولا دارای باگ ها و مشکلاتی می باشند. دقت کنید که اگر system image نامناسب را دانلود کرده باشید، سیستم عامل گوشی شما آپدیت نمی شود و علاوه بر آن تمامی اطلاعات دستگاه شما از دست می رود، مگر آنکه از قبل از آن ها backup تهیه کرده باشید.

گزینه ی "روت کردن دستگاه" همیشه بر روی میز است! راه دیگر برای آپدیت کردن اندروید گوشی و تبلت خود (وقتی که آپدیتی در دسترس نیست) روت کردن تلفن همراه و نصب آپدیت دیگری از اندروید بر روی دستگاهتان می باشد. هرچند این کار هم کمی دل و جرات می خواهد و در این قسمت هم بهتر است که کار را به حرفه ای ترها بسپارید! این فقط یکی از مزایای بی شمار روت کردن دستگاه می باشد. با روت کردن اسمارت فون یا تبلت، می توانید کنترل بیشتری بر روی دستگاه خود داشته باشید و از ویژگی های جالبی بهره ببرید که فقط مخصوص گوشی های روت شده می باشند.

و در آخر… برای پاسخ های نهایی و تکمیلی به سوال چگونه اندروید گوشی را ارتقا دهیم ؟ و همچنین استفاده ی بهتر از ویژگی های اسمارت فون خود و برای امن تر شدن اطلاعات درون تلفن همراهتان، به هیچ وجه در نصب آپدیت های جدید اندروید سهل انگاری نکنید. آپدیت های مختلف اندروید توانایی اسمارت فون شما را افزایش داده و ویژگی ها و امکانات جدیدی را در اختیار شما قرار می دهند. برای اطلاعات بیشتر، کافی است تا سری به سایت www.xda-developers.com زده و با جستجوی نام اسمارت فون یا تبلت خود، به دریایی از اطلاعات، آپدیت ها، ویژگی ها، کاستوم رام ها، نحوه ی روت کردن دستگاه های مختلف و هر چیزی که باید درباره ی یک دستگاه اندرویدی بدانید دسترسی پیدا کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها