دستگیری خبرنگار به دلیل پرسش از «بولتون»درباره جنایات جنگی آمریکا

کد خبر: 1185646

«تایلر هانسن» خبرنگار آمریکایی که در جریان یک کنفرانس از جان بولتون مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید درباره جنایات آمریکا در عراق و افغانستان سوال کرد، دستگیر و از جلسه اخراج شد.

دستگیری خبرنگار به دلیل پرسش از «بولتون»درباره جنایات جنگی آمریکا

یک خبرنگار آمریکایی در جریان کنفرانس اندیشکده «بنیاد ابتکار سیاستگذاری» به مواضع جنگ طلبانه جان بولتون تاخت و سعی کرد سوالاتی از او بپرسد اما با دخالت نیروهای امنیتی مواجه شد.

«تایلر هانسن» اهل ایالت تگزاس آمریکا که خود را یک خبرنگار مستقل معرفی می‌کند، در جریان حضور جان بولتون در یک اندیشکده این ایالت دستگیر شد.

این خبرنگار آمریکایی که در کنفرانس روز جمعه (دیروز) اندیشکده «بنیاد ابتکار سیاستگذاری» با حضور بولتون شرکت داشت، تلاش کرد دروغگویی‌های مقام‌های آمریکایی دولت‌های مختلف این کشور درباره جنگ 2003 علیه عراق و افغانستان را در قالب سوال از جان بولتون بازگو کند.

جان بولتون در دولت‌های جمهوری‌خواه جورج بوش پسر و دونالد ترامپ عهده‌دار مناصبی از قبیل نماینده آمریکا در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود و مواضع جنگ طلبانه و مداخله‌جویانه او باعث بدنامی او در میان سیاستمداران آمریکایی بوده است.

تایلر هانسن خبرنگار آمریکایی در نشست این اندیشکده گفت: «آقای بولتون شما چطور از ما انتظار دارید که به شما اعتماد کنیم وقتی شما درباره سلاح کشتارجمعی در عراق دروغ گفتید؟ شما اساسا علیه مردم عراق نسل کشی کردید».

او خطاب به جان بولتون ادامه داد: «جنابعالی جنایات جنگی (آمریکا) در افغانستان را لاپوشانی کردید. شما چرا شما چرا دستگیری جولیان آسانژ را جشن گرفتید؟ آقا چرا شما فکر می‌کنید این کارها قابل قبول است؟ آیا جشن گرفتن جنایات جنگی قابل قبول است؟»

به دنبال آغاز سخنان این خبرنگار آمریکایی خطاب به جان بولتون نیروهای امنیتی به سمت او آمدند و به تایلر هانسن دستبند زده و او را به زور از جلسه بیرون کردند.

هنگامی که نیروهای امنیتی در حال دستگیری و اخراج این خبرنگار بودند، جان بولتون تلاش کرد با تمسخر و نیش و کنایه پرسش‌های هانسن درباره جنایات جنگی آمریکا را زیر سوال ببرد.

جان بولتون با اشاره به متمم اول قانون اساسی آمریکا که محتوای آن درباره«آزادی بیان» است، گفت: «این مثالی دیگر از کارآمدی متمم اول (قانون اساسی آمریکا) است».

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، نیروهای امنیتی بعد از دستگیری تایلر هانسن و دستبند زدن به او، وی را به پارکینگ محل برگزاری نشست بردند و دستان او را باز کردند و به بیرون از ساختمان مشایعت کردند.

جان بولتون در دولت جورج بوش پسر به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل فعالیت داشت و بارها دروغ وجود تسلیحات کشتارجمعی در عراق را تکرار کرد و به رغم پیدا نشدن هیچ تسلیحات کشتارجمعی در این کشور، همچنان از جنگ اشغالگرانه سال ۲۰۰۳ آمریکا لیه عراق دفاع می‌کند.

فارس

حجم ویدیو: 3.44M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها