رانندگی با سوبارو فورستر ۲۰۱۹/رونمایی از ماشین نیم میلیاردی سوبارو+تصاویر

کد خبر: 877435

کابین این خودرو فضای لذت‌بخشی دارد و از امکانات خوبی مانند کنترل خودکار هوای داخل کابین، صفحه لمسی ۶.۵ اینچی برخوردار است. صندلی‌ها طوری طراحی شده‌اند که راحتی سرنشینان را تضمین کنند.

رانندگی با سوبارو فورستر ۲۰۱۹/رونمایی از ماشین نیم میلیاردی سوبارو+تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی فردا:

رانندگی با سابارو فورستر ۲۰۱۹/رونمایی از ماشین نیم میلیاردی سابارو+تصاویر

خسته‌کننده اما بهتر، فورستر جدید مطمئناً مردم را به خود جذب می‌کند.سوبارو فورستر ۲۰۱۹ ممکن است ظاهر آشنایی داشته باشد، اما درون آن تغییرات انقلابی زیادی اتفاق افتاده است. این خودرو بر پلتفرم جهانی سوبارو ساخته شده که از ایمپرزا، کراس ترک و اسنت پشتیبانی می‌کند. نسل پنجم فورستر از پیشینیان خود صیقل‌خورده‌تر و همه فن حریف‌تر است.

پلتفرم سوبارو ساختاری منعطف است که اجازه نمی‌‌دهد صدا، لرزش و تکان‌ها وارد کابین خودرو شوند. در هر جاده‌ی سنگلاخی و گل‌آلودی که با آن رانندگی کردم احساس آرامشی داشتم.

شاسی ایمن و قابل پیش‌بینی آن اگرچه موجب جذابیت رانندگی نمی‌شود و سیستم تعلیق نرم آن در کنار فرمان‌پذیری سریع اما بی‌روحش در بیشتر قسمت‌های رانندگی من آن را به شریک راهی نسبتاً خسته‌کننده تبدیل می‌کند. با این وجود سیستم استاندارد چهار چرخ که شامل بردار گشتاور ترمز پایه است باعث می‌شود کنترل فرمان آن بهتر شود و بتوان فورستر را در مسیر دلخواه هدایت کرد.

علیرغم ۱۸۲ اسب بخار قدرت و موتور ۲.۵ لیتری تنها ۱۲ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به مدل‌های موتور گذشته دارد و موتور هنوز زور کافی برای حرکت مناسب فورستر در سرعت‌های بالاتر را ندارد.فورسترهای جدید با استاندارد جعبه‌دنده‌ی متغیر پیوسته (CVT) عرضه می‌شوند. با اینکه CVT در فورستر به نرمی مدل‌های رقیبش مانند هندا CR-V یا نیسان راگ نیست اما سیستم انتقال قدرت سوبارو به اندازه‌ای بهبود یافته اذیت کننده نباشد.

مشتریان خودروهای شاسی بلند زیاد به مسئله ظرفیت‌های دینامیک خودرو توجه ندارند و بیشتر دنبال چند کاره بودن و کارایی آن هستند. فورستر جدید با این وجود از نظر طراحی فضای داخلی چه در بخش مسافر چه در بخش بار توانسته ظرفیت بیشتری فراهم بیاورد. حجم فضای باری آن در حالت وجود صندلی‌های عقب ۳۵.۴ فوت مربع و در صورت خواباندن صندلی‌ها ۷۶ فوت مکعب است.

کابین این خودرو فضای لذت‌بخشی دارد و از امکانات خوبی مانند کنترل خودکار هوای داخل کابین، صفحه لمسی ۶.۵ اینچی برخوردار است. صندلی‌ها طوری طراحی شده‌اند که راحتی سرنشینان را تضمین کنند. سیستم آیسایت سوبارو امنیت استانداردی را برای سرنشینان تأمین می‌کند و شامل کروز کنترل، دستیار لین کیپ و سیستم ترمز جلوی خودکار می‌شود و چراغ‌های ال ای دی جلو فضای روبروی ماشین را به خوبی روشن می‌کند.

فورستری که برای تست در اختیار من گذاشته شده بود همه‌ی آپشن‌های ممکن را دارا بود: صفحه نمایش ۸ اینچی، وای فای، گرم‌کننده‌ی فرمان، گرم‌کننده‌ی صندلی جلو و عقب، ترمز خودکار معکوس و فن‌آوری ایمنی تمرکز بر رانندگی که با استفاده از فن‌آوری تشخیص چهره هرگاه راننده خسته باشد یا حواسش به رانندگی نباشد به او هشدار می‌دهد.

اگر از حالت رانندگی ورزشی تیزش و از سیستم فرمانش بگذریم سوباروی اسپورت ویژگی بارز خاصی در مقایسه با رقبایش ندارد.سوبارو با تمرکز بر مقوله‌ی ایمنی و فراهم کردن امکانات حداکثری سعی داشته نیاز بیشتر مردم را برآورده کند و بدین وسیله جایگاه خوب در بازار خودروهای شاسی‌بلند از آن خود کند. به خاطر ظاهر خسته‌کننده و قوای محرکه‌ی نه‌چندان قوی‌اش مشتریانی که به دنبال یک تجربه‌‌ی چالاک و پرانرژی در رانندگی می‌گردند احتمالاً آن را در خودروهای دیگر بهتر پیدا می‌کنند. البته سوبارو می‌تواند این مشکل را به‌راحتی با جایگزینی موتور آن حل کند.

قیمت پایه‌ی این خودرو ۲۴۲۹۵ دلار و قیمت مدل تست شده با همه‌ی آپشن‌ها ۳۵۲۷۰ دلار است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها