اوضاع خیابان‌های آمریکا در آستانه مراسم تحلیف بایدن +فیلم

کد خبر: 1045735

فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از پایتخت آمریکا در آستانه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب این کشور حاکی از استقرار گسترده نظامیان و نیروهای امنیتی در خیابان‌های این شهر است.

اوضاع خیابان‌های آمریکا در آستانه مراسم تحلیف بایدن +فیلم

خبرگزاری فارس: در حالی که قرار است مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در واشنگتن برگزار شود، اکثر خیابان‌ها و تقاطع‌های این شهر شاهد حضور پر رنگ نظامیان و نیروهای امنیتی است.

بر اساس گزارش‌ها، سرویس مخفی آمریکا که مسئول برقراری امنیت کامل مراسم تحلیف بایدن است، طرح‌هایی برای اعمال محدودیت‌های دسترسی به برخی نقاط را اعلام کرده است.

علاوه بر بسیج شدن ۲۰ هزار نیروی گارد ملی، خیابان‌های اطراف نیز بسته شده و سیم‌های خاردار بر بالای فنس‌های کشیده شده در دور تا دور محل بر‌گزاری تحلیف یعنی در «کپیتول هیل» (کنگره)، نصب شده‌اند.

هزاران نیروی نظامی مسلح در خیابان‌های اطراف در حال گشت‌زنی بوده و حصار‌های فلزی که نمی‌توان از آنان بالا رفت نیز در اطراف کپیتول هیل نصب شده و خیابان‌های منتهی به این محل نیز در حال بسته شدن هستند.

«موریل بوئر»، شهردار واشنگتن نیز روز جمعه به خبر‌نگاران گفت که به دلیل حمله هواداران ترامپ به کنگره و آنچه که وی یورش «افراطی‌های سفیدپوست» خوانده، اقدامات امنیتی در واشنگتن دی‌سی حتی بعد از مراسم تحلیف نیز ادامه خواهند داشت.

رئیس اداره گارد ملی آمریکا هم به مایک پنس، معاون ترامپ گفته که تعداد نیرو‌های خود را به حدود ۲۱ هزار عدد افزایش داده است.

همچنین در یک عملیات امنیتی مشترک، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)، گارد ملی، سرویس مارشال آمریکا، پلیس محل و سایر نهاد‌های فدرال تحت فرمان سرویس مخفی این کشور به منظور آمادگی برای مراسم تحلیف خواهند بود.

از سوی دیگر،‌ تیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب که تصمیم داشتند روز دوشنبه سفر خود را از ویلمینگتون ایالت کارولینای شمالی به واشنگتن با قطار آغاز کنند، به دلیل افزایش نگرانی‌های امنیتی این سفر را لغو کرده‌اند.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نیز با اشاره به حمله طرفداران ترامپ به کنگره و گسیل نظامیان آمریکایی به پایتخت برای تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن در روز چهارشنبه نوشت: واشنگتن‌ دی‌سی به شهری تبدیل شده که گویی برای جنگ آماده می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها