رئیسی: این آمریکایی‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند

کد خبر: 1175354

رئیس‌جمهور در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی:طرف‌های ما در توافق، نقض پیمان کردند و حالا به طور طبیعی باید اعتمادی حاصل شود که آنها دوباره نقض پیمان نمی‌کنند؛ پس تضمین ضرورت دارد.

رئیسی:  این آمریکایی‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند

رئیس‌جمهور  در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی:طرف‌های ما در توافق، نقض پیمان کردند و حالا به طور طبیعی باید اعتمادی حاصل شود که آنها دوباره نقض پیمان نمی‌کنند؛ پس تضمین ضرورت دارد.

 رفع تحریم‌ها باید، با حل و فصل موضوعات پادمانی همراه باشد.

موضوعات پادمانی باید حل و فصل و تمام شود و در رابطه با رفع پایدار و نه موقتی و مقطعی تحریم‌ها، تضمین اطمینان‌بخش داده شود. اگر مسئله پادمانی حل و فصل شود، طبیعتا زمینه توافق وجود دارد.

رئیسی:  آنچه مانع توافق می‌شود، تعهدی است که آمریکایی‌ها باید بدهند

رئیس‌جمهور  در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی:ما همچنان پای میز مذاکره حضور دارد و بارها اعلام کردیم که به یک توافق عادلانه و خوب پایبند خواهیم بود، لکن آمریکایی‌ها باید تصمیم بگیرند. این مشکل در واقع مشکل آمریکایی‌ها است که باید تصمیم بگیرند چه می‌خواهند بکنند!

جمهوری اسلامی نشان داده که تحریم‌ها به هیچ وجه او را متوقف نکرده و نخواهد کرد. ما روند رشد و پیشرفت کشور را پیش بردیم و بعد از این هم برنامه داریم که این روند را ادامه دهیم و به هیچ عنوان پیشرفت کشور را متوقف نخواهیم کرد.

کسانی که به دروغ مدعی هستند نگران فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران هستند، چرا تلاشی برای متوقف کردن رژیم صهیونیستی نمی‌کنند که سلاح‌های مخرب نگهداری می‌کنند و هیچ حدی برای خود نمی‌شناسند؟

رئیسی: هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم/ آمریکایی‌ها باید حسن نیت خود را به ایران اثبات کنند

رئیس‌جمهور  در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی:ما یک دور مذاکره مستقیم را تجربه کردیم. فایده‌ای بر مذاکره مستقیم مترتب نمانده و ثابت شده که آنها دنبال امتیازگیری‌های بیشتری هستند.

ما هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و نفع ملت خودمان را هم در مذاکره نمی‌بینیم.

 چرا آمریکایی‌ها تعهدات خود در رابطه با این قرارداد را انجام نمی‌دهند؟ ملت ایران باید ببیند که آیا آنها در گفتار و عمل خود صادق هستند یا باز در میانه مذاکرات به دنبال افزایش و گسترش تحریم‌ها علیه ملت ایران می‌روند! آمریکایی‌ها باید حسن نیت خود را به ایران اثبات کنند.

رئیسی: ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم

رئیس‌جمهور  در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی:اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌خواهند این مسیر دشمنی را ادامه دهند، بدانند همچنانکه تاکنون ره به جایی نبرده‌اند، بعد از این هم راه به جایی نخواهند برد و موفق نخواهند شد.

اگر دولتی در آمریکا می‌خواهد در کار خود بازبینی کند، باید ابتدا رفتار پیشینیان را کنار بزند. اینکه دولتی بیاید و اعلام کند که رفتار گذشتگان را قبول ندارد، باید آثار آن در عمل او دیده شود.

 ملت ایران باید ببیند آمریکایی‌ها عوض شده‌اند، ولی اگر ببینند همان رفتارها ادامه دارد، طبیعتا به ملت ایران حق بدهید که اعلام کند، به آنها اعتماد نداریم، لذا ما هم به تبعیت از خواست ملت ایران گفتیم که به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم.

 

 

حجم ویدیو: 4.22M | مدت زمان ویدیو: 00:02:54 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها