مالیات خودروهای سواری چقدر شد؟

کد خبر: 1123921

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، مالیات خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی بالای یک میلیارد تومان از یک تا ۴ درصد تعیین شد.

مالیات خودروهای سواری چقدر شد؟

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود که امروز (چهارشنبه 29 دی) برگزار شد، درباره مصوبات اخیر این کمیسیون، گفت: با مصوبه امروز اعضای کمیسیون کلیه واحدهای آموزشی (مدارس دولتی) از پرداخت هزینه آب و فاضلاب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف در سال 1401 معاف می‌شوند.

وی ادامه داد: در یکی از مصوبات دیگر به دولت اجازه واردات 50 هزار عدد خودرو سواری و 10 هزار عدد ماشین آلات سنگین به کشور داده شد.

نماینده آباده در مجلس درباره مالیات بر خودروها در سال آینده، گفت: طبق مصوبه کمیسیون خودروهای سواری و وانت تحت مالکیت افراد در سال آینده به شرح زیر مالیات پرداخت می‌کنند، خودروهای زیر یک میلیارد تومان معاف از مالیات، تا مبلغ 1 و نیم میلیارد نسبت به مازاد یک میلیارد تومان 1 درصد، تا مبلغ 3 میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد و پانصد 2 درصد، تا مبلغ 4 و نیم میلیارد تومان نسبت به مازاد 3 میلیارد تومان 3 درصد و نسبت به مازاد 4 و نیم میلیارد تومان 4 درصد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه درباره مالیات بر خانه‌ها در سال آینده نیز، گفت: طبق مصوبه کمیسیون نرخ مالیات برای خانه‌های زیر 10 میلیارد تومان معاف از مالیات، نسبت به مازاد 10 میلیارد تومان تا 15 میلیارد تومان 1 در هزار ، نسبت  به 15 میلیارد تا 25 میلیارد تومان 2 در هزار، نسبت به مازاد 25 میلیارد تومان تا 40 میلیارد تومان 3 در هزار، نسبت به مازاد 40 میلیارد تومان تا 60 میلیارد تومان 4 در هزار و نسبت به 60 میلیارد تومان به بالا 5 در هزار خواهد بود.

لازم به ذکر است مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه پس از تأیید در صحن مجلس و شورای نگهبان تبدیل به قانون برای سال 1401 می‌شود./ تسنیم

حجم ویدیو: 2.15M | مدت زمان ویدیو: 00:00:55 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها