سردار رحیمی: برخی از معتادان را سالی ۲۰ بار دستگیر می‌کنیم اما باز آزاد می‌شوند

کد خبر: 1102483

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت: طبق قانون نیروی انتظامی موظف بهجمع آوری معتادان متجاهر نیست

سردار رحیمی: برخی از معتادان را سالی ۲۰ بار دستگیر می‌کنیم اما باز آزاد می‌شوند

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت: طبق قانون نیروی انتظامی موظف بهجمع آوری معتادان متجاهر نیست

برخی از معتادان را سالی ۲۰ بار دستگیر می‌کنیم اما باز آزاد می‌شوند

رئیس پلیس پایتخت گفت: ما مشغول جمع آوری معتادان هستیم، اما طبق قانون هم این وظیفه را نداریم و وظیفه بر عهده شهرداری و بهزیستی است،

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت دقایقی پیش در گفت وگوی تلویزیونی با شبکه پنج سیما ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: برقراری نظم، امنیت و آسایش مرهون تلاش و فعالیت همکارانم است که در حال حاضر این افراد مرزبانی می کنند و یا در محورهای مواصلاتی مدیریت می کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی امروز با تمام توان و برنامه ریزی وسیع تلاش می کند امنیت برقرار کند، یک پای این قصه ما هستیم و به نظر من امنیت خوب و مثال زدنی را دارا هستیم.

رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: اگر فردی از شهرستان می خواهد به تهران بیاید هیچ مشکلی ندارد اما منع تردد شبانه همچنان برقرار است و منتظر مصوبه ستادملی کرونا هستیم، دیدگاه های مختلفی وجود دارد، در حال حاضر بحث واکسیناسیون بسیار جدی دنبال می شود و نظر جدیدی نداریم و همانطور که عرض کردم منتظر نظر جدید هستیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: ما مشغول جمع آوری معتادان هستیم اما طبق قانون هم این وظیفه را نداریم و وظیفه بر عهده شهرداری و بهزیستی است، معتادان را به مراکز نگه داری تحویل می دهیم، ما در فرایند بازپروری دچار مشکل هستیم و باید به این موضوع رسیدگی شود.

وی گفت: شوش، مولوی و هرندی ۷۰ درصد پاکسازی شده اما مردم این منطقه چه گناهی کردند؟ بالاخره یک مشکل است، مردم فقط پلیس را می بینند اما به خدا ما تلاش می کنیم من ده ها بار به این مناطق رفتم اما اقدامات مکمل باید توسط سایر دستگاه ها انجام شود همچنین بیش از ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران حضور دارند.

رییس پلیس پایتخت بیان کرد: با اقدامات انجام شده، از ابتدای سال وقوع سرقت در تهران ۱/۵ درصد کاهش پیدا کرده و در ۴ سال گذشته سهم وقوع جرم ۲۹ درصد بوده که ما به ۲۰/۵ درصد رساندیم که کار بسیار ارزشمندی است اما جرایم خود آزاردهنده است که سهمش ۷۰ درصد است.

سردار رحیمی اظهار کرد: ما خسته نمی شویم و افراد متخلف را دستگیر می کنیم و با دقت آن را انجام می دهیم؛ درباره پلاک های مخدوش هم باید گفت که یکی از موضوعات مهم برای ما پلاک مخدوش است و روزانه صدها مورد توقیف می شوند که براساس قانون ۶ الی یک سال زندانی دارد. هیچ خودرو و موتوری بدون داشتن پلاک هویت ندارد، مردم رعایت کنند.

وی گفت: پلیس مشغول دستگیری مجرمان و کشف جرم است و بعد آن ما تحویل مراجع دیگر می دهیم و خودشان برخورد می کنند، ما هیچ گونه سرقت مسلحانه در این چند سال در تهران نداشتیم و بالغ بر ۱۱۰ درصد جرایم جنایی را کشف کردیم.

 

 

حجم ویدیو: 5.14M | مدت زمان ویدیو: 00:02:03 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها