کشف سلاح جاسازی شده شکارچیان در چراغ خودرو+فیلم

کد خبر: 1039876

شکارچیانی که روز پنج‌شنبه (۲۷ آذرماه) در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند اقدام به شکار کرده بودند نه تنها موفق به فرار نشدند بلکه سلاحی که در چراغ خطر عقب خودرو پنهان کرده بودند نیز از نظر محیط‌بانان پنهان نماند. رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند می‌گوید: این چهار شکارچی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کشف سلاح جاسازی شده شکارچیان در چراغ خودرو+فیلم

خبرگزاری ایسنا: محمد فریدی درباره جزئیات دستگیری شکارچیان در منطقه شکار ممنوع کوه‌سفید گفت: اواخر وقت روز پنج‌شنبه (۲۷ آذر ماه) ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان منطقه شکار ممنوع کوه‌سفید در قسمتی از منظقه در ارتفاعات روستای تنگه بولان پس از اینکه صدای شلیک گلوله شنیده می‌شود، به منطقه اعزام می‌شوند و پس از ساعت‌ها پیاده‌روی و تعقیب متوجه می‌شوند که چهارشکارچی با دو خودرو در منطقه اقدام به شکار کرده‌اند.

وی ادامه داد: محیط‌بانان این چهار نفر را با دوربین تحت نظر می‌گیرند و متوجه می‌شوند که این شکارچیان اقدام به شکار و کندن پوست آن کرده‌اند.

به گفته فریدی، زمانی که شکارچیان در حال پایین آمدن از ارتفاعات به سمت خروجی منطقه شکار ممنوع کوه‌سفید بودند ماموران محیط‌بانی به یک خودرو کاپرا ایست می‌دهند و در داخل خودرو لاشه یک قوچ وحشی و یک میش وحشی که تمیز و خرد شده بود را کشف می‌کنند.

وی ادامه داد: خودروی دوم که یک پاترول بود نیز دقایقی بعد می‌رسد و ماموران به آن هم ایست می‌دهند، اما سرنشینان این خودرو ادعا می‌کنند که سلاح شکاری ندارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با بیان اینکه در بررسی اولیه ماموران سلاح یا ادوات دیگری را در خودرو یافت نمی‌کنند، اظهار کرد: محیط‌بانان با بررسی بیشتر متوجه می‌شوند که پیچ‌های چراغ خطر عقب خودرو باز شده است بنابراین این چراغ را باز می‌کنند و یک سلاح ۱۰ تیر انگلیسی که در چراغ خطر عقب خودرو بین جداره اتاق خودرو جاسازی شده بود را کشف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قوچ و میش وحشی جزو گونه‌های تحت حفاظت هستند و این شکارچیان اقدام به شکار در منطقه شکار ممنوع کرده بودند، تصریح کرد: اقدام این شکارچیان غیرمجاز بود و جرم محسوب می‌شود. از این رو محیط‌بانان پس از دستگیری آن‌ها را به مراجع قضایی تحویل دادند و آن شب بازداشت بودند و امروز (۲۹ آذر) به دادسرا منتقل شدند تا به پرونده آن‌ها رسیدگی شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند ضمن بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست جریمه ضرر و زیان وارد شده به محیط زیست ناشی از شکار برای قوچ و میش هرکدام ۲۵ میلیون تومان است، گفت: این شکارچیان متخلف امروز ۲۰ میلیون تومان از جمع ۵۰ میلیون تومان را به حساب سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان درآمد دولت، واریز کردند و ضمانت کرده‌اند که ۳۰ میلیون تومان مابقی را ظرف دو روز آینده واریز خواهند کرد.

وی افزود: دادگاه نیز از جنبه کیفری به این موضوع رسیدگی می‌کند حکم آن‌ها می‌تواند پرداخت جریمه، تحمل حبس یا تحمل توامان حبس و پرداخت جریمه باشد.

فریدی در پایان با اشاره به اینکه چند روز پیش از این نیز یک شکارچی غیرمجاز دیگر حین شکار در منطقه شکار ممنوع کوه‌سفید دماوند توسط محیط‌بانان و ماموران پلیس دستگیر شد، گفت: پس از دستگیری با اخذ مجوز ورود به منزل و مخفیگاه این فرد، مقادیر قابل توجهی سلاح، ادوات شکاری و جنگی، لاشه و تاکسیدرمی حیوانات وحشی کشف و ضبط شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها