وزیر ارتباطات: در تلاشیم نیاز به فیلترشکن کاهش یابد

کد خبر: 1199546

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به دنبال کمتر شدن نیاز مردم به فیلترشکن‌ها هستیم، از تشکیل کارگروهی ویژه‌ برای بررسی مشکلات دسترسی مردم به فضای مجازی خبر داد.

وزیر ارتباطات: در تلاشیم نیاز به فیلترشکن کاهش یابد

عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برخی مشکلات اینترنت فنی و زیرساختی است. رئیس جمهور دستور دادند که ما برای تسهیل مردم در فضای مجازی و مشکلات دسترسی را برطرف کنیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فیبر نوری خواهیم بود. کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و در حال انجام است تا شاهد افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در کشور باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بخشی از محدودیت‌ها قابل برطرف کردن است تا نیاز به فیلترشکن کمتر شود.

زارع‌پور عنوان کرد: فیلترشکن‌ها به جز مخاطرات امینتی سرعت اینترنت را کاهش می دهد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره رفع فیلتر گوکل پلی اظهار داشت: نظر من بر بازگشایی گوگل پلی هست ولی باید کمیته تعیین مصادیق تصمیم بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ بوده و دولت هم یکی از اعضای این کمیته است؛تلاش ما این است سرویس‌هایی که واقعا نیاز مردم است و مشکل ویژه ای ندارند محدودیت آن برطرف شود.

آغاز فعالیت سامانه رادار گیم

وزیر ارتباطات از راه اندازی سامانه «رادار گیم» برای کاهش پینگ بازی‌های آنلاین خبر داد و گفت: برای افزایش سرعت دانلود بازی ها، افزایش سرعت خود بازی ها و کاهش پینگ سامانه ای به نام سامانه رادار گیم از شب گذشته راه اندازی شده است.

زارع پور ادامه داد: از شب گذشته ۵ میلیون نفر از این سامانه استفاده و ۴۰۰هزار نفر همزمان از این ابزار استفاده کردند.

قطع اینترنت در محدوده حوزه های کنکور

وزیر ارتباطات همچنین درباره قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور سراسری نیز گفت: فردا از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ اینترنت فقط در محدوده حوزه های امتحانی کنکور و با اطلاع قبلی قطع خواهد شد.

زارع پور تاکید کرد: ما همچنان با قطع سراسری اینترنت در زمان کنکور مخالف هستیم و اینترنت ثابت فردا به هیچ عنوان قطع نخواهد شد.

 

حجم ویدیو: 3.43M | مدت زمان ویدیو: 00:02:21 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها