تصاویر: اقدام عجیب در جلسه تجلیل از دانش آموزان نخبه قم

کد خبر: 1034431

این روز‌ها که مقابله با کرونا به دغدغه اصلی جامعه تبدیل شده، گویا برای برخی مسئولان تنها در حد حرف باقی مانده است.

تصاویر: اقدام عجیب در جلسه تجلیل از دانش آموزان نخبه قم

باشگاه خبرنگاران جوان: دستورالعمل فوریتی ایجاد محدودیت‌های دوهفته‌ای در کشور برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، و کاهش آسیب‌های ناشی از این ویروس به خوبی نشان می‌دهد، هر روز بیش از روز قبل پایبندی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

در حالی که رعایت این شیوه نامه‌ها به ویژه در بین دانش آموزان اصل مهمی در جلوگیری از شیوع ویروس کروناست ،در دومین روز از ابلاغ محدودیت‌های شدید کرونا جلسه‌ای به منظور تجلیل از دانش آموزان نخبه بدون رعایت کمترین فاصله گذاری اجتماعی در قم برگزار شد.

بر اساس همین گزارش و به دنبال مشاهدات عینی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در قم، اصل فاصله گذاری تنها برای مسئولان رعایت شد و نخبگان و خانواده هایشان که مهمانان این مراسم بودند، بر روی صندلی‌های بهم نزدیک در این جلسه حضور داشتند.

اکنون این سوال پیش می‌آید که چرا باید برای مسئولین و مدیران فاصله گذاری اجتماعی اجرا شود، ولی برای نخبگان که سرمایه‌های ملی کشور هستند، فاصله گذاری اجتماعی نادیده گرفته شود.

اگر فردی در این جلسه ناقل کرونا بوده باشدچه کسی پاسخگو است؟

این نخبگان با تلاش شبانه‌روزی باعث افتخار آفرینی در مسابقات بین المللی علمی شده اند و ممکن است در پی بی دقتی و بی توجهی برگزار کنندگان این برنامه، شاهد از دست دادن سرمایه‌های ملی کشورمان شویم.

نکته قابل توجه اینکه، آموزش و پرورش که پرچمدار پرورش دانش‌آموزان و نخبگان است، چطور در این شرایط خطرناک اقدام به برگزاری همایش نموده، آن هم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جان مردم را به خطر انداخته است.

موضوعی که در صورت عدم نظارت و کنترل و تکرار آن، باعث بروز فاجعه‌ای انسانی در جامعه‌ی نخبگان و خانواده‌های آنان خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها