قیمت نجومی یک گلدان زیرخاکی صاحبش را شوکه کرد + عکس

کد خبر: 1043659

یک گلدان چینی متعلق به دهه ۱۷۰۰ با ارزش ۴۵۰ پوند به قیمت ۱/۳۶ میلیون پوند فروخته شده است.

قیمت نجومی یک گلدان زیرخاکی صاحبش را شوکه کرد + عکس

باشگاه خبرنگاران: یک گلدان عتیقه چینی متعلق به دهه ۱۷۰۰ به قیمت ۱/۳۶ میلیون پوند به فروش رفت. گلدان Celadon با طول ۲۰ اینچ از ۸۲ سال گذشته متعلق به یک خانواده ایرلندی بود. یکی از اجداد فروشنده آن را در یک حراج در سال ۱۹۳۸ خریداری کرد، در حالی که تاریخچه قبل آن همچنان یک راز است. این گلدان دارای دسته‌های نادر به شکل دو اژد‌ها است و دارای نشانه شش شخصیت امپراتور چین یونگ ژنگ است.

پیشنهادات برای خرید آن از ۴۵۰ پوند آغاز شد، اما به دلیل علاقه زیاد مردم این قیمت بالا رفت و در نهایت به یک پیشنهاد دهنده تلفنی از تایوان فروخته شد. قیمت نهایی آن ۱/۱ میلیون پوند بود که با هزینه‌های اضافی، مبلغ ۱۳۶۲۹۰۶ پوند پرداخت شد. مبلغ پرداخت شده نشان‌دهنده این است که برنده این حراج معتقد بوده که گلدان برای یونگ ژنگ ساخته شده است، که بین سال‌های ۱۷۲۲ و ۱۷۳۵ در سلسله چینگ سلطنت می‌کرد.

این فروش همچنان روند بازگشت هنر‌های زیبا به خاور دور را ادامه می‌دهد، زیرا مجموعه داران ثروتمند آسیایی می‌خواهند میراث از دست رفته خود را پس بگیرند. این گلدان توسط حراجی Sheppard's of County Laois در ایرلند فروخته شد. فروشنده این گلدان گفت: هم ما و هم فروشنده آگاه بودیم که این شیء تاریخی مهمی است. این یک تخمین محافظه کارانه بود و نقش ما این بود که گلدان را به خریداران بالقوه برسانیم.

این یک نتیجه خارق‌العاده است و با بالا رفتن و افزایش قیمت مناقصه تا زمانی که گلدان توسط یک خریدار از تایوان خریداری شد، یک شور و نشاط عجیبی در سالن فروش ایجاد شد. فقط تعداد کمی از این گلدان‌ها در دسترس است. نمونه مشابه این گلدان که مربوط به همان دوره است در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۱۲/۴ میلیون پوند فروخته شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها