ملاک و نحوه محاسبه مالیات خانه‌های خالی

کد خبر: 1100511

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی: هر واحد مسکونی که فاقد کدملیِ الصاق شده باشد، سامانه املاک و اسکان، آن را خانه خالی تشخیص می‌دهد و مشمول مالیات می‌شود.

ملاک و نحوه محاسبه مالیات خانه‌های خالی

علیزاده گفت: مالیات خانه های خالی به عنوان ابزار تنظیم گر بازار مسکن محسوب می شود و میزان آن با مالیات اجاره بها متفاوت است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیزاده معاون سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص مالیات خانه های خالی تصریح کرد: ملاک و معیار محاسبه مالیات خانه های خالی، میزان اجاره بهای واحد مسکونی است و چون این مالیات به عنوان ابزار تنظیم گر بازار مسکن است میزان جریمه آن با مالیات اجاره بها متفاوت است.

او ادامه داد: هر واحد مسکونی که فاقد کدملیِ الصاق شده باشد، سامانه املاک و اسکان، آن را خانه خالی تشخیص می دهد و مشمول مالیات می شود .

علیزاده تصریح کرد: تا دی ماه فرصت داریم به مالکین واحدهای خالی برگه مطالبه مالیات را ارائه دهیم.

او در خصوص درآمد مالیاتی این طرح گفت: با توجه به اصلاحیه اخیر قانون ، هدف از اجرای این طرح نظام تنظیم گری در بخش مسکن  بوده و رویکرد ما تشویق مالکین برای عرضه واحدهای خالی به بازار است.

علیزاده بیان کرد: در واقع این مالیات ابزار بازدارنده در این بخش محسوب می شود و ما هنوز برآوردی را از میزان درآمد مالیاتی اجرای این طرح نداریم.

این مقام مسئول گفت: اگر تعداد واحدهای مسکونی خالی افراد حقوقی و حقیقی بیش از ۶ واحد باشد، میزان جرائم تعیین شده دو برابر در هر سال است.

علیزاده گفت: آئین نامه اجرایی اخذ مالیات در آستانه تکمیل شدن است و نتیجه این اقدام، شروع فعالیت مالیات ستانی خواهد بود.

او تصریح کرد: یک سمت این سامانه جامع املاک و اسکان، اطلاعات مردم و سمت دیگر اطلاعات سایر دستگاه ها است که امیدواریم هرچه زودتر داده ها  و اطلاعات سامانه تکمیل شود تا بتوانیم بر اساس آن مالیات خانه های خالی را محاسبه کنیم./باشگاه خبرنگاران

 

حجم ویدیو: 1.58M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها