تصاویر: روحانی روستا

کد خبر: 1027016

حجت الاسلام امیر یعقوب پور، روحانی طرح هجرت ساکن در روستای سرآقاسید است. او یک سال و نیم است که به همراه همسر خود در این روستا زندگی می‌کند. یعقوب پور مدتی نیز در منطقه شلیل استان چهارمحال و بختیاری خدمت کرده و پس از اینکه با شرایط دهستان موگویی آشنا می‌شود، به این منطقه هجرت می‌کند.

تصاویر: روحانی روستا

حجت الاسلام امیر یعقوب پور، روحانی طرح هجرت ساکن در روستای سرآقاسید است. او یک سال و نیم است که به همراه همسر خود در این روستا زندگی می‌کند. یعقوب پور مدتی نیز در منطقه شلیل استان چهارمحال و بختیاری خدمت کرده و پس از اینکه با شرایط دهستان موگویی آشنا می‌شود، به این منطقه هجرت می‌کند. او و همسرش که اصالتاً اهل شیراز هستند، زندگی در نهایت سادگی را برگزیده‌اند و خود را وقف خدمت به مردم روستا کرده‌اند.

یعقوب پور نه تنها روستای سرآقاسید بلکه به دیگر روستاهای این منطقه از جمله بیراهگان، صالح کوتاه، خویه و چین نیز دائماً سرکشی می‌کند. مردم روستا به ویژه جوانان و کودکان ارتباط عمیقی با یعقوب پور برقرار کرده‌اند و او را «حَجی آقا» صدا می‌زنند.

این روحانی و همسرش زمستان‌های سخت را نیز در این روستا و در کنار مردم سپری می‌کنند و نه تنها به آموزش امور دینی بلکه به آموزش دیگر امور فرهنگی و آموزشی آنان نیز می‌پردازند.

تصاویر این گزارش در ایام محرم و صفر تهیه شده است. روستای سرآقاسید در ۴۵ کیلومتری چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ واقع شده و راه دسترسی به آن نیمی از سال و با بارش اولین برف مسدود می‌شود. این روستا تنها از نعمت برق برخوردار است و به همین سبب گذران زمستان‌های این روستا با دشواری بسیاری به ویژه برای تامین‌سوخت همراه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها