پرورش گران‌ترین مرغ در ترکیه که هم قیمت طلاست! +عکس

کد خبر: 1039838

مرغ سیاه یکی از گرانترین مرغ‌ها در سراسر جهان بوده و حتی ممکن است قیمت خود آن با قیمت طلا و قیمت تخم مرغ آن با قیمت نقره برابر باشد.

پرورش گران‌ترین مرغ در ترکیه که هم قیمت طلاست! +عکس

باشگاه خبرنگاران: به نقل از الکوثر، مرغ سیاه، مرغی است که اصالت اندونزیایی دارد و به نام‌های مختلفی از جمله "Ayyam Simani" یا "Lamborghini" نامگذاری شده است. "Ayyam" یک کلمه اندونزیایی به معنای مرغ و "Simani" به معنی سیاه است؛ این مرغ هم رنگ پوست آن سیاه است و هم رنگ گوشت و استخوان آن.

یک شهروند ترکیه‌ای در ایالت Tekirdag علاوه بر کار در زمینه مرمر، به پرورش این نوع مرغ به عنوان سرگرمی پرداخته و گفته است که در حال حاضر حدود ۴۹ مرغ را به همراه یک خروس نگهداری می‌کند.

فواید گران‌ترین مرغ جهان که تخم آن هم قیمت طلاست!

او همچنین توضیح داد: تخم مرغ سیاه از اندونزی آورده و به صورت ماشینی آن‌ها را به جوجه تبدیل کرده است.

این شهروند ترکیه اضافه کرد: هر مرغ قادر به تولید حدود چهار تخم مرغ در روز است و او هر تخم مرغ را به قیمت ۲۵ لیره ترکیه یعنی تقریباً هفت دلار می‌فروشد.

معاون دانشکده دامپزشکی دانشگاه نامیک کمال در تکیرادگ توضیح داد: اولین ظهور جوجه‌های سیاه به ۸۰۰ سال پیش بر می‌گردد که نتیجه یک جهش ژنتیکی بود.

فواید گران‌ترین مرغ جهان که تخم آن هم قیمت طلاست!

او اضافه کرد: قیمت یک مرغ کامل حدود ۲۵۰۰ دلار و متوسط وزن آن ۲ کیلوگرم است. وزن خروس نیز ۳ کیلوگرم است، تخم مرغ سیاه، به رنگ خاکستری است و خون آن قرمز تیره.

هر مرغ سیاه سالانه از ۷۰ تا ۹۰ تخم مرغ تولید می‌کند، اما نکته جدید این است که جوجه ریزی طبیعی آن ضعیف است؛ بنابراین از جوجه ریزی مصنوعی به جای جوجه ریزی طبیعی استفاده می‌شود.

اطلاعات عجیبی که در مورد مرغ سیاه باید بدانید

از جمله مزایای تغذیه‌ای این مرغ افزایش ایمنی در برابر بیماری‌ها و محافظت از برونش‌هاست؛ همچنین گوشت آن حاوی درصد بسیار بالایی آهن است که در اندونزی برای زنان باردار توصیه می‌شود. زنان ثروتمند چینی نیز پس از زایمان به مصرف گوشت آن بسیار علاقه دارند؛ زیرا انرژی فرد که در دوران بارداری از دست داده را بازیابی و بسیاری از مواد مغذی بدن آن‌ها را تأمین می‌کند.

علاقه و تقاضای جهانی برای جوجه‌های سیاه، به ویژه از طرف ثروتمندان در ایالات متحده و چین در حال افزایش است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها