لاک‌پشت طلایی که در نپال جنجال به پا کرد +عکس

کد خبر: 1015509

ساکنان نپال بر این باورند که لاک‌پشت طلایی کشف شده در این کشور تجسمی از ویشنو الهه هندو است.

لاک‌پشت طلایی که در نپال جنجال به پا کرد +عکس

تابناک باتو: زیست‌شناسان به تازگی یک لاک‌پشت طلایی به شدت کمیاب را در نپال کشف کرده‌اند. فقط پنج مورد از این لاک‌پشت‌ها در جهان کشف شده و رنگ طلایی آن ناشی از یک جهش ژنتیکی است که باعث شده رنگ آن تغییر کند. ساکنان نپال بر این باورند که این لاک‌پشت تجسمی از ویشنو الهه هندو است.

این لاک‌پشت طلایی به خانواده Lissemys punctata andersoni تعلق دارد و این نخستین‌بار است که لاک‌پشتی با این رنگ در نپال پیدا می‌شود.

یک کارشناس خزندگان که این کشف را مستند نموده با اشاره به اینکه لاک‌پشت‌ها اهمیت روحانی عمیقی برای هندو‌ها دارند افزود: حیوانات طلایی به طور کلی و نه فقط لاک‌پشت‌ها در نپال از اهمیت و ارزش دینی و فرهنگی برخوردارند، به طوریکه لُرد ویشنو برای نجات زمین از نابودی به شکل لاک‌پشت درآمد. در فرهنگ هندو، لاک این حیوان نماد آسمان و پوست زیرین آن نماد زمین است. در شماری از معابد هند، عکسی از لاک‌پشت ویشنو معروف به کورما پرستیده می‌شود.

لاک‌پشتی که در نپال جنجال به پا کرد

این لاک‌پشت نتیجه یک جهش ژنتیکی به نام لوزیم‌لونی که بر اثر یک شرایط کمبود رنگ است، ایجاد شده و اغلب منجر به سفیدی یا رنگ‌پریدگی و یا ناهمگون شدن رنگ‌ها می‌شود. بعد از ثبت این کشف، هر چند زنده ماندن این لاک‌پشت با وجود شرایط خاص و ویژه‌اش ممکن است در طبیعت سخت باشد، با این حال پژوهشگران لاک‌پشت را در طبیعت رها کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها