عیدانه پلیس راهور برای مردم/ کدام خودرو ها توقیف نمی شوند؟

کد خبر: 1161304

خودرو‌هایی که بالای ٣ میلیون جریمه دارند، در بازه زمانی عید قربان تا عید غدیر توقیف نمی‌شوند

عیدانه پلیس راهور برای مردم/ کدام خودرو ها توقیف نمی شوند؟

رئیس پلیس راهور از طرح عیدانه پلیس برای هموطنان در حوزه راهنمایی و رانندگی خبر داد.سردار سید کمال هادیانفر گفت: پلیس فراجا برای مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد وظیفه مشخصی دارد، همچنین به دلیل نزدیک شدن به عید غدیر ما طرحی را برای رانندگان در نظر گرفتیم.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: افرادی که به تازگی گواهینامه می‌گیرند یا تغییر پایه در گواهینامه دارند، حداکثر ظرف ۷۲ ساعت گواهینامه آن‌ها به در منزلشان ارسال می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، افرادی که قادر به پرداخت جریمه نیستند، در طرح تقسیط شرکت و به دفاتر خدمات پلیس مراجعه کنند.

او گفت: مقرر شد خودرو‌هایی که بالای ٣ میلیون جریمه دارند، در بازه زمانی عید قربان تا عید غدیر توقیف نشوند.

هادیانفر گفت: آخرین عیدانه پلیس تحویل ۷۲ ساعته کارت خودرو به شرط درست بودن اطلاعات و آدرس است. افرادی که حکم مأموریت و مجوز سفر در ایام کرونا داشتند اما در آن زمان جریمه شدند، می‌توانند برای پاک کردن جرائم به مراکز اجرائیات پلیس در سراسر کشور مراجعه کنند.

افزایش تولید خودرو‌های نوشماره در کشور

رئیس پلیس راهور گفت: تولید خودرو‌های نوشماره در حال افزایش است. در تعطیلی عید قربان شاهد افزایش حجم تردد‌ها به ویژه در جاده مازندران و چندین استان زیارتى بودیم.

به گفته سردار هادیانفر، حجم تردد‌های ما در سه ماه اول سال ٢ میلیارد و ١٣١ میلیون بوده است که ٨٧ درصد آن مربوط به خودرو‌های سبک و ١٢ درصد مربوط به خودرو‌های سنگین بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در این سه ماه اول سال، سفر‌های ما ٣۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

به گفته او در حوزه نقاط حادثه خیز، هم وزارت راه و هم دولت کُند عمل کرده است. کشته‌های ما در این نقاط قابل ملاحظه است و باید برنامه جدی طراحی کرد. به تمام خودروساز‌ها و سازمان استاندارد اولتیماتوم داده ایم؛ موضع پلیس در مقابل خودرو‌های نا ایمن بسیار محکم است.

او گفت: با هیچ امضای طلایی، مجوز خودرو برای تردد در شهر صادر نمی‌شود و خودروی ناایمن را پلاک نمی‌کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: اطلاعات رانندگان پرخطر و پرتصادف به بیمه داده می‌شود و تعرفه این افراد تغییر خواهد کرد. با تمام پلاک‌های مخدوش هم برخورد شده است و ابلاغ کردیم که امکان شکایت پلاک مشابه از آن راننده وجود داشته باشد.

او گفت: ۸۵ درصد شماره گذاری توسط وب انجام می‌شود و کمتر از ١٠ دقیقه زمان می‌برد، بخش زیادی از کار در بخش پلاک سوم انجام شده و تفاهم نامه‌ای امضا شده تا خرید خارجی نداشته باشیم، این کار در کاهش جرم اثر زیادی خواهد داشت.

به گفته سردار هادیانفر، بیشترین عامل مرگ و میر در جاده‌های کشور سرعت غیرمجاز است، علت فوت بیش از ۳۴ درصد افراد در تصادفات،  نا ایمن بودن خودرو بوده است.

او گفت: فوتی‌های ما در ۳ ماهه اول سال، ٣ هزار و ۹۵۳ نفر بوده که نسبت به سال قبل، ۶ درصد کاهش یافته است. طبق آمار ۵۸ درصد تصادف‌های ما در ٣٠ کیلومتر اول و پایان جاده هاست.

رئیس پلیس راهور افزود: ۷۳ درصد جان باختگان تصادفات در جاده‌های کشور است در حالی که ۲۵ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد یعنی نسبت تصادف به جان باختگان ۳.۵ برابر است.

نتایج قرعه کشی پلیس در سفر‌های نوروزی

سردار هادیانفر درباره قرعه کشی پلیس در سفر‌های نوروزی گفت: ۱۲ میلیون راننده در سفر‌های نوروز هیچ تخلفی نداشتند، ۶ برنده خودرو داریم که یکی از آن‌ها خانم و ۵ نفر آقا بودند و همچنین ۳۰ موتورسیکلت هم به قید قرعه تحویل داده شد.

او گفت: رانندگان بدانند که در جاده، سرعت‌های غیرمجاز رصد می‌شود و این چنین نیست که جلوی دوربینی سرعت را کم کنید و جریمه نشوید چراکه سرعت میانگین حساب می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، بخش زیادی از موتورسیکلت سواران گواهینامه ندارند و باید شرایط دریافت گواهینامه موتورسیکلت را آسان کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: افرادی که دارای نمره منفی هستند به هیچ عنوان نمی‌توانند در کشورهای دیگر گواهینامه دریافت کنند چراکه آن کشور از ایران استعلام می‌کند و ما استعلامشان را رد می‌کنیم.

خودروی تیبا و سمند ناایمن هستند

هادیانفر بیان کرد: سازمان ملی استاندارد شماره گذاری خودروی تیبا و سمند را متوقف کرده و تمایلی به شماره گذاری آنها نداریم چراکه ناایمن هستند. سازمان استاندارد از پلیس خواسته که شماره گذاری نکند و امیدواریم روی این حرفش بایستد.

او گفت: خودروسازان به پلیس فشار می‌آوردند که تعدادی از خودروهای زانتیا و مزدا که متعلق به سال ۱۴۰۰ است را برای سال ۱۴۰۱ شماره گذاری کنیم، پلیس به هیچ عنوان این کار را نمی‌کند. ما به خودروسازان پیشنهاد می‌دهیم که تفاوت قیمت خودرو را به مردم پرداخت کنند تا برای سال ۱۴۰۱ شماره گذاری شود و گرنه ما برای همان سال ۱۴۰۰ شماره گذاری می‌کنیم.

واکنش پلیس راهور به بازگشت محدوددیت هاى تردد کرونایى

رئیس پلیس راهور فراجا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افرادی که ٢ دوز واکسن دریافت نکرده باشند، همچنان در تردد‌های بین استانی جریمه خواهند شد.

سردار هادیانفر گفت: امیدواریم محدودیت هاى ترددى کرونایى به جاده هاى کشور برنگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حجم ویدیو: 3.89M | مدت زمان ویدیو: 00:03:09 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها