چهارشنبه‎سوری از راه نرسیده ۳ فوتی داشته است

کد خبر: 1056352

سخنگوی سازمان اورژانس کشور:پارسال همین موقع ۷۷ مصدوم بر اثر حوادث چهارشنبه‎سوری داشتیم اما امسال ۳ فوتی و ۲۳۰ مصدوم داریم.

چهارشنبه‎سوری از راه نرسیده ۳ فوتی داشته است

سخنگوی سازمان اورژانس کشور:پارسال همین موقع ۷۷ مصدوم بر اثر حوادث چهارشنبه‎سوری داشتیم اما امسال ۳ فوتی و ۲۳۰ مصدوم داریم.

۶۲ نفر از مصدومان آسیب چشمی دیده‎اند و ۱۴۸ نفر از این افراد بین ۶ تا ۱۸ سال سن دارند.

مردم از اقدامات خودسرانه برای مداوای مصدومان خودداری کنند؛ عابران از مسیرهای اصلی و قبل از تاریکی هوا به منزل بروند.

 

 افزایش فزاینده تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال/ ۱۴ درصد مصدومان عابرپیاده بودند

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در چند سال گذشته شاهد کاهش آمار مصدومان ناشی از حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال بودیم اما از ابتدای اسفند امسال شاهد افزایش فزاینده‌ای در تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مجتبی خالدی؛ در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در چند سال گذشته شاهد کاهش آمار مصدومان ناشی از حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال بودیم اما از ابتدای اسفند امسال شاهد افزایش فزاینده‌ای در تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال هستیم، اظهار کرد: سال گذشته تا این موقع 77 مصدوم درباره حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال داشتیم اما اکنون تعداد مصدومان به 230 نفر افزایش پیدا کرده که نزدیک  به 62 نفر آسیب چشمی دیدند.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: به طور مثال روز گذشته پسری چهارساله حین بازی با فشفشه دچار آسیب شد، جرقه‌های فشفشه به چشم وی آسیب زد و ما مجبور شدیم خدمات فوق تخصصی برای درمان وی انجام دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به فوت سه نفر در حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال 99، گفت: دو نفر از این افراد 30 و 31 ساله و آقا بودند که در شهر بانه فوت کردند؛ دقیقاً با مخاطرات موادمحترقه آشنا بودند و سن پایینی نداشتند همچنین امروز نیز دختری 6 ساله در شهر تبریز بر اساس استفاده از موادمحترقه فوت کرد و پدر وی (آقای 40 ساله) و خواهر وی (پنج ساله) نیز در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.

خالدی با بیان اینکه 148 نفر از این 230 مصدوم حوادث مربوط به ایام شب چهارشنبه آخر سال رنج سنی بین 6 تا 18 سال دارند، تصریح کرد: به راحتی می‌توانیم با توجه بیشتر به فرزندان از این حوادث جلوگیری کنیم.

سخنگوی اورژانس کشور بیان کرد: 14 درصد افرادی که تاکنون دچار آسیب شدند عابرپیاده بودند یعنی از موادمحترقه استفاده نمی‌کردند، از این افراد می‌خواهیم از مسیرهای اصلی تردد کنند و در روز سه‌شنبه زودتر از محل کار خود خارج شده و پیش از تاریکی هوا به منزل بروند.

وی افزود: خانواده‌ها نقش کلیدی دارند؛ اگر احساس کردند در مناطقی در اطراف منزل مسکونی خود موادمحترقه به فروش می‌رسد مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

خالدی گفت: هموطنان در صورت مشاهده مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال از اقدامات خودسرانه خودداری کرده و به سرعت با 115 تماس بگیرند.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور، 27 درصد آسیبهای وارده در حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال آسیبهای چشمی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت آسیب دیدن چشم، باید بدون هیچگونه دستکاری، یک لیوان کاغذی روی آن قرار گیرد همچنین چشمی که آسیب ندیده نیز باید پانسمان شود زیرا حرکت چشم سالم باعث حرکت چشم آسیب‌دیده می‌شود.

دکتر مصطفی دهمرده‌ای؛ رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری نیز در این برنامه با تأکید بر اینکه متأسفانه سوختگی‌های مربوط به حوادث ایام چهارشنبه آخر سال، خیلی سخت به دلیل ماهیت انفجار به درمان جواب می‌دهد و شامل سوختگی‌های دست، قطع انگشتان، صدمات چشمی، گوشی و ضایعات شدید بر روی دستها و صورت است، گفت: امسال گمان می‌کردیم سوختگی‌ها کمتر دیده شود اما تاکنون 12 سوختگی ناشی از انفجار موادمحترقه داشیتم که هشت مورد سرپایی درمان شدند اما چهار نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند.

وی یادآور شد: درمان سوختگی در تمام دنیا، درمان گرانی است، با توجه به بالارفتن قیمت ارز، هر درصد سوختگی بین چهار تا 6 میلیون تومان برای دولت هزینه بر می‌دارد که اگر بیمار نیز 6 درصد این هزینه را بپردازند، هزینه زیادی متحمل می‌شود، تقریبا بیمارانی که دچار سوختگی شدند و در مرحله حاد قرار دارند به صورت رایگان درمان می‌شود اما هر پماد 50 گرمی برای درمان سوختگی بین 350 تا 400 هزار تومان هزینه دارد.

به گفته دهمرده‌ای، بدشکلی، بدفرمی و جوشهای ایجاد شده بر اثر سوختگی ناشی از موادمحترقه و منفجره معمولاً روی صورت و بدن می‌ماند و تا آخر عمر گریبان‌گیر فرد حادثه‌دیده است.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری بیان کرد: از شب چهارشنبه آخر سال گذشته تاکنون هنوز بیماری داریم که به علت سوختگی برای درمان مراجعه می‌کند.

 

حجم ویدیو: 7.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:47 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها