هشدار در مورد رمز پشت کارت ملی

کد خبر: 1194366

معاون سازمان ثبت احوال:یک رمز پشت کارت ملی است.با این رمز امکان ورود به سیستم ثبت احوال وجود دارد. با استفاده از این رمز، فرض بر این است که فرد خودش ناظر بر فعالیتی است که در سامانه ثبت احوال اتفاق می‌افتد.

هشدار در مورد رمز پشت کارت ملی

درحالی‌که گفته می‌شود افرادی که از عکس کارت‌ملی‌شان راضی نیستند می‌توانند برای تعویضش اقدام کنند؛ هشدارهایی هم درباره امکان سوءاستفاده از اطلاعات پشت این کارت‌ها به گوش می‌رسد

تقریبا حدود سه سالی می شود که تحویل کارت ملی خیلی‌ها به تعویق افتاده است. یک روز خبر از نبود ماده اولیه کارت ملی به دلیل تحریم‌ها به گوش می‌رسید و روزی دیگر شیوع کرونا علت اصلی این تاخیر اعلام می‌شد اما بالاخره بعد از گذشت سه سال و درست در زمانی که صدور و تحویل کارت های ملی‌ از سر گرفته شده است، خبری مبنی بر تغییر عکس کارت ملی برای کسانی‌که از عکس‌شان ناراضی هستند، حسابی سروصدا به‌پا کرده است. از طرفی نگرانی‌هایی هم از احتمال سوءاستفاده از اطلاعات پشت کارت‌ها بیان شده و خلاصه داستان‌های کارت ملی قرار نیست به این زودی‌ها تمام شود.

عکسم را دوست ندارم!

خیلی کم پیش می‌آید کسی را پیدا کنید که از عکس کارت‌ملی خود راضی باشد. عکس‌های سریع و ضربتی که با گذر زمان و تغییر قیافه آدم‌ها زشت‌تر هم شده و برای همین خیلی‌ها معتقدند هیچ کس به اندازه عکس کارت ملی خود زشت و به اندازه عکس پروفایل شبکه‌های مجازی اش زیبا نیست. شاید همین شوخی‌های کاربران در فضای مجازی باعث شده است که مدیر ثبت احوال استان تهران اعلام کند: «اگر کسی از عکس کارت ملی خود ناراضی باشد، عکسش را تغییر می‌دهیم.»

این در حالی است که شوخی کاربران در فضای مجازی همچنان ادامه دارد و می‌گویند: « به تحویل کارت ملی‌مان بعد سه سال امیدوار شدیم حالا باید با وسوسه تغییر عکس سه سال دیگر هم  برای صدور کارت منتظر بمانیم.»

صدور همه کارت‌های ملی تا پایان سال

اما این روزها خبر درباره کارت ملی زیاد است؛ احمد وحیدی وزیر کشور درباره میزان صدور کارت‌های ملی گفت: « حدود ۱۰ میلیون عقب‌ماندگی در صدور کارت ملی هوشمند وجود داشت که تاکنون حدود هشت میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است. امیدواریم تا آخر سال بقیه کارت‌های هوشمند هم صادر شود.»  باید دید احتمال صدور بقیه کارت های ملی با وجود تغییرات پیشنهادی تا آخر سال چقدر امکان پذیر خواهد بود.

امکان ورود به سیستم ثبت احوال با رمز پشت کارت ملی

 داستان کارت ملی گویا تمامی ندارد. عباسی، معاون سازمان ثبت احوال روز گذشته در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران گفت: «یک رمز پشت کارت ملی  است که با این رمز امکان ورود به سیستم ثبت احوال وجود دارد.» او ادامه داد: «در صورتی که فردی این رمز را داشته باشد پیش‌فرض ما این است که کارت فیزیکی را در اختیار دارد و فرد خودش ناظر بر فعالیتی است که در سامانه ثبت احوال اتفاق می‌افتد.» بنابراین آقای عباسی  گفت: «طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی فرایند حذف کپی باید اتفاق بیفتد.»  او از مردم خواست که اطلاعات پشت کارت ملی خود را به علت ورود به سیستم و سوء استفاده در اختیار اشخاص ناشناس قرار ندهند.

خراسان

حجم ویدیو: 4.33M | مدت زمان ویدیو: 00:01:48 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها