حقوق نجومی ناظران شرعی ذبح حلال تایید شد!

کد خبر: 1060626
حقوق نجومی ناظران شرعی ذبح حلال تایید شد!

حقوق ناظران شرعی در کشتارگاه های خارج از کشور طبق قانون است/حق ماموریت روزانه ۲۲۰ یورو است

فلسفی، مدیر عامل مرکز حلال جهانی در خصوص حقوق و مزایای روزانه ناظران شرعی واردات مرغ:

نظارت شرعی بر ذبح و صید قانون مشخص دارد؛ نامه ای هم که صادر کردم مبتنی بر قانون بود. حقوق هایی که در کشتارگاه های خارج از کشور پرداخت می شود، قانونی است. مبنای پرداخت ما، آئین نامه کارکنان دولت است.

به گفته این مقام مسئول بنابر آیین نامه حق ماموریت کارکنان دولت که ۲۰ سال اخیر مصوب شده، روزانه تا ۲۲۰ یورو، اجازه پرداخت حق ماموریت به ناظران شرعی بابت هزینه اسکان، تغذیه و غیره داده شده است.

 

مدیر عامل مرکز حلال جهانی در خصوص حقوق و مزایای روزانه ناظران شرعی واردات مرغ توضیحاتی را ارائه داد.

پیمان فلسفی مدیر عامل مرکز حلال جهانی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با  بیان اینکه نظارت شرعی بر ذبح و صید، قانون دارد، اظهار کرد: بنابر مصوبه سال ۸۷، ناظران شرعی برای نظارت تولید محصولات پروتیئنی در کشتارگاه و صیدگاه مستقر می‌شوند، از این رو باید هزینه ناظران شرعی به دلیل اینکه برخی کشتارگاه‌ها خارج از کشور است، پرداخت شود.

به گفته این مقام مسئول بنابر آیین نامه حق ماموریت کارکنان دولت که ۲۰ سال اخیر مصوب شده، روزانه تا ۲۲۰ یورو، اجازه پرداخت حق ماموریت به ناظران شرعی بابت هزینه اسکان، تغذیه و غیره داده شده است.

فلسفی با بیان اینکه تعدادی از ناظران شرعی برای واردات مرغ در ترکیه مستقر شدند، گفت: تعدادی از ناظران شرعی در برزیل مستقر هستند و پرداخت حق ماموریت به ناظران امری عادی است چرا که روحانیون در شرایط طاقت فرسا کشتارگاه‌ها و شرایط فعلی کرونا که ۲ کشور ترکیه و برزیل در راس هستند، کار می‌کنند و به نحوی باید زحمات آن‌ها جبران شود‌.

مدیر عامل مرکز حلال جهانی درباره تاثیر حق ماموریت ناظران شرعی بر قیمت گوشت و مرغ بیان کرد: هزینه صدور مجوز حلال و ناظران شرعی برای هر کیلو مرغ ۲۱۰ ریال یا ۲۱ تومان لحاظ می‌شود که در حقیقت این رقم کمی است که اگر حضور ناظران شرعی در کشتارگاه نباشد، یک کیلو گوشت و مرغ حلال هم وارد سفره مردم نمی‌شود.

او در پایان قیمت جهانی هر کیلو مرغ را ۱.۵ تا ۲ یورو اعلام کرد و گفت: علی رغم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات، هر کیلو مرغ با نرخ ۱۶ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد که این امر نشان می‌دهد هر کیلو مرغ حدود ۴ یورو برای مصرف کننده تمام می‌شود که این سود ۲ برابری نصیب تعداد معدود واردکنندگان می‌شود که با استفاده از این فرصت وارد فضای واردات شدند.

 

 

حجم ویدیو: 14.10M | مدت زمان ویدیو: 00:04:32 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها