قالیباف: برای حذف ارز ترجیحی باید سیاست‌های حمایت از معیشت مردم در نظر گرفته شود

کد خبر: 1121720

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی در موضوع ارز ترجیحی و معیشت به خصوص در تامین کالاهای اساسی توجهات لازم را خواهد داشت و یکی از اولویت‌های مجلس سیاست‌های پلکانی در بحث کالاهای اساسی است.

قالیباف: برای حذف ارز ترجیحی باید سیاست‌های حمایت از معیشت مردم در نظر گرفته شود

محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز یکشنبه و بعد از اتمام صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره کلیات بودجه سال 1401 گفت: طبق اصلاح آیین‌نامه بودجه به صورت دو شوری بررسی خواهد شد. نمایندگان مطمئن باشند اصلاحات در ارز ترجیحی و بحث‌های معیشتی مدنظر است و با همکاری دولت انجام می‌شود.

وی سپس بعد از رای مثبت مجلس شورای اسلامی به کلیات بودجه سال 1401 اظهار کرد: بدون شک سند بودجه، سندی برای زندگی مردم است لذا این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در بحث ارز ترجیحی و معیشت به خصوص در کالاهای اساسی سیاست‌های جبرانی در ارز به طور مستقیم در کالاهای اساسی در بودجه به گونه‌ای لحاظ می‌شود که در زندگی مردم تاثیری نداشته باشد و آن را جبران می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه محرومیت‌زدایی و اشتغال نیز از دغدغه‌های ما است زیرساخت‌ها، دانش بنیان‌ها، پروژه‌های نیمه تمام و پیشران‌های اقتصادی مدنظر است دولت به دنبال رشد هشت درصدی است ما هم همه تلاشمان را می‌کنیم اما این باید زمانی رخ دهد که مطمئن شویم معیشت مردم تضمین می‌شود حتما در بحث سیاست‌های جبرانی در کالاهای اساسی اولویت مجلس شورای اسلامی سیاست پلکانی خواهد بود.

قالیباف در پایان اظهار کرد: با توجه به اصلاح آیین‌نامه داخلی نمایندگان از امروز به مدت دو روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به کمیسیون‌ها ارائه کنند.

حجم ویدیو: 4.33M | مدت زمان ویدیو: 00:01:42 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها