امیر عبداللهیان: سوریه متحد استراتژیک ایران است

کد خبر: 1101668

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، گفت:به دنبال عملیاتی کردن توافقات انجام شده هستیم.

امیر عبداللهیان: سوریه متحد استراتژیک ایران است

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، گفت:

به دنبال عملیاتی کردن توافقات انجام شده هستیم.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه در چند روز آینده به تهران سفر می‌کند.

ایران هیچگاه در روزهای سخت متحدین خود را تنها نمی‌گذارد.

 امیرعبداللهیان: فیصل المقداد به زودی به تهران می‌آید/ سوریه متحد استراتژیک ایران

وزیر امور خارجه با اعلام این‌که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در روزهای آینده به تهران سفر می‌کند، سوریه را متحد استراتژیک ایران خواند و گفت: در روزهای سخت، متحدان و دوستان خودمان را تنها نخواهیم گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (شنبه) و در سومین مقصد سفرش پس از حضور در روسیه و لبنان، به سوریه سفر کرد، بعد از دیدار و گفت‌وگو با «فیصل المقداد» همتای سوری خود در جمع خبرنگاران در تشریح گفت‌وگوهای انجام شده از سفر وزیر خارجه سوریه به تهران در چند روز آینده خبر داد.

* سفر فیصل المقداد به تهران در چند روز آینده

وی گفت: طی چند روز آینده فیصل المقداد به تهران خواهد آمد؛ این تاییدی بر این است که وزارت خارجه‌های دو کشور مصمم هستند اراده و نیت روسای جمهور را عملیاتی کند. ما به دنبال عملیاتی کردن توافقات هفته‌های اخیر و در تماس‌های تلفنی بین روسای جمهور دو کشور و گفت‌وگوها در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی هستیم.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: سفارتخانه‌های دو کشور فعال هستند و سفیر ما در سوریه نیز با دقت مسائل را در دمشق دنبال می‌‌کند. امیدوار هستیم در مرحله جدید حیات سوریه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها توسعه یابد از جمله گردشگری، تجارت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دو کشور.

وی با بیان این‌که دو کشور دارای منابع و ظرفیت‌های بالایی هستند، اظهار داشت: ان‌شاءالله مردم ما و سوریه از این توافقات و برنامه‌های مورد اجماع و توافق طرفین سود ببرند و منفعت دو طرف تامین شود.

* دیدار نسبتا طولانی با بشار/ روابط استراتژیک ایران با سوریه

امیرعبداللهیان به دیدارش با بشار اسد اشاره کرد و گفت: ملاقات نسبتا طولانی را با بشار اسد داشتم و درباره مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با ایشان گفت‌وگو کردم. آقای بشار اسد دیدگاه‌های بسیار بلندی را دارد.

به گزارش فارس، رئیس جمهور سوریه در دیدار امیرعبداللهیان با تأکید بر تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی، گفت: ایران باید برای به موفقیت رسیدن تحولات افغانستان با کشورهای همسایه و سایر کشورهای صاحب نقش وارد مذاکره شود. (اینجا بخوانید)

وزیر خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران همچنین افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و  جمهوری عربی سوریه استراتژیک است و سوریه متحد استراتژیک ایران است و نشان دادیم و ثابت کردیم که هیچ‌گاه در روزهای سخت، متحدان و دوستان خودمان را تنها نخواهیم گذاشت. در حال حاضر که سوریه از روزهای سخت عبور کرده در شکوفایی روابط دو کشور هم باید فعالانه عمل کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: نگرانی‌هایی در خصوص موضوعات مختلف در منطقه وجود دارد از جمله در حوزه قفقاز، هنوز موضوع حضور تروریسم و صهیونیسم را شاهد هستیم. در افغانستان هنوز دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام شکل نگرفته است.

امیرعبداللهیان یادآور شد: مسائل منطقه به هم پیوسته است و همه اینها علی‌رغم این‌که در کدام بخش از منطقه ما واقع شده است به نوعی با هم ارتباط دارد و در خصوص این موضوعات، گفت‌وگوهای مفصل و در عین حال مفیدی را با آقای بشار اسد و با آقای فیصل المقداد داشتیم.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم بتوانیم دیدارهای سطح بالاتری را بین مقامات دو کشور در زمان مناسب خود برگزار کنیم و مردم ما و سوریه از این رفت و آمدها و توافقات در مسیر توسعه همکاری‌ها حداکثر سود و بهره برداری را داشته باشند.

به گزارش فارس، این دومین سفر امیرعبداللهیان به دمشق بعد از تصدی وزارت امور خارجه است. وی هفتم شهریور ماه بعد از سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق، به دمشق رفت و با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.  امیرعبداللهیان پیش از این به مسکو و بیروت سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

حجم ویدیو: 3.78M | مدت زمان ویدیو: 00:02:04 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها