وزیر صمت: قیمت‌گذاری نان به استان‌ها واگذار شده است

کد خبر: 1118132

با دستور رئیس‌جمهور قیمت‌گذاری برخی اقلامی که در سراسر کشور به یک قیمت تولید نمی‌شوند، به استان‌ها واگذار می‌شود.

وزیر صمت: قیمت‌گذاری نان به استان‌ها واگذار شده است

وزیر صمت گفت: برخی از قیمت گذاری ها مخصوصا در اقلام اساسی باید به اقتضای استان ها توسط ستاد تنظیم بازار استان انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت در ارتباط اینترنتی با خبر ۲۱ گفت: امروز جلسه تنظیم بازار با حضور رئیس جمهور تشکیل شد که در این جلسه گزارشی از عملکرد ستاد تنظیم بازار ارائه شد.

فاطمی امین گفت: در این جلسه عنوان شد که قیمت برخی از کالا‌ها اقتضای محلی دارد و به طور مثال نرخ نان، مرغ و تخم مرغ در شهر‌های مختلف کشور مختلف است و باید با سازوکاری این نرخ‌ها بر اساس استان‌ها تعیین شوند. این روش منجر به توزیع عادلانه اقلام در کشور می‌شود.

وزیر صمت گفت: ساز و کار قیمت گذاری و قیمت‌ها در ستاد تنظیم بازار که ستاد کشوری بررسی می‌شود و البته همین نهاد در استان‌ها نیز به صورت متناظر وجود دارد و سیستم بازار مدیریت می‌شود. قیمت گذاری‌ها باید به استان واگذار و از ستاد تنظیم بازار مرکزی رصد شود. به طور مثال قیمت نان را به استانداری‌ها و ستاد تنظیم بازار‌های استان واگذار کرده ایم.

این عضو کابینه سیزدهم ادامه داد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته با تمرکز به ۱۵ قلم کالای اساسی عموم مردم، در بازار‌هایی نظیر مرغ و تخم مرغ به ثباتی رسیدیم، همچنین در قیمت گذاری برخی از اقلام مثل سیمان و فولاد هم شاهد ثبات بودیم.

فاطمی امین گفت: دولت در ماه‌های اخیر به دنبال ایجاد امنیت در موارد با اهمیت در زندگی مردم بوده است به طور مثال این تمرکز در بازار ۱۵ قلم کالا از جمله مواد غذایی، لوازم خانگی، شوینده‌ها و ... بود.

به گفته وزیر صمت؛ در جلسه امروز با رئیس جمهور بر لزوم اتصال کامل سامانه جامع تجارت تاکید شد. موضوع دیگری که اهمیت قابل توجهی در صحبت‌های رئیس جمهور داشت فروش از طریق درگاه‌های اینترنتی بود. همچنین اخیرا اقلامی را ملزم به ثبت قیمت کارخانه روی کالا کرده اند که عرضه کالا‌ها گمتر با سوداگری‌ها همراه شود.

 

حجم ویدیو: 1.81M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها