شکست محاصره آمریکا با ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان +تصاویر

کد خبر: 1096218

تصاویر ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان، امروز (پنجشنبه) در صدر اخبار رسانه‌های عربی و شبکه‌های اجتماعی است. امری که بیانگر شکست محاصره آمریکا علیه این کشور در نتیجه اتحاد و اقتدار سه‌جانبه میان تهران، حزب‌الله و دمشق است.

شکست محاصره آمریکا با ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان +تصاویر

رسانه‌های لبنانی، صبح امروز (پنجشنبه؛ ۱۶ سپتامبر)، از ورود تانکرهای حامل سوخت ایران به این کشور خبر دادند. شبکه «لبنان۲۴» با انتشار فیلمی اعلام کرد که تانکرهای حامل مازوت ایران وارد منطقه «حوش السید علی» در الهرمل شده‌اند.

شبکه «المنار» نیز ضمن تأیید این خبر،‌ گزارش داد که ۲۰ تانکر حامل سوخت ایران وارد خاک لبنان شده‌ است. علاوه بر شبکه‌های خبری مختلف که در حال پوشش این خبر هستند، کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در حال بازنشر این تصاویر هستند.

به اعلام شبکه العهد، کاروانی که صبح امروز وارد شد، با عبور از شهرکهای العین و النبی عثمان وارد جاده منتهی به شهر بعلبک خواهد شد و در آن‌جا محموله خود را تحلیه خواهد کرد.

تانکرهای سوخت ایران

تانکرهای سوخت ایران

تانکرهای سوخت ایران

تانکرهای سوخت ایران

دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی سه شب پیش خود (۲۲ شهریور) اعلام کرده بود که اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی، شامگاه یکشنبه هفته جاری، وارد بندرگاه بانیاس سوریه شده و روند انتقال سوخت روز پنجشنبه (امروز) به لبنان آغاز خواهد شد.

وی شب گذشته نیز در پیامی ضمن تشکر از مردم، برای حفظ سلامت آن‌ها و تسهیل روند ورود کاروان‌ حامل سوخت به لبنان خواستار عدم تجمع مردمی شد.

«احمد ریا» مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در البقاع، نیز اعلام کرده بود که ایستگاه اول تانکرها میان شهرهای «العین» و «اللبوه» است و ایستگاه آخر تانکرها در ورودی بعلبک جنوبی در میدان «دورس» است و مراسم استقبال مردمی در ساعت ۱۵ (به وقت محلی/ ۱۶:۳۰ به وقت تهران) با حضور وزرا، نمایندگان منطقه، رؤسای شهرداری‌ها و غیره برگزار خواهد شد.

تانکرهای سوخت ایران

تانکرهای سوخت ایران

ورود بخش دوم تانکرهای سوخت ایران

پس از ورود کاروان نخست تانکرهای حامل سوخت، ظهر امروز، کاروان دوم شامل ۲۰ تانکر سوخت دیگر، وارد شهر «الهرمل» شد و طبق گزارش شبکه «المنار»، کاروان حامل سوخت ایران به چهار بخش تقسیم شده و تا این لحظه دو بخش آن وارد خاک لبنان شده است.

 به اعلام رسانه‌های لبنانی، بخش‌ سوم و چهارم کاروان‌ حامل سوخت ایران در راه رسیدن به مرزهای لبنان است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها