درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در واشنگتن +فیلم

کد خبر: 1038492

هواداران و مخالفان رئیس‌جمهور آمریکا در خیابان‌های واشنگتن راهپیمایی کرده و سپس در فاصله‌ای نه چندان دور از کاخ سفید با هم درگیر شدند که پلیس ضد شورش آمریکا را مجبور به دخالت کرد.

درگیری هواداران و مخالفان ترامپ در واشنگتن +فیلم

خبرگزاری فارس: در حالی که ادعا‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر در این کشور، هواداران او را برای تظاهرات تحریک کرده، منابع محلی بامداد یکشنبه (به وقت تهران) از وقوع درگیری در این لشکرکشی‌های خیابانی خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، عصر شنبه درگیری‌های خشنی بین هواداران و مخالفان ترامپ در میدان بزرگ «بی‌اِل‌اِم» در واشنگتن رخ داد.

بر این اساس، تظاهرات‌کنندگان دو طرف، به سمت یکدیگر بمب‌های دودزا، گاز اشک‌آور و اشیاء خطرناک پرتاب کرده و نیرو‌های پلیس در این بین تلاش می‌کردند تا آن‌ها را از هم جدا نگاه دارند.

نیرو‌های پلیس تلاش کردند که با محدود کردن فضای حرکت مخالفان ترامپ در مقابل کاخ سفید، مانع وقوع درگیری با هواداران وی شوند، اما باز هم آن‌ها به سمت محل تجمع حامیان رئیس‌جمهور آمریکا رفتند.

پیش از این، رئیس‌جمهور آمریکا حین عزیمت برای دیدن مسابقه فوتبال آمریکایی در آکادمی ارتش، با بالگرد از تجمع هواداران خود در واشنگتن بازدید کرده بود.

این لشکرکشی‌های خیابانی یک روز پس از آن انجام می‌شود که دیوان عالی آمریکا درخواست ایالت تگزاس و ستاد وی برای ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت این کشور را رد کرد.

ایالت تگزاس به همراه ستاد ترامپ در دادخواستی که به دیوان عالی آمریکا ارائه کردند خواستار ابطال نتیجه انتخابات در ۴ ایالت کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند که در تمامی این ۴ ایالت کلیدی، بایدن پیروز انتخابات اعلام شده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد‌های رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد، اما ترامپ تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بار‌ها تأکید کرده است که بایدن با تقلب بعنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها