درگیری پلیس هلند با معترضان قرنطینه کرونایی +فیلم

کد خبر: 1047313

نیرو‌های امنیتی هلند با معترضان به قرنطینه کرونایی در ۲ شهر «آیندهوون» و «آمستردام» درگیر شدند.

درگیری پلیس هلند با معترضان قرنطینه کرونایی +فیلم

خبرگزاری تسنیم: معترضان هلندی روز یکشنبه در تظاهرات علیه ممنوعیت‌های ویروس کرونا در مرکز شهر آیندهوون در جنوب هلند با پلیس درگیر شدند و به سمت ماموران سنگ پرتاب کردند.

این در حالی است که ماموران با گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش به اعتراضات آن‌ها واکنش نشان دادند و دست کم ۳۰ نفر را دستگیر کردند.

پلیس در پایتخت این کشور، شهر آمستردام نیز با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش تظاهرات گنندگان را پراکنده کرد. ویدئو‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پلیس در حال آب‌پاشی به سمت افرادی است که در برابر دیوار موزه ون‌گوگ تجمع کرده‌اند.

برخی منابع خبری نیز از شهر آیندوهوون گزارش کردند که برخورد شدیدی بین نیرو‌های امنیتی و معترضان صورت گرفته و تعدادی خودرو سوزانده شده و پنجر‌های مغازه‌ها و فروشگاه‌ها شکسته شده و مردم در حال غارت این مکان‌ها هستند.

این بدترین درگیری خشونت آمیزی بود که از زمان ابتلا به بیماری همه‌گیر کرونا در هلند رخ داده و همینطور دومین یکشنبه‌ای است که به درگیری بین پلیس و معترضین در آمستردام ختم شد. محدودیت‌های شدیدی در این کشور از اواسط ماه دسامبر حاکم شده است که حداقل تا ۹ فوریه ادامه خواهد یافت.

این خشونت‌ها یک روز پس از آن رخ داد که معترضان ضد منع رفت و آمد یک مرکز آزمایش ویروس کرونا را در دهکده ماهیگیری اورک آتش زدند.

به گفته پلیس هلند بیش از ۳۶۰۰ نفر در سراسر این کشور به جرم نقض مقررات منع رفت و آمد که از ساعت ۹ شب شروع می‌شود جریمه شده‌اند. از روز شنبه تا ساعت ۴:۳۰ بامداد روز یکشنبه ۲۵ نفر به جرم نقض مقررات منع رفت و آمد یا خشونت دستگیر شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها