ادای احترام شمخانی به حیدرعلی اف و شهدای استقلال +عکس

کد خبر: 1162009

دبیر شورای عالی امنیت ملی در سفر به باکو ضمن ادای احترام به حیدر علی اف رئیس جمهور فقید جمهوری آذربایجان در محل یادبود شهدای استقلال این کشور حضور یافت.

 ادای احترام شمخانی به حیدرعلی اف و شهدای استقلال +عکس

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که به دعوت همتای خود به جمهوری آذربایجان سفر کرده، امروز (جمعه) در این سفر با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین در این سفر در آرامگاه حیدر علی اف رئیس جمهور فقید جمهوری آذربایجان حضور یافت. شمخانی همچنین با حضور در محل یادبود شهدای استقلال جمهوری آذربایجان، به مقام شهدا ادای احترام کرد

2

شمخانی1

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان بر عزم قاطع جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بازیگرانی که درصدد تخریب روابط دو کشور هستند تاکید کرد و افزود: با کمک یکدیگر نباید اجازه دهیم هیچ عاملی بین ما فاصله بیندازد. در این دیدار الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز در سخنانی اظهار داشت: روابط دو کشور بر اساس اراده قاطع رهبران دو کشور بدون تاثیرپذیری از فشار کشورهایی که مایل به مناسبات دوستانه و گرم ما نیستند با جدیت در حال پیشرفت است. (اینجا بخوانید)

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که برای سفری رسمی به جمهوری آذربایجان رفته، صبح امروز (جمعه) ۲۴ تیر ماه با استقبال «رامیل اسوب اف» همتای آذری خود وارد فرودگاه باکو پایتخت این کشور شد.

این سفر در چارچوب سفرهای برنامه ریزی شده به منطقه قفقاز جنوبی انجام شده است. پیگیری اجرای توافقات دو کشور و تبادل نظر درباره ارتقای سطح روابط و همچنین بررسی آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در حوزه‌های منطقه‌ای و جهانی از جمله اهداف سفر شمخانی به جمهوری آذربایجان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اخیرا نیز به ارمنستان سفر کرده بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها