حسین زهی: ورزشی‌بودن، جوان و کاری بودن از دلایل انتخاب وزیر ورزش است

کد خبر: 1090216

عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به برنامه ها و سوابق ورزشی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: انتخاب سجادی با استقبال اهالی ورزش همراه شد.

حسین زهی:  ورزشی‌بودن، جوان و کاری بودن از دلایل انتخاب وزیر ورزش است

حسین زهی موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:ورزشی بودن، جوان، کاری و انقلابی بودن فاکتورهایی هستند که رییس جمهوری بر مبنای آنها آقای سجادی را برای تصدی این پست انتخاب کردند.

با توجه به سوابق ورزشی ایشان، برنامه‌های ارایه شده می‌تواند رونق ورزش و سلامت جوانان را در جامعه به دنبال داشته باشد.

اسماعیل حسین زهی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 3 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت سیزدهم در موافقت با برنامه های وی، معرفی وزرای پیشنهادی جدید را موجب افزایش امیدواری در بین مردم و جوانان دانست.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین افزود: معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با استقبال گسترده افکار عمومی به ویژه ورزشکاران و ورزش دوستان همراه بوده است. آقای سجادی نه تنها به عنوان یک متخصص در حوزه ورزش بلکه یک قهرمان ورزشی به شمار می آید.

وی با بیان اینکه سجادی در رشته دو و میدانی افتخارات بسیاری برای کشورمان به ارمغان آورده است، ادامه داد: علاوه بر این افتخارات، وی دارای مدرک دکتری تربیت بدنی است.

حسین زهی یادآور شد: در ادوار گذشته همواره افرادی بر مسند وزارت ورزش و جوانان تکیه می زدند که جایگاهی در هیات دولت به آنها اعطا نمی شد، لذا افراد سیاسی مدیریت بخش ورزش را همواره برعهده داشتند، اما آقای رئیسی با سنت شکنی و با استناد به دیدارهای متعددی که با اهالی ورزش و متخصصان این حوزه داشتند، آقای سجادی را برای عهده دار شدن این مسئولیت به مجلس معرفی کردند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس؛ جوان بودن، انقلابی بودن، کارآمدی و ورزشکار بودن را چهار فاکتور رئیس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس عنوان کرد و گفت: آقای سجادی سابقه خوب و طولانی در حوزه ورزش داشته و می تواند مشکلات این حوزه را برطرف کند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین حضور وی در معاونت قهرمانی وزارت ورزش، معاونت سازمان تربیت بدنی، عضویت در مجامع فدراسیون های بین المللی، ریاست فدراسیون دو و میدانی، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد و مدیریت باشگاه سایپا را بخشی از سوابق مدیریتی سجادی عنوان کرد و افزود: سجادی برای ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، اقتصاد ورزش، ورزش بانوان و دیپلماسی ورزشی برنامه دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم روی کار آمدن آقای سجادی 4 هزار پروژه نیمه تمام ورزشی به سرانجام برسد، بیان کرد: در بخش جوانان نیز هویت بخشی به جوانان، ترویج فرهنگ خانواده، مشارکت جوانان ، هویت و باورهای مذهبی جوانان، ساماندهی امور جوانان و برنامه برای اوقات فراغت جوانان از محورهای مهم برنامه های وی به شمار می رود.

حسین زهی تاکید کرد: امیدواریم با توزیع عادلانه امکانات و رفع محرومیت زدایی اتفاقات مثبتی در حوزه ورزش رقم بخورد. در دوره هشتم که آقای سجادی به مجلس معرفی شد، اختلافاتی بین آقای احمدی نژاد و مجلس وجود داشت که نامه ای از جانب رئیس جمهور به مجلس ارسال می شود که این نامه پس از مهلت قانونی وصول شده، این تاخیر به این دلیل بود که رئیس جمهور وقت می خواست گزینه مدنظر خود برای این وزارتخانه را معرفی کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس خواستار ساماندهی وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شد و گفت: از وزیر پیشنهادی درخواست داریم از نخبگان و تحصیل کردگان اهل سنت نیز برای تصدی سمت های مدیریتی استفاده کند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین یادآور شد: عملکردی که در دوران مسئولیت آقای سجادی در المپیک 2012 لندن داشتیم، دیگر تکرار نشد. همچنین ایشان رکوردهایی در رشته دو و میدانی ندارند که هنوز جابجا نشده است. به عنوان یک ورزشکار و مدیر ورزشی علاقمندم ایشان با رأی بالایی از مجلس رأی اعتماد کسب کند./

حجم ویدیو: 1.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها