روحانی: تحریم در مرغ و تخم‌مرغ هم تاثیر گذاشته است

کد خبر: 1062185

رئیس‌جمهور گفت: تحریم ظلم عظیم و بزرگ بر ملت بزرگ ایران است و لحظه‌ای را که ببینیم طرف مقابل برای اجرای قانون آماده شده، یک لحظه هم صبر نمی‌کنیم.

روحانی: تحریم در مرغ و تخم‌مرغ هم تاثیر گذاشته است

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات ایجاد شده با اعمال تحریم‌ها، گفت: اینها نمی‌دانند تحریم چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند و چه تاثیراتی می‌گذارد و در همین کشاورزی اگر نتواتنیم مواد اولیه را صادر کنیم کل تولید متوقف می‌شود.

وی افزود: اینکه می‌گویند 30 درصد مشکلات به خاطر تحریم است و 70 درصد به دلیل مدیریت است که این حرف کاملا و غلط و نادرست است چرا که  آنها نمی‌دانند که تحریم در چه زمینه‌هایی تاثیرگذار است و مشکلات ایجاد می‌کند و نمی‌دانند که  تحریم در کل تولید و در بخش کشاورزی و صنعت تحریم تاثیرگذار است.  آنها نمی‌دانند که در بخش تولید و صنعت و کشاورزی اگر نهاده‌های لازم و مواد اولیه به موقع وارد نشود، تولید متوقف می شود بنابراین تحریم در واردات و صادرات ما تاثیرگذار است.

روحانی با بیان اینکه از وزارت خارجه و سایر دستگاههایی که در کنار وزارت خارجه این روزها در وین برای شکستن تحریم‌ها تلاش کردند، تشکر می‌کنم، تصریح کرد:  نمی‌توانم درک و هضم کنم که کسی عضو ملت ایران باشد و از برداشتن تحریم ناراحت شود. چطور می‌تواند ایرانی و مسلمان باشد و اعلام کند که من در میان و کنار مردم هستم و برای آنها کار می‌کنم و از برداشتن تحریم ناراحت باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: تحریم ظلم عظیم و بزرگ بر ملت بزرگ ایران است و لحظه‌ای را که ببینیم طرف مقابل آماده شده برای اجرای قانون یک لحظه هم صبر نمی‌کنیم. مخالفین هر چه هم بگویند، بگویند! هرچقدر هم زور داشته باشند، هرچقدر هم بلندگو داشته باشند هر وقت ببینیم می‌توانیم حق ملت ایران را بگیریم من یک لحظه هم تعلل نمی‌کنم. حالا عده‌ای ناراحت هم شدند، ناراحت باشند.

رئیس‌جمهور گفت: تحریم برای تولید مرغ و تخم مرغ و پرورش دام، واکسن و کود و بذر تاثیر می‌گذارد.

وی در ادامه افزود: در 8 سال دولت یازدهم و دوازدهم و علیرغم همه فراز و نشیب‌ها و تحریم ها و مشکلات و حوادثی مثل کرونا باز هم در کشاورزی توفیقات بسیار مهمی را بدست آوردیم. آبیاری تحت فشار و سامانه‌های مدرن ما در این 8 سال اگر با کل تاریخ ایران و رژیم گذشته مقایسه کنیم به اندازه همان و مقداری بیشتر در این 8 سال انجام گرفته که کار بسیار عظیم و بزرگی است.

روحانی گفت: ما کشوری در شرایط خشکسالی هستیم که در استفاده از آب باید حداکثر مراعات را انجام دهیم که یکی از راه‌های آن استفاده از آبیاری نوین است.

حجم ویدیو: 1.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها